Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vain 45 kilometrin tähden- Punainen Likööri

Aloittaja Vette427, 23 lokakuu 12, 21:43:11

« edellinen - seuraava »

Vette427

kiitos kiitos  :) oli kyllä kiva tavata netti "tuttuja" ihan livenä ja kyllä se yhistelmä herätti huomiota aikalailla missä liikku  :D
yllättäen tuli pysähyttyä joka kylällä ja oli siiinä uteliaita joille kertoilla niin veturista kuin kyytiläisestäkin  :D
ja näyttelyssä sivusta sen mitä seurasin nii laturi herätti melkosta keskustelua ja ihmettelyä  ;D
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Vette427

näyttää et kesä yllättää rakentajan kohta  ::)

eilen sain kuitenki vihdoin öljylinjan lähes valmiiksi. enää turboon tuleva 10mm banjoliitin pitää laittaa ja siihen kuristus öljylle.

meleko ahasta ollu paikotellen ku yrittäny ahtaa(?) kaiken, muunki ku iliman  :D mahollisimman piiloon ja pieneen tilaan.

huvitti suorastaan ku vanaha harrikka ja tietokone yhtä aikaa käsillä   :)

mutta niinpähän vaan sain yhteyven (kiitos taas MM ;) ) ja tänään saatu viimeiset anturien johot oikein päin ja kierroslukutieto ja läpän asento välittyy läppärille. vielä on palijo tekemistä mut yhä elätän haaveita et kihveliin pääsis ja iha ajamalla meinasin. saa sit nähä...


Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Motomatti

Hienoa!
Näkyy vanha totuus pitävän paikkansa: tasopinnat vetävät puoleensa tavaraa. Ainoastaan enskabeltin alapuoli oli vapaa...

Kuva tietsikan näytöstä todistaa että virrat ovat olleet päällä ja joistain antureista tulee tietoa (Kuva epäterävä niin että ei selvinnyt mitkä. Mulla mittarit toisessa järjestyksessä.) Joko olet VE-Tablea täytellyt? Muistanet että ei kannata muita rikastuksia laittaa pelaamaan kuin kylmäkäynnistyksen ja senkin alhaiselle lämmölle asti että lähtee pois päältä eikä häiritse ajossa (<70C). Tietenkin Priming Pulse:en isohko asetus että jytkähtää käyntiin. Suht alhainen sytytysennakkolukema että pyörähtää yli eikä lyö vastaan. Ja "repullinen" tulppia.

Pääset siis pikapuoliin nauttimaan säätämisen ihmeistä.
Ota kuvakaappauksia näytöltä (erityisesti kartoista) tai elävää, terävää, kuvaa niin voin niitä kommentoida jos osaan. Varmasti löytyy muitakin MS:n kanssa turanneita ja ehkä valmiita likiarvo-karttoja.

Smokie

Itte suosittelen voimakkaasti Megalogviewerin automaattisäätöä. Toki pitää pelata edes sinnepäin ennenkuin tuohon voi luottaa. Sillä tekee tunnissa saman työn mitä käsin näpyttelemällä viikossa.

Vette427

 ;D
Matti, meikäläinen on keräiliä luonne niin tavaraa tuppaa kertyyn..  :)

toi kuva on feikki, se otettu ku sain vihdoin yhteyden ja ne mittarit vippas miten sattuu aluksi  :D
suunilleen kaikki on saatu nyt ohjelmaan laitettua ja esim lämpötilat (imuilman ja koneen lämmöissä 3ast ero keskenään 17/20 ja todellinen 15, onkohan merkitystä?) flexfuel anturin asetukset kans meni lopulta oikein mutta, kieroslukutieto näkyy näytöllä ku starttaa mutta kipinää tulpalle ei tule vielä. en ole mistään löytäny tän http://www.autotune.fi/tuote/246/vag-032-905-106b-tarvike-hukkakipinapuola-liittimella asetuksia ilmeisesti oikein  :( enkä ole osannu vielä löytää mistä näkys antaako ECU singaalia puolalle? ennakot kyllä näkyy et olisi 10ast.
suuttimien, koneen koon ja muutaman muun asetuksen jälken teki ohjelma polttoaine ja sytytys kartat jo ite, yritän jotenki saaha niistä kuvan ja liittää et osako niistä joku sit kertoo voiko niillä yrittää?
perjantaina tulee apuun kaveri joka mekoja rakentanu useita niin jospa tuo selviäisi. oli vaan tää uudempi ohjelma mitä on tottunu käyttään.

Megalogviewer on jo ollu tiedossa et hankin heti ku ostan lisenssin tuohon. varmaan jo huomenna? jossain pitäs olla harrikkaan valmis ohojelma mut sitäkää en vielä oo löytäny. MM pisti linkin mut sieltä sitä en löytäny?  :-[

suur kiitos jo avusta/neuvoista mitä oon saanu  ;)

-Rami
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Vette427

vika oli (taas) asentajssa  :-[
pa-pumpun ja puolan ohjauksen otin samasta ja siinä ois pitäny olla diodit enkä missään ollu siihen ohjesen törmänny.  ku 2 erillistä ohojetta joita seurannu ja niistä yhtä tehny niin pikku kämmi kävi :) sekä 1 releen ohjaus maadoitus väärin, piti olla jatkuva virta eikä maa, se oli kyllä tiedoss et ECU maadottaa joten tuota en tiiä miks niin olin teheny   >:( nyt kuitenki tuli tilanne et kun yritti startata katkesi puolalta virrat.

nyt kuitenki otettu kolomet savut, eka startista ku johto huonosti sit isolla paukulla pakarista parit.  ;D ;D

kuvan pyöreä piste on VR-anturin paikka ja viiva 90 ast eykk. mutta ku olisi pitäny sit kuitenki olla jälkeen. tai siis käsitys virhe tullu. se väli pitää olla just toisella puolella. puolikierrosta joutuu nyt tikkeripyörää kääntään ku ei riitä säätö tuolla mallilla. eka pytyn sytytyksen saa ykk kohtaan 270ast ennakoilla , mutta taka jää 45ast jykk :(
harmittaa ruveta purkaman huolella kasattua enskaa ja johdotuksia ku tuli tehtyä "lopullinen" versio  :D sillä eihän harrikkaa tarvi ikinä purkaa...  :P

ens talavena jos alakas keräileen postimerkkejä  ::) tai jos.....  ;)
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Motomatti

Itse olin kolme viikkoa putkeen mökillä ja vajaan viikon Eestissä huilituttamassa päänuppia ja kävin neitimäisesti jalkahoitolassa: nyt on niin somat kaviot että. Hiuksia ja partaa ei leikattu...

Kommenttina noihin vastoinkäymisiin: on syntynyt itselläkin ajatus välillä perätilassa tai jäänyt keskoseksi. Toisaalta noista ajatusvirheistä oppii....

Eipä valmistunut Alkoholipyöräkään toukokuussa. Eikä Sääksjärvi Trikekään Juhannukseen mennessä. Toisaalta mitään en ole menettänytkään jos ei kalenterissa olleita päiviä lasketa. Ehkä nyt on latingissa purkautumatonta energiaa.

Postimerkkeily on kuulemma rahaa kuluttava harrastus... Toisaalta enimmäkseen sisähomma. Jaksaako sellaista ulkoilmaihminen pitkään?

Vette427

juu, -69 vetteki ku jouluna ostettiin päätettiin et vappuna ajetaan. ja niin tehtiin, meni vaan 1.5 vuotta.... aikataulut, onhan ne VR:lläki... ;D

ja paskat siitä postimerkkihommasta mittää tullu, tuuli vei ne ku ulkoilmaharrastuksen yritin liittää siihen  :'(

nyt van tökkää ku ei saa takapytylle ajotusta säädettyä. etu on oikein 90ast, ku käänsin tänään tikkeripyörää 180ast. mutta taka on samassa merkissä etusen kanssa, eli sen 45ast myöhäsellä... noooh eipähän pala mäntä  ::)

ideoita? jos joku on v2 koneseen ton asentanu niin kiitollisena kuuntelisin mistä löytyy säätö tuolle asialle?

kihveli olis kohta.......
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Smokie

Eikö sieltä oddfire valikosta löydy jotain vaihtoehtoa? Kipinääkö jo on nähty?

Noin niinkuin muuten, mua keski-ikäistyttää. On mökkikuume :o Johan tos tuli jonkun 600km pärtsäiltyä. Tänä kesänä meni monta päivää, viime kesänä sama määrä mutta meni vaan 12 tuntia. Kai sitä laiskistuu ;D

Vette427

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 22 heinäkuu 13, 13:06:39
Eikö sieltä oddfire valikosta löydy jotain vaihtoehtoa? Kipinääkö jo on nähty?

Johan tos tuli jonkun 600km pärtsäiltyä. Tänä kesänä meni monta päivää, viime kesänä sama määrä mutta meni vaan 12 tuntia. Kai sitä laiskistuu ;D

en ole vielä sellaista löytäny. siihen kokeillu eri asetuksia mutta kipuna aina samassa kohti. eli etupytyn ykk:ssa kumpikin nyt. kyl se vielä selviää. tai sit ei. mulla ku on 24-2 tikkeripyörä yhellä VR-anturilla ainoastaan.
kyl kipinää tulee ja paukkujaki sen verran et viime syksynä kiini pantu korkki kierrettiin eilen auki, raolleen vain  ;) 42vk 3pv ihan kuivinsuin oottaen et harrikasta savut saahaan ;) iha itelle lupasin et ennen ei. muille saa puhua höpöjä mut ei itelle, siitä ku jää kuitenki kiinni...   ;)

jospa se laatu korvaa määrän?  ;D
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Smokie

Oho, eihän siellä ollutkaan kuin "even fire" tai "odd fire" vaihtoehdot. Joku jippo tuohon täytyy olla, mullakin on 6 asentonappulaa joka ei ollenkaan täsmää 4-pyttyisen koneen sielunelämään. Ajoitus kumminkin OK niin enpä oo ajatellut asiaa kummemmin.

Vette427

se o kamraatit semmonen homma että HARRIKKA ON PÄÄSTÄNY SEN VALKEAN SAVUN PIIPUSTA ETTÄ PAAVI, TAI JOKU ON NYT VIHDOIN!!!!!! VALITTU :D :D
kyllä se hetken kesti ku v...un älynväläyksen sai viime syksynä että 1960 luvun tekniikka pitäs saaha 2010luvulle :) (miksi? ei mittää tietoo,hoitopaikkoja luulis löytyvän..) mutta nyt käytelly useaan otteeseen ja aina kolomannellakierroksella herrää henkiin.(se asetus et ehtiivauhtiin stroukki kone ;) ) noooh tosin tällä hetkellä taas vain etupytyllä mutta ellää kuiteski ja vastaa kaasuun hienosti.
videotaki otettiin ja siitä myöhemmin ku saan oman koneen herään tulille.
on tätä päivää muuten ootettu, yli 1000 tuntia menny aikaa ja yli 4000e näitä nyky monopoliseteleitä. mutta nyt taas tuntuu et halapaa ku saippua :D

asetuksiin palataan ku vähä ees pulssi tasaantuu.....
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Spöke

Iso käsi täältä, takapytty vielä niin... ;) 8)
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Karzza

Juuri tämän probleemin takia olen pysytellyt erossa symmetrisille moottoreille tarkoitetuista ECUista ja softista, niin paljon monipuolisempia kuin turbolle olisivatkin (esim KMS). Ruiskutushetket pitää myös justeerata siihen kun imuventtiilejä on auki.

Toivottavasti saat ajoitukset ratkottua ja pääset nauttimaan turbon ylivoimaisesta väännöstä.

Vette427

kiitos  :)

nyt loppu kiire  :'( haaveena oli la kihveliin mut ensvuonna sit.

pitempää jarruputkea kytkinsylinteriin aloin asentaman niin oli melko palijo metallia kopan sisällä ja sit laskin öljyt pois niin mangneetissa oli laakerin neuloja. missä siellä sit lieneekään noi kuvan neulat??
laatikko pelannu tosi hyvin sen 30tkm mitä ajanu. kerran katkennu vaihteensiirtäjän keskitys jousi. oisko sillon saanu siipeesä ku se jousen pätkä oli jauhautunu ihan pölyksi.
vi...u ku ei tuota huomannu kahtoo ku loota oli irti  :'(  :'(
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan