Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)

Aloittaja ranze, 29 syyskuu 14, 20:21:08

« edellinen - seuraava »

HileD

Joo  :-\ paljon viisaita sanoja.
Vaikeeta tämä tuntuu olevan. Menemättä nyt nimiin niin mulle luvattu vaihtoehtoinen ehdotus / tarjous viikko sitten heti miten. Sama puulaaki joka tarjos ton s&s paketin. Ei oo kuulunu.
Tänään tavoitellu erästä toista kokopäivän. Toivottavasti saan kiinni huomenna tai muuten usko horjuu siihenkin.

Totta puhuen h-d kauppiaat on paskan länkyttäjiä ja turhan lupaajia. Sellanen fiilis mulle alkaa taas muodostua  >:(. Jos ei haluta tarjota niin sanottais sitte edes. Se olis reilua. Tyhjän lupaaminen ei niinkään. Esimerkkejä meinaan rupee oleen vähän liian monta.
Jos ei osata tai pystytä niin sekin pitäis sanoa ja ammattilaisten pitäis osata osoittaa luukku jonne kävellä jossa osataan. Se olis asiakas palvelua se! Näin minä toimin. Ei silti, eräs putka ilmoitti ettei kerkee/halua joten näin kun sitä katsoo niin tuntuu ihan fiksulle kun se reilusti ilmotettiin.

Vaikea päästä komboa kokeilemaan joten hieman sokkona mennään. Hienoa olis jos voit vinkata (yv) vaikka luukuista joita sinä suosisit tämmösen projektin tiimoilta. En hae halvinta. Haen hyvää. Kahteen kertaan EN halua tehdä.
Kaikki muutkin jotka kokevat olevansa asian päällä niin viestiä vaan. Teen sitte ihan ite päätöset eli en tuu vinkuun sitte jälkijunassa että kun sä tätä mulle vinkkasit 8)

Jos nyt olis aikaa opetella riittävästi ja tulis ns. harraste laitteeseen ni voisin alkaa itekkin tekeen mutta kun tällä pitäs sitte liikkua ihan matkaa ja liian kallista harjotella. Harjottelen jollain vähä halvemmalla näitä moottoreita ensin.


jape

Kannattaa huomioida myös noi valmiit koneet (esim. S&S) loppupeleissä ei välttämättä tule edes paljoa kalliimmaksi kun huomioidaan kokonais kustannukset (suunnittelun/töiden/osien kustannuksen ja kyllä vanhan koneen saa aina jonnekkin hukattua) . Tottahan Palikoista suunnittelemalla päästään juuri haluttuun lopputulokseen.

Ja kannattaa samalla kyllä laittaa voimansiirto vastaamaan moottorin tehoja.

HileD

Lainaus käyttäjältä: jape - 13 syyskuu 16, 14:17:01
Kannattaa huomioida myös noi valmiit koneet (esim. S&S) loppupeleissä ei välttämättä tule edes paljoa kalliimmaksi kun huomioidaan kokonais kustannukset (suunnittelun/töiden/osien kustannuksen ja kyllä vanhan koneen saa aina jonnekkin hukattua) . Tottahan Palikoista suunnittelemalla päästään juuri haluttuun lopputulokseen.

Ja kannattaa samalla kyllä laittaa voimansiirto vastaamaan moottorin tehoja.

On ollu pohdinnassa tuo valmiskin kone mutta tuntuu että kustannus on vielä himpun korkea. Se on totta että vanhasta pääsee kyllä eroon.

Tänään sain langoille erään tekijän. Jään odottamaan kustannus arviota sekä mitä uutta ehdotusta tulee. Toivotaan että tärppäis.

jape

Mikä on budjetti ja mitä olis hakusessa?

ranze

Voin vastata julkisestikin. MecTec Kalixissa. Ainoa virallinen S&S:n valtuuttama näillä korkeuksilla. Kjell-Anders kurssittaa itseään koko ajan. Huoltaa myös Inkkarit ja Vihtorit. Siisti paja ja hyvät työkalut. Pajalla on myös tehopenkki. Tekee mitä lupaa. Ei ota osista extrahintaa. Antaa neuvoja joita kannattaa kuunnella. Monet neuvot tulee silti tyyliin "aika moni on tehnyt näin". Ei siis tuputa. Ainoa jolle olen vienyt singlemalt viskipullon kiitokseksi hyvästä työstä. Päättele siitä. Englanninkielellä pärjää. Esim. viime talvena oli koko ajan täystyöllistetty, joten kannattaa varata aika projektille ajoissa.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

HileD

Lainaus käyttäjältä: jape - 13 syyskuu 16, 20:28:00
Mikä on budjetti ja mitä olis hakusessa?

Ymmärrän että 5000e kuluu... 10ke ei sais mennä. Tuohon haitariin.

HileD

No nyt kun tuolla mectec:in facebook sivuilta vähän vilkuilin niin paljon näyttävät tuunailevan tuota kulkupuolta. Harva lafka varmaan voi paukutella henkeseleitä ja sanoa tekevänsä yhtä paljon.
Ruotsiin meno sinänsä ei olis ongelma mutta Kalix:iin on täältä etelästä törkeenpitkä matka. Ei sinne tietty alvariinsa tarttis sahata... pidetään hetkivielä foliohattu päässä josko tulis vielä lisää ideoita/tekijöitä.

jape

HileD niin kertoisitko mimmoisia tehoja olet tavoittelemassa ja mimmoselle kierrosalueelle?
Täällä varmasti löytyy monelta hyviä vinkkejä  kun tiedossa mitä tavoitellaan.
reilusti lisää "ruttua" saattaa jonkun mielestä olla n.100hp / +150Nm kun taas toisen mielestä +160hp / +200Nm.

-06 Dyna:t mitä ollaan penkissa ajettu ennen muutoksia ovat olleet n63-75hp:n tienoilla, joissain ollut putkea ja filsuu vaihdettuna.

HileD

Lainaus käyttäjältä: jape - 14 syyskuu 16, 09:33:40
HileD niin kertoisitko mimmoisia tehoja olet tavoittelemassa ja mimmoselle kierrosalueelle?
Täällä varmasti löytyy monelta hyviä vinkkejä  kun tiedossa mitä tavoitellaan.
reilusti lisää "ruttua" saattaa jonkun mielestä olla n.100hp / +150Nm kun taas toisen mielestä +160hp / +200Nm.

-06 Dyna:t mitä ollaan penkissa ajettu ennen muutoksia ovat olleet n63-75hp:n tienoilla, joissain ollut putkea ja filsuu vaihdettuna.


Olet oikeassa...
+100hp (ehkä 110?) ja +150nm. Käsitykseni mukaan tuolla kombinaatiolla jota olen tuuminut pitäis tavoite olla ihan realistinen silti olematta epäluotettava.
Jos/kun sytytyslanka lyhenee, pystyn elämään asiankanssa mikäli ennuste on +50 000km. Kaikkea voi aina sattua ja itsekkin voi asiaan vaikuttaa aikalailla.

jape

noihin lukemiin pääset kohtuu kustannuksin enkä välttämättä lähtis vielä limppuja vaihtamaan.

hyvä kansityö n500â,¬
97/98 kit n1000â,¬
nokat n350â,¬
Ilmanputsari
minimissään öljypumppu (itse laittaisin SS tc3) n500â,¬
piston cooling jets (50-100)
Moottorinohjaus ESIM pcv tai TMax (Itse laittaisin ehdottomasti TMax) n1000â,¬
Toimivat putket 550-1000
Kytkinlevyt ja Jousi n150â,¬
kompensaattori esim BDL

Lisäksi tiivisteet nokka laakerit jne... n200



Saattaa olla hinnat vähän yläkanttiin...

ranze

Kytkin 150,- ei olis mun valinta. Se reilu satku menee extraplate kelvarkittiin. Ja se vahvempi painelevy on p**seestä, ainakin mulle sattunut Barnett. Tulee jäykkä käyttää. Siksi laitoin lockplaten, niin saa käyttää orkkisjousta. Joku ei tykkää lockplatesta, mutta ei mulla oo pahaa sanottavaa.

Öljypumpusta ollaan samaa mieltä, mutta ottaisin sen tukilevyn kans. Nyt kun laitat tod.näk. hammasnokatkin. TC3 tukilevyn voi tarvittaessa uudelleen holkittaa sit kun HD:n akselin pinioni viipottaa kuin hullun m*lkku. Siinä on myös säädettävä paineventtiili...  ;D

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

jape

No reilu sataheppasessa en näkis välttämättömäksi lockuppia. Itsellä kyllä barnett lockup sporassa mutta joutu siinäkin nostaa jousipaineen 540 lbs ennenku rupes pitämään.

ranze

Meidän ei kannata puhua hevosvoimista kun sulla on erilaiset hevoset. Numeroitahan voi koneissa vilistää, mut periaatteessa sekunnit ratkaisee enemmän. Jotenkin uskon Kalixin penkkiin. Periaatteessa penkki on kuin Speden ruuvilla säädettävä paino. Jos sen haluaa näyttävän paljon, niin näyttäähän se.  ;)

Mut kykä on tuollainen. Normi HD:n BigTwinin kytkin + Barnett Kevlar extraplate + Motorcycle Storehousen lukkokitti. Yhtä kevyt kytkin kuin orkkis syystä että levyjousi on orkkis.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

HileD

Tässä kun scouttasin sössön moottorit ihan sillä silmällä josko lähtiskin vaihtaan koko mosan niin eipähän ole heillä -06 dynaan tarjolla moottoria. Aika jännä juttu. Taitaa olla niin marginaalissa ettei oo kannattanu. Muitakin toki olis mutta taitaa se kuitenkin nousta turhan ylös se hinta.

Tosiaan kun kattelen noita käppyröitä tässä ketjussa ja muualla, pistää miettiin onko järkevää lähteä edes levittään tota vaan tyytyä paperilla vähän pienempään kokoon (98") mutta periaatteessa samoille tehoille. Noi 110 kannet näyttäs kyllä hyvälle vedolle.
Jatkan pähkäilyä  ???

HileD

Noihin kytkimiin en vielä osaa ottaa kantaa mutta mieltymys on että kytkin on tymäkkä. Jos se tarkoittaa jäykempää niin sitten se on sitä. Se ei haittaa. Eniten jurppii vähänkin plitku kytkin joka ei toimi täsmällisesti.