Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Eriskummallisimmat härvelit

Aloittaja Tuusulan T-Bone, 21 lokakuu 09, 16:54:30

« edellinen - seuraava »

Make

Lainaus käyttäjältä: flhx - 22 huhtikuu 10, 13:38:39
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 22 huhtikuu 10, 08:41:27
Olen aina tykännyt kuplista....

Sama vika, muutaman aikoinaan omistanutkin. Ja muutama tuollainen kupla-rodi ollut kyllä todella maukkaasti rakennettu, tuo kuvaamani on kyllä ehdottomasti siitä härskeimmästä päästä. Mulla oli jo vuosia sitten kun tuli nähtyä ekoja rewaco ym hirvitystrikejä jossain sellainen visio että hommais vanhan kuplan,orgispata kirjahyllyyn ja tilalle adapterilla BT evo...Noh, jäi vision asteelle, ei oo rahaa,aikaa,tilaa jne jne jne....(Idean saa vapaasti varastaa, ellei joku jo ole tehnytkin sitä täällä Suomessa)

Mulla on toi sama idea (ja ainakin samat ongelmat toteutuksessa) kutissu korvien välistä siitä lähtien ku hävitin kuplan rautiksen tieltä. Tosin joku päämoottori sopis ehkä aikakauteen paremmin.
Toi kotarin vispilä on malliltaan X-Bow, suomessa saa kilpiinkin vaatimattomaan 80 kâ,¬ hintaan.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Antti S.

Mulle noi volksrodit ei ole oikein koskaan auenneet.Onhan se erikoista kun saa tungettua veekasin kuplan uumeniin,tai muistuttamaan edes hiukan rodia choppaamalla ja poistamalla lokarit.Mutta edelleen olen sitä mieltä että Hot rod on Hot rod ja kübelwagen on kübelwagen.
Ehkäpä pientä suppeutta on ilmassa tuon asian suhteen,mutta minkäs sitä itselleen mahtaa..

Hemuli

On noita kyybeleitä itselläkin pari ollut, -67 ja -65 sekä -63 T2. Kummasti olen löytänyt itseni taas viime päivinä nettiauton kuplasivuilta ;D...

Kerran lekurin odotushuoneessa sattui käsiin Teknarin numero jossa oli tosta Kotarin "katuautosta" oikein testi, isompi juttu jossa oli ties mitä Porssea ja Audi R:ää mukana. Ei se hurjasti kehuja saanut mutta onpahan erikoinen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

...sellainen visio että hommais vanhan kuplan,orgispata kirjahyllyyn ja tilalle adapterilla BT evo...

Hmmm... otetaan se sun TP-kone ja ympätään johonkin pahnapuhaltimeen niin vois kuppeli saada kerrankin kyytiä ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

Lainaus käyttäjältä: Antti S. - 22 huhtikuu 10, 14:39:34
Hot rod on Hot rod ja kübelwagen on kübelwagen.

Molempi hieno. Lisätäänkö vielä että trike on trike ja kupla on kupla. Nelosboxeri putkitikkaissa ei ole kumpaakaan.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 22 huhtikuu 10, 15:17:25
...sellainen visio että hommais vanhan kuplan,orgispata kirjahyllyyn ja tilalle adapterilla BT evo...

Hmmm... otetaan se sun TP-kone ja ympätään johonkin pahnapuhaltimeen niin vois kuppeli saada kerrankin kyytiä ;D.
Hyvä laittakaa Evon kone. >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

flhx

Lainaus käyttäjältä: Antti S. - 22 huhtikuu 10, 14:39:34
Mulle noi volksrodit ei ole oikein koskaan auenneet.Onhan se erikoista kun saa tungettua veekasin kuplan uumeniin,tai muistuttamaan edes hiukan rodia choppaamalla ja poistamalla lokarit.Mutta edelleen olen sitä mieltä että Hot rod on Hot rod ja kübelwagen on kübelwagen.
Ehkäpä pientä suppeutta on ilmassa tuon asian suhteen,mutta minkäs sitä itselleen mahtaa..

Tarkennetaan siis sen verran että tuo Floridassa kuvaamani on eka jossa tiesin olevan jotain muuta kuin orgispadan, oon nähnyt muutamia volksrodeja jotka on ollu aika perkeleen hienoja ja niissä on ollut ihan orgistekniikka. Ja sitäpaitti niinhän ne ns."aidot" roditkin on aikoinaan tehty, ts.choppaamalla ja poistamalla lokarit...No, toinen tykkää äidistä ja toinen naapurin puudelista että turha makuasioista on kinastella.(tai eihän tämä nyt mitään kinastelua oo ollu)
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 22 huhtikuu 10, 15:17:25

No kun se FXR:kin haluaa jonkun voimanlähteen...Onhan noita aika ripeitä kyybelvaageneita ollut ihan "orgis"padoillakin, tais suurin satsi olla kasarilla/ysärin alussa 2,3litranen jonka sai orgislohkoihin hieman modaamalla. Itellä oli yhessä(lyhytikäisessä) "projektissa" 1900cc joka menetti tehoetunsa aika nopeasti orgiskytkimen takia....(Budjettisyyt).

Tuon 1,9L sai orgislohkoihin aika helposti kunhan vaan oli ohuilla pinnapulteilla ollut lohko(jollaisen itse löysin 50 markalla romiksesta).Katiska pistettiin kiertoon ennen kytkinprobleeman(ym...) fixaamista muiden projektien rahoituksen takia.Ja kun tää karkas jo OT.n puolelle niin mainittakoon että itellä oli tuo 1,9L pata 1303A Kuplassa, eli mcphersonit edessä mutta ei levyjä kuten S-mallissa.Kerran mainitsin etsiväni levyjarruja eräälle autosähköalan liikkeenharjoittajalle joka harmitteli että oli juuri pari viikkoa aikaisemmin roudannut ylimääräiset levyjarruhilppeet kaatikselle kun"kukaan ei sellaisia kai oikein enää halua"...Tämä siis 90-luvun alussa. Aah, tuota nuoruuden intoa ja kaikkia niitä hölmöilyjä teknisten kapineiden kanssa...(kaikki romut saatiin aina purettua, jotain saatiin jopa koottuakin...)Nykyäänkin hölmöilen samaan tapaan mutta enää ei voi pistää nuoruuden piikkiin...

Antti S.

No juu,makuasioitahan nämä ovat hyvin pitkälti.Tämä Toyotan hot rod-maasturi herätti pari vuotta sitten aika juupas-eipäs äläkän.Jokuset pitää hienona ja nostavat hattua kun on tehty upea dare to be different-luomus.Mun mielestäni silkkaa ajan ja rahan haaskausta:

Pande

Ettei mene ihan löpinän asteelle niin ohessa pari kuvaa,hmm,jostain...Oli KTM:n osastolla Alicanten Mp-näyttelyssä.
König Oy myy Suomessa noita. En ole kyllä ainuttakaan vielä nähnyt liikenteessä.

flhx

Harmi kun jäi kuvaamatta tämän vuoden tulomatkalla Ranskan puolella eräällä huoltoasemalla näytillä ollut Peugeotin tekemä kolmipyöräinen, siis uusi sellainen. Todella hämärä vekotin...No, mitäs ranskalaisilta muuta voi odottaakaan...Täytyypä katsoa jos bongaan kuvan jostain netistä.

Tuossahan se,  Peugeot 20cup. Hyi saatana!

flhx

Vessakoppi pyörillä?? Tai mikälie... Ei mikään järin iso laite, vrt.talon oviin. Merkki ei jäänyt mieleen. Kuvattu Tarifassa, Espanjassa.

flhx

Antti S.

eeko

Ei vissiin kauhean lujaa ajella, saattaa kuski lentää
kyydistä.
-eeko