Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

English wheel

Aloittaja Kokkonen, 11 helmikuu 09, 12:36:34

« edellinen - seuraava »

PVonJerf

Aika hienoa mopoa poitsulle tulossa ja mahtava että riittää mielenkiinto käsitöihin nykyaikana. ;D

ay20

Meillä tallilla olevassa englantipyörässä on ylärullana valurautanen pumppukärryn etupyörä.  Siitä sorvattu kumi pois. Laakeritki valmiina :) Hyvin on toiminut.

Tuommonen about


Keskine

Lainaus käyttäjältä: ay20 - 11 joulukuu 13, 19:28:14
Meillä tallilla olevassa englantipyörässä on ylärullana valurautanen pumppukärryn etupyörä.  Siitä sorvattu kumi pois. Laakeritki valmiina :) Hyvin on toiminut.

Tuommonen about



Hyvä idea toi rengas. Nopealla etsinnällä löytyi tälläsiä:
http://www.blickle.fi/valurautapyorat/sarja/15-g.html
Joskus tullut kumipyöriä töihin tuolta, pitää kysellä josko onnistuis tilailla sitä kautta  ::).

Hemuli

Jääkö tollaset kärrynpyörät vähän kevyiksi? Mä oon ainakin ollu siinä uskossa että rullailu on helpompaa kun yläpyörässä on sen verran massaa että se vie peltiä kuin itsestään kun pääsee vauhtiin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

hoodee

niin oliko jollain intoa kerätä kimppatilaukseen osallistujat ja hoitaa tilaus? ellei niin soittoja mulle 0405915839 ja laitan kaverin hoitamaan tilauksen ensviikolla
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

Keskine

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 11 joulukuu 13, 20:51:02
Jääkö tollaset kärrynpyörät vähän kevyiksi? Mä oon ainakin ollu siinä uskossa että rullailu on helpompaa kun yläpyörässä on sen verran massaa että se vie peltiä kuin itsestään kun pääsee vauhtiin.

Ohan tossa isoimmassa rinkulassa jo massaa melkeen 8kg. ja kyllähän tohon kylkeen rautaa mahtuu jos siitä kiinni.

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 11 joulukuu 13, 20:51:02
Jääkö tollaset kärrynpyörät vähän kevyiksi? Mä oon ainakin ollu siinä uskossa että rullailu on helpompaa kun yläpyörässä on sen verran massaa että se vie peltiä kuin itsestään kun pääsee vauhtiin.

Tällästä teoriaa en ookaan kuullu. Se homma kun on edestakasta vemputtamista, niin mitäs se massa tekee kun vaihdetaan suuntaa?  Se mitä mä oon rullailua treenannu, ei se kyllä niin vauhdikasta hommaa ainakaan mulla oo, että massalla olis mitään väliä. Vaikka munkin laitteessa on melko painava pyörä.

Hemuli

Eihän se varmaan tasaisella pellillä mitään vaikutakaan mutta jos lähdetään tasoittamaan jotain hitsisaumaa tai vasartamisen jälkiä niin tuntuis vähän työläältä jos yläpyörä on kovin kevyt.

En mä näistä oikeesti mitään tiedä, rullailukokemukset on todella vähäisiä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

tsepatti


Olen lukenut, jenkkifoorumilta, (mitä tulee seurattua), että mitä suurempi yläpyörän halkaisija on, sitä sulavammin sillä rullaa, tai miten me se sit suomennettais, "bigger the upper wheel diameter, the smoother the ride is"... Itsellä on tollanen iso laakeri, 16 cm halkaisija, ja 4,5 cm leveä..

Herra joka tuon on kirjoittanut, myi ja teki itse paljon Ewheelejä,  Imperial Wheeling Machines..Itte en voi sanoa mitään tähän, kun on vaan tuo oma tekele, en oo muita kokeillu...olis kyl kiva verrata

Omat rullat ostin Overdrivelta, Remmiveto nimimerkiltä... ne on nuo Harbor freightin rullasarja, ja kun pyysin hän katto mulle mittakellolla heitot, mukana tuli 6 rullaa, ne on karkaistut..ja suurin heitto oli 0,10 ja parhaimmissa oli n. 0,02...mulle ainakin kelpaa.. hinta tais olla jotain 165 euroa..



Piese

Tekee siten mitään tai ei mutta ainakin uus ;D http://www.huutokaupat.com/fi/v/59076

reiska

Lainaus käyttäjältä: Piese - 12 joulukuu 13, 17:51:55
Tekee siten mitään tai ei mutta ainakin uus ;D http://www.huutokaupat.com/fi/v/59076

Prkl. Yritin kaikessa hiljaisuudessa huutaa tuota itselle, mutta nyt hinta karkas.. ;)

Mr.Horsepower

pyörän koosta... totta niikuin tsepatti mainihti ett mitä isompi pyörä sen nopiampaa on siloitus/muovaus...

mutta esim pehmeellä yläpyörälläkiin on helppo ja nopea tehädä valmista todella nopiasti kokokuminen esim ?

mutta suosittelen itse karkastua pyörää siitä syystä esim hitsaus saumojen sioittaminen muilla on mahdotonta kun ne antaa periksi ja samoin tuhoaa pyörän kun tulee suuri hetkellinen pintapaine...

Mutta toisaalta joissain tilaiteissa ois kiva kun ois pieni ylä pyörä että päääsisi pieniin ja ahtaisiin paikkoihin !!!! Vaikkakiin niissä kappaleissa on helppo joh käyttää vaikka plahsinghammeria siloitukseen / muovaamiseen...

ennenmmin sanoisin että jämäkkä runko on A ja O 

ja siiten OIKEESTI pyöreät rullat ettei ole olenkaan soikeutta niin alkaa tulla tulosta ;)

jos on metalista niin läpeensä karkastuna niin hyvä tulloon

uretaani rullista ei ole kokemusta  ainostaan tractorin sisäkumista ylärullasa ja nopeutti muuten aika paljon rullaamista ;)


Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

persus

onko noissa siinä alarullan kierrenangon päässä mitään jousta vai tuleeko paine ihan sitä mukaan mitä veiviä kiristää?ja minkä lainen systeemi noissa on ettei se alpyörä kääntyile ku sekin näyttää olevan yleensä pyöreän akselin päässä?

hoodee

ei kai niissä mitään jousta ole?? tai en mä ainakaan omaani laittanut....ite tein alarullahässäkät profiilista että pysyy linjassa mut noissa pyöreä runkoisissa se lukitus on ihan pultilla eli joutuu sihtaamaan kohdilleen ennen leipomista.
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

Keskine

#59
Tässä on nyt kulunut noin vuosi siitä kun tuli hommattua rullat englannin pyörään varten.
Nyt alkaisi tämä laite olemaan pikkuhiljaa valmis joten ajattelin laittaa vähän tarinaa/kuvia projektista.

Elikkä painoa tälle hökötykselle tuli noin 160-170kg kaikkinensa. Sivulevyt ovat 8mm paksuista fe 355 rakenneterästä, kuten välilevytkin.

Kaikki levyosat ovat leikattu laserilla jolle olen itse suunnitellut/piirtänyt koko koneen, jalustaa lukuunottamatta jonka tein vasta kun runko oli hitsattu.

Nostolaitteen koneistukset teki kaveri kun ei ollut itsellä koneita kyseiseen hommaan.

Maalaukseen käytin ikh:n traktorimaalia fordin sininen muistaakseni ja kiiltävät pellit ovat hiottua rst levyä.


Palojen sovitusta yhteen.. välineet sen mukaiset että toleranssit olivat ehkä hieman pieniä.


Jalustan mitoitusta.





Sisäkaarelle jäykistys että sai runkoon "kierto jäykkyyttä".