Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon Big Twin

Aloittaja Kokkonen, 02 lokakuu 09, 19:31:17

« edellinen - seuraava »

Tuomo

ilmeisesti tuo on Jesse Jameksen tekele ohjelmasta "blacksmith" joka tullu ulos history-kanavalta pari päivää sitten. tuon kuvan lisäks ainoo mitä onnistu kaivaa on tämä






B 50

Lainaus käyttäjältä: Santtu - 12 joulukuu 11, 15:00:09
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 12 joulukuu 11, 12:53:34
Lainaus käyttäjältä: Mr.Horsepower - 11 joulukuu 11, 16:08:28
1800cc knukle eattonin m45 ahtimella...   ::)

Vaan mites toi ahdin on saatu pyörimään oikein päin? Väittäsin että pyörii väärin päin eli feikki.

Ahtimen pyörimissuunnan voi vaihtaa, hyötysuhde kyllä kärsii. M45 ajksaa kyllä 1800cc:lle painaa. Tässä vielä v2010 pyörästä räpsimiäni kuvia:


...ja yo. kuvat isompina: http://www.urheilukuvat.net/Show/2010-Petrol-Circus/20180456_4WKgMc#1595272680_WQwBJrP
Mikä sitä hyötysuhdetta siinä vedon suunnanvaihdossa pistää kärsityttämään? Siis jos puhutaan vetosuunnan vaihdosta, ei virtaussuunnan vaihdosta. Eatoneissahan, niinkuin GMC-pohjaisissakin, toi vetosuunnan muutos hoidetaan simppelisti pyöräyttämällä kärsä vetopäineen ja roottoreineen ylösalaisin. Eli ahtimen virtaussuunta pysyy samana, vain hihnapyörän pyörimissuunta vaihtuu. Kuvan rakennelmassa tosin näyttää ahdin puhaltavan kaasariin päin. Tuntuu vähän omituiselta. Ylimääräisen vartin uhraamisella projektiin ton olis saanu täysin toimivaksi. Tai siltä se ainakin näyttää.. Kertoo lisää ken tietää.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: B 50 - 13 joulukuu 11, 11:56:32
Eatoneissahan, niinkuin GMC-pohjaisissakin, toi vetosuunnan muutos hoidetaan simppelisti pyöräyttämällä kärsä vetopäineen ja roottoreineen ylösalaisin. Eli ahtimen virtaussuunta pysyy samana, vain hihnapyörän pyörimissuunta vaihtuu.

Oisko jäänyt kiikastamaan siitä että noissa eattoneissa ei toi päätykopan pulttijako ole symmetrinen eli kääntö ois vaatinut koneistushommia. Täällä jotain infoa asiasta.
A.K.A. Rambe

Smokie

Raimo on the äijä. Ja se on niin mahtavaa kun ruuvit laakereineen päivineen on vetopäässä. T: vetopäämies. PS. Don't fuck with the Rambe. Sivuhuomautus - en keksi tähän mitään. Rambekin on ihan sivumies.

Raimo-Raato

A.K.A. Rambe

Jack

paitsi tää, ettei mee ihan jutusteluksi. Pukkaan tänne vaikka onkin vanha rakennelma ja vielä lättäpää.

Flatheads!!!

Hemuli

Jaoin eri alojen starojen moottoriharrastuksesta virinneen jutustelun omaksi ketjukseen:

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=4590.0
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Kun tuo raaserityyli sai niin lämpimän vastaanoton ;) tuolla sporttipuolella niin kokeillaas täällä - Hammer of God!

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Shoveli joka yrittää olla sportsteri ja rumalla satulan takakuupalla. Tankki vaihtoon, race henkiset(tai ihan sporty/fxr) valufillarit, satula vaihtoon ja takalokkari ni sit toi olis ihan ok, pieni varauma viel pakoputkist ku ne menee näkymättömiin täst kuvakulmast...

Tuplamankut, toi överi swingi ja uskottavan näköiset iskarit plussaa...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 16 joulukuu 11, 20:58:26
Shoveli joka yrittää olla sportsteri ja rumalla satulan takakuupalla.

:D

Hauskasti sanottu! Mutta oon kyllä samaa mieltä, ei oo ihan kaikki linjat meikäläisenkään silmää miellyttäviä.
Long John Stroker

tase

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 16 joulukuu 11, 20:53:09
Kun tuo raaserityyli sai niin lämpimän vastaanoton ;) tuolla sporttipuolella niin kokeillaas täällä - Hammer of God!


Aika asiallisen näköinen laite, varmaankin tekinjänsä näköinen, Se lienee suotavaa,

JPP


Kiwi

Tykkään pinnavanteista... Toki punaset valuvanteetki olis kova sana. Toi tankin korkeus Rezille ja tohon korkeella tunnelilla oleva. Ja törkeen lyhyen takapään tilalle H-D:n orkkis ratapenkki. Rei'itettynä!


Ps. Takasvingissä ei oo tarpeeks kevennystä havaittavissa ;)

B 50

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 14 joulukuu 11, 11:04:30
Lainaus käyttäjältä: B 50 - 13 joulukuu 11, 11:56:32
Eatoneissahan, niinkuin GMC-pohjaisissakin, toi vetosuunnan muutos hoidetaan simppelisti pyöräyttämällä kärsä vetopäineen ja roottoreineen ylösalaisin. Eli ahtimen virtaussuunta pysyy samana, vain hihnapyörän pyörimissuunta vaihtuu.

Oisko jäänyt kiikastamaan siitä että noissa eattoneissa ei toi päätykopan pulttijako ole symmetrinen eli kääntö ois vaatinut koneistushommia. Täällä jotain infoa asiasta.
Kappas, niin onkin. Mun kokemukset rajottuu noihin M62 ja isompiin missä kääntö vielä onnistuu. Eli M45 on autoon pieni ja prätkään ei sovi-> kiva koriste? :D

Raimo-Raato

A.K.A. Rambe