TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)

Aloittaja ranze, 29 syyskuu 14, 20:21:08

« edellinen - seuraava »

Kiwi

Joo kyllähän noita settejä saa, mut tosiaan mietin tota et onko noi hd:n omat 4" porauksella olevat pytyt kuinka pitkät?

ranze

Se orkkis 4" kampura on todella lujilla tuohon konversioon. Jenkkisivuilla on rakenneltu jopa 4" 5/8 iskulla, mut alkuperäiselle poraukselle, erikoismännät.

Puristussuhteen kasvu on helposti liikaa alkuperäiselle kampuralle, myös markkinamiehen mielestä.  ;D
https://youtu.be/o0M9yd4i70M?list=PLQmEl4PFFeWN4ZTcsMQdDAsADCVSmxYzc

Jos isku ei jatku, miksi pytty olisi pidempi?

Verrokkina 124" S&S pytyt 4" 5/8 x 4" 1/4 ovat n. 15 mm pidemmät. Mahtuu normi sohvaan ja Dynaan. Rockerboxin pystyy vielä avaamaan irroittamatta konetta.

Nythän 124" on jo mopoja, pitää olla vähintäin 143". 9.99 sekkaa varttimaililla pulttaamalla tehdaspata vakiosohvaan. Vaatii kyllä maamiesseuran nopeimman kuskin.  :D
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

HileD

Rairai...
Itellä oma laite lähti kiertoon ja sain tilalle -06 88" dynan 6speed.

Nyt olis tarkotus hakata irtonainen kiinni kulkuun eli mitä ehdotetaan?
Miten olis jims 113"?

Totta puhuen, kokemusta mootterien virittämisestä ei paljoa ole mutta olen tehokas oppimaan 😄

Kaikki kombinaatiot huomioidaan mitka on vähintään 106".  Ruttua pitää saada reilusti!

ranze

Kaikkein huonoin vaihtoehto että teet "jotain". Ja sitten vähän lisää. Mieti mitä haluat pyörälläsi tehdä. Ja millaiset on odotukset sille. Jos teet kireää konetta niin se ei välttämättä ole kovin diplomaattinen ja smooth avenuecruisailuun. Jos taas pehmeämpää settiä, niin pyörä ei välttämättä muutu tarpeeksi. Virittäminen aika helposti vähentää käyttötunteja. Varsinkin jos ostat jotain RevTechiä tai Ultimaa.. Toinen ääripää taas maksaa.

Virittäminen on v*tun kallista. Haluat että saat rahoillesi vastinetta. Ymmärrä myös että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mitä kireämmän teet, sitä enemmän vaihdat oheislaitteita.

Esim. allekirjoittaneen S&S 124" projektin lisähärppeet: (kone tehtiin Hot set up kitistä; nämä siis siihen lisäksi

Kaasari vaihdettiin S&S Super G:hen + K&N vapari + S&S teardrop + imusarja
Sytkä on vaihdettu kahdesti, ensin Dynatek, nyt S&S IST + johdot
Pakoputkisto 2-1 V&H ProPipe muokattuna (voisi olla parempikin tuohon settiin, hyvä maksaa jopa 1400,-)
Polttoainehana (orkkis ei ehdi syöttää)
Baker Kevlar extraplate kit
Kytkin lockplate kit
AllBalls 1,7 kW startti
2 akkua + uudet piuhat
Jagg oilcooler kit, offset adapter & thermostat
Compufire 10/84 starter ring kit
Baker OD6 builders kit vaihteisto
Muunnos ketjuvedolle, offset 1/2"
Takarenkaan vaihdos pehmeämpään
Moottorin etupään kannakekumi kovempi
Takaswingin tuenta; Primo Stiffey kit

Eli aika monta tonnia meni siihen kaikkeen muuhun. Oikeastaan enemmän kuin pelkkään koneeseen.

Silti minusta tuntuu että kone on liian raju matkapyörään. Todennäköisesti palautan sohvan entiselleen ja ajelen sillä matkaa sellaisenaan. Tuo iso pata voisi istua Dynaan tai FXR:ään.. ehkä katselen aihion ja teen soolopyörän toiseksi. Osta tuosta koko keksintö?  ;D

HileD

Joo tossa on monta viisasta sanaa.
Itekkin olen tässä tuuminu että missähän se raja kulkee että rupeen tarviimaan julmetusti noita uusia oheislaitteita. Tietysti miten laitetta käyttää vaikuttaa asioihin kuten esim sulaako kytkin heti vai vasta myöhemmin. Yks kaveri vaan totes että tolla mun tyylillä sulaa aika nopeesti  ::)

Mä painun huomenna loimaalle ja tarinoin sielläkin mistä voitas lähteä. Tarkotus olis tehdä vain kerran. Noi ultimat ei kiinnosta vaikka raha loppuis kesken. Jos/kun sytytyslanka lyhenee, sen kanssa eletään. Onpahan ollu sitte ainakin kivaa!

Olen mielenkiinnolla seurannu tuota sun "keksinnön" erivaiheita  :D. Onhan tuommosessa mörkössä se oma hullu viehätys. Vähän on vaan väärän mallinen mitä nyt itte kaipaan kun sain tuon laukku pyörän eteenpäin.

Kiitos vinkistä ja seuraan tuota sun listaa että paljonko sitten tällä tulevalla matkalla itelle niitä apulaitteita vaihtuu  :D

mikira

Lainaus käyttäjältä: HileD - 05 syyskuu 16, 21:17:16
Joo tossa on monta viisasta sanaa.
Itekkin olen tässä tuuminu että missähän se raja kulkee että rupeen tarviimaan julmetusti noita uusia oheislaitteita. Tietysti miten laitetta käyttää vaikuttaa asioihin kuten esim sulaako kytkin heti vai vasta myöhemmin. Yks kaveri vaan totes että tolla mun tyylillä sulaa aika nopeesti  ::)

Mulla street bobissa tehtaan omasta stage 2 sarjasta 103" pytyt ja mukana tulleet aika laimeat nokat, vakio kytkin kesti yhden kesän. Nyt on tuollanen extraplate sarja sekä screaming eaglen jousilevy. Eli se vakio kytkin on kyllä vain ihan vakio koneelle.

ranze

Jos nostat kovasti puristussuhdetta niin puolipuristimet on tarpeen. Tai EasyStart nokat niinkuin mulla. Aluksi oli sähköiset sössön puolipuristimet, nyt taas kun on nuo EasyStartit niin normaali starttikin riittää.

Ison mörkömoottorin kanssa on hyvä olla yks kokonainen kytkinpaketti hyllyssä, mulla on tuossa yksi Barnett piikkisikoineen.

Edellinen sytkä yhdistettynä puolipuristimiin (=nimensä veroinen, yrittää lähteä kuumana käyntiin vaikka päällä) aiheutti sen että kone potki takaisin ihan huolella. Meni pinionia ja kehää, starttikin. Eli mulla alkoi olla yksi startti hyllyssä. Compufiren 10/84 hammaskehäsettiä suosittelen, se on kestävä. Kaikista muista on irronut metallia, tuo ei vedä hernettä nenään vaikka mosa oliskin kireä.

Sitten vaihdoin nuo EasyStartit ja sössön IST sytkän. Nyt ei potki takaisin, mutta eipä säädellä sytkääkään. IST tekee käppyrää koko ajan lennosta. Siinä on detonointitunnistin, lämpötila-anturi ja tietty se saa tietoa kierrosluvusta sekä alipaineesta imusarjassa. Tuo viimeisin, siis VOES on oikeastaan on-off tyyppinen tieto.

Helpoimmat hepat on halvimmat. Big boren kanssa on kampura aina kysymysmerkki. Orkkiskansissa tulee jossain vaiheessa fysiikan lait vastaan. Vaikka avaat ja vaihdatat isommat venttiilitkin, niin sitten lopussa palotila on liian pieni. Kittikansissa on valmiiksi isot kanavat, ventiilit ja passelit palotilat. Niin ja venttiilinjouset. Sössön SuperStockeissa on kolminkertaiset. Sit lifterit onkin lujilla kun puristusvoima läjään taitettuna on n. 350 kg. Ja öljypumppu/tukilevy.. se ei voi koskaan olla liian hyvä. Tonnin maksava alkaa olla jo aika jees.  ;D

HileD

Paperilla seuraavaa:
- 106 ss stroker kit 4 1/2iskulla
- ss kannet 79cc... (Oliskos puristus ollu 10:4?)
- woods 555 nokat
- SE nostajat
- 58mm ruiskurunko
- SE race kytkin
- power commander
- bassani 2-1 putki
- timken laakeri setti lohkoihin
- tiivisteet yms pikkuhilppeet laskettuna

Kannet on aika arvokkaat mutta eipä taida kannattaa säästää ja kairauttaa vakio kansia. Nokat on kans yks mitä funtsin.
Toihan on käytännössä vaan palikoitten vaihtoa eli työ kun sen teetän niin pitäs olla suht selkee arvioida.

Niin ja öljypumppuun ei tarttis kuulemma kajota kun on niin vähän ajettu/kulunut.

Kiwi

Täällä foorumilla on vähän tekstiä noista 110 vakio kansista vähän portattuina, eikä tulos ollut huono... Sellasetkin saattais olla vaihtoehto?

ranze

Lainaus käyttäjältä: HileD - 10 syyskuu 16, 10:34:51Niin ja öljypumppuun ei tarttis kuulemma kajota kun on niin vähän ajettu/kulunut.

On projektisi tärkein osa. Tutustu netissä orkkispumpun ja tukilevyn ongelmiin. Orkkispumpun paluupuoli ei jaksa vetää vaahtoontunutta öljyä takaisin; kone sumppuuntuu ja alkaa huohottaa. Jos meinaat ajaa vähänkään "tuppi nurin". Mullahan on jo toinen pumppu/tukilevysetti. En uskonut että pitää ostaa kerralla kunnolliset. No voihan ne ostaa kahteenkin kertaan...

HileD

Ai noin  :(
Olen kuullu jotakin joltain joskus aiheeseen liittyvää mutta kun se ei oikein ole koskettanut niin on menny toisesta sisään ja toisesta ulos.
Entä jos tämän homman haluan opetella vaikeemman kautta niin voinko olettaa jos ongelmana huohotus saattaa se johtua tästä? Vahinkoahan ei vielä tuossa vaiheessa ole syntynyt jos sen sitten ottaa työnalle.

Mä olen luullu että tuotto olis orkkis pumpun ongelma mutta sehän johtuukin varmaan yllämainituista syistä. Feuling lupaa kymmeniä prosentteja parannusta paine sekä paluupuoleen.

Ei nyt tarvi alottaa öljykeskustelua sen suuremmin mutta oletko huomannu merkeissä eroja? Ite en suuremmin, mutta johtunee taas sekin että ettei ole tarvinnut keskittyä vastaaviin vaahtoamis ongelmiin.

ranze

Lainaus käyttäjältä: HileD - 10 syyskuu 16, 22:04:56voinko olettaa jos ongelmana huohotus saattaa se johtua tästä? Vahinkoahan ei vielä tuossa vaiheessa ole syntynyt jos sen sitten ottaa työnalle.
Mä nyt maalaan tähän skenaarioita. Jätä huomiotta jos haluat testata onneasi.  ;D
Huohotus on ehkä näkyvin. Filsu on täynnä öljyä ja mosa ei saa ilmaa. Koko keksintö savuaa kuin Wartburgien armeija. Sitä öljyä valuu pitkin housunlahjettasi, pirun miehekästä.

Kuuluvin oire on että (laitoit tietty jäykemmät venttiilinjouset) lifterit ei saa tarpeeksi öljyä. Joten ne hakkaa pohjaan. Tästä johtuen myös venttiilien ajoitukset heittää. Helvetillinen kilinä, hävettää ajaa ihmisten ilmoilla.

Siellä tukilevyssä on myös öljyn paineensäätöventtiili. Sehän on suunniteltu sille kasiparille ja normioloihin. Voit koettaa vaihtaa painejouseksi ns. Baisley -jousen. Jos et halua tilata sitä Mr. Baisleylta, voin myydä omani.  :D Arvaa toimiiko? Yep. Arvaa toimiiko se Sössön oma tukilevy. Yep. Arvaa toimiiko se sössön/feulingin/(laita tähän joku kallis brandi) pumppu?

Näihin ei oo olemassa f*ing oikoteitä. Jos olis, niin kaikilla olisi sellaiset.

HileD

Jesh! Tämähän on parasta viihdettä  :D

Mikä sun mielestä hoitaa öljyn syötön parhaiten?

ranze

Jokaisella on varmaan suosikkinsa. Jos multa kysyt niin sössön TC3. TC3 pumppu on kolmilohkoinen. Eli normipumpussa on imu ja painepuoli. Tuossa on kaksi erillistä imulohkoa + painepuoli. Sössön tukilevyn kanssa se on hyvä pari. Sössö tekee kahdenlaisia easystart nokkia. Omiin tukilevyihin sopivaa ja sitten yleismallia. Tuo tukilevy mahdollistaa molemmat. Tukilevy mahdollistaa myös ketjunokkien käytön, irroitat ne sun nykyiset hörsteet siitä orkkistukilevystä. Parempiakin on, hinnat kirjoitetaan neljällä numerolla.  ;D Jotkut vannoo Feulingin nimeen.

Se puolipuristinhomma sun on jotenkin hoidettava, jos meinaat nostaa puristussuhdetta. Mulla on nyt ne easystartit ja oma 1,4 kW startti. Joskin kaksi akkua, niin ei tarvi jännittää että riittääkö kakku. Toinen on sivulaukun edessä nahkalaukussa. Puolipuristimien kanssa tarvi 1,7 kW. Joillakin on päälle 2 kilon starttejakin. Dynassa on pienempi akku vakiona kuin sohvassa ja tilaa toiselle on vaikea kuvitella. Uudet kaapelit kannattaa tehdä.

Paketista jäi yli uudet 640 nokat ja sähköiset puolipuristimet. Napit on huonot kun ne nousee samantien ylös. Tarvit sellaisen sytkän missä voi määritellä milloin se nakkaa ensimmäisen kipinän. Mulla oli kaksi "dead rev'iä", kokeilin myös muita vaihtoehtoja. No nyt ei tarvi silleen ajatellakaan kun sytkä on sössön ja samoin nokat. Eli pakoventtiilit lakkaa kantamasta siinä vaiheessa kun kierroksia on tarpeeksi ja kone syttyy.

Laitan pari hyvää linkkiä:

http://www.bigboyzheadporting.com/TwinCamComp.htm
https://www.rbracing-rsr.com/calculations.htm

ranze

Sitten yksi juttu. Kyseenalaista kaikki.

Myyjät myy sulle ihan mitä vaan, ja kun tulee ilmi ettei palikat toimi oikein keskenään -kääntävät selkänsä. Vaikka ostaisit kaiken yhdestä kioskista. Ei auta vaikka olisi myynyt pitkään ja on kaikkien tuntema kauppias. Nykyään pengon netistä kaiken ja päätän itse mitä ostan. Jos päätös meni vituiksi niin onpahan edes omat oppirahat. Lue jenkkipalstoja. Kysele kavereilta jotka on tehneet vastaavia. Muista silti että ne kaveritkin kehuu omansa, vaikkei aina olis ehkä aihetta.

Jos asentaja ei ole tehnyt "kymmeniä" samanlaisia, voit olettaa että jotain menee perseelleen. Kahteen kertaan tekeminen maksaa ja kaikista eniten vituttaa maksella toisten oppirahoja. Varmista että pajalta löytyy kaikki tarvittavat erikoistyökalut aina heittokelloa myöten. Ammattilaisen työ maksaa, mutta sillä on joku oletusarvo. Huomaa että alalla on Ammattilaisia, ammattilaisia ja "ammattilaisia". V**un iso ero, kaikille joudut maksamaan.

Jos sulla on joku visio; pyri koeajamaan sellainen vision tyyppinen paketti. Voi olla että rakennat sellaista kokoonpanoa mikä ei toimi. Ja taas rakennat uudelleen. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.