Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vain 45 kilometrin tähden- Punainen Likööri

Aloittaja Vette427, 23 lokakuu 12, 21:43:11

« edellinen - seuraava »

Vette427

siellähän se rikkinäinen laakeri on.
onkohan tuolle numeroo kellään tiedossa jos vielä yrittäs saaha sen jostain. tasannolla aika hyvin tavaraa mut pitäs osata oikeeta kysyä.
akseli menee kiilottamalla ihan pieni jälki toisessa reunassa. ihan hyvä et nyt kuitenki tuli alettua sitä kytkin putkea jatkaan. se kun oli niin lähellä pakoputkea etten uskaltanu teräspunosta laittaa takas samaan paikkaan.
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Vette427

ite itelle vastaan  :) laakeri on TLA2520Z jos joku muuki tarvii joskus.
tasannolta ylivieskasta löyty husjaan 12e hintaan. ja nyt hakemaan kiiresti :)
oliki pikkusen ulkokehä venyny vanhassa. 20mm uus ja tämä 29mm
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Motomatti

Pientä vastusta siis riittää. Aikas hyvän manglaantunut tuo ulkokooli. Lieneekö seudun muut laakerit kunnossa.

Tuolla aiemmin oli jonkun maininta siitä että MS olisi tarkoitettu vain tasaväli-rivikoneille. Itse en sellaista ole huomannut vaan asennellut niitä sekä ja että. Joskus on pientä säätöä tarvinnut mutta aina on kipinän ja ruiskutuksen kohdat löytyneet. Useimmiten vielä yhdellä anturilla.

Vette427

juu enpä ole tommosta ulukokoolia ennen tavnnu :D käsittämätön voima kyllä turbossa ku noin särkyny talven aikana tuossa pukilla  :o kestäneekö yhtää ku saa vielä tienpäälle  :)

mikä on ollu sulla sytkän asetukset v2 koneelle? näillä tämä lähte heti käymään mut samalla sammuu takapytty. ilmeisesti saa liikaa soppaa. taka kannesta pensa lentää laatikon päälle pisaroina. ilman pakoputkia käyttäny muutaman kerran et ei vielä totuutta kerro  :) jatketaan säätöä ku saa kasaan oikein.

niin ja 90ast jykk on anturin paikka.
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Jasu

Hmm. Onkos sulla nokalla asentoanturia, vai pelkkä kampiakselin anturi?

Jos on, niin mielestäni ei tule toimimaan. Näin ainakin olen antanut itselleni uskotella...

Kun tuota Odd-Fire V-kutosta on ajatus jalostaa nykytekniikalle, niin sen kanssa on tullut asia vastaan.

Yhdellä asentoanturilla pärjää, jos se on nokalla, jos taas anturi on kammelle laitettu niin sitten nokalta luetaan "kumpi kierros" on menossa.

Korjatkaa jos väärässä olen, tästä vaan tuli sähköpostilla juteltua erään Norskin kanssa joka kirjoitti tuon Odd-Fire -koodinpätkän vastaavaan tarpeeseen kuin miulla...

Vette427

no niin takapytty pelaa kans :D "vika" niinkin yksinkertainen kuin että en kertonu kaverille joka tuli avuksi ohjelmaa laittamaan että rakensin järjestelmän niin että molemmat suuttimet on omalla piirillä. ja 2 puoli oli off tilssa. ja huomasin sen ite ( 8)) ku päivällä värkkäsin ohjelman kimpussa. tänään sit savu tuli molempien putkien pinnoitteesta :)
voittajan on helppo hymyillä. uskomattomn hyvä fiilis tuli kyllä, pakko myöntää  ;D

se laskee kipinän kohan siitä et se oddfire small angle ku laitetan 315ast niin toisen pytyn 45ast (360 kokokierros) ja ku hukkakipinä vehkeet syytää se sitä kipinää sit joka kierros mutta toinen menee sananmukaisesti hukkaan  ;)  helppoa.... paitsi et mulla ainaki meni aikaa sen ymmärtämiseen mut lopussa seisoo, kiitos  ;D

niin ja vain 1 VR-anturi on käytössä
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Vette427

Lainaus käyttäjältä: Karzza - 23 heinäkuu 13, 22:27:49
Ruiskutushetket pitää myös justeerata siihen kun imuventtiilejä on auki.


ja ku mä saanu tietoa et silloin ku kiini et seos ehtii muodostua?? näin sitä oppii uutta. toisalta jo kone pyörii esim 5000rpm (on kuulemma vielä kovempia? :) ) ei meikäläisen äly riitä mitä väliä sillä on miilo se sitä soppaa saa  ;D mut ymmärrän Karzzan pointin hyvin. meillä "pikkusen" eriliset laitteet ja mä ku en ees tehoa hae tästä pääasiana, ku en usko että se sitä kestää, vaan tämä on ollu tämmönen "älyn väläys" ja jopa omasta mielestä meleko päätön idea tehä tommonen laite. mutta hauskaa tää on silti ja se on mulle pääasia tässä touhussa, pitää tehä sitä mistä ite tykkää ;) muistakaa aina se et itelle näitä tehään ja omaksi iloksi. ainaki mä.
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Tuomo

toi ei kyl oo enää moottori, toi on reaktori  :D

Vette427

tulipa se pikkusen kallis takapotku. kävi hyvin ja sit rupes vaipuun ja ku säätöjä etsittiin niin koe startti päätty ikävästi  :'( ilmeisesti liikaa sai ja tuhosi tulpat? tiiä häntä....

oliskohan kellään ylimääräisenä ketju enskaa lainata tai myydä et sais sillä kaiken kohdalleen?
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Karzza

Lainaus käyttäjältä: Vette427 - 27 heinäkuu 13, 23:25:12
...en ees tehoa hae tästä pääasiana...

Tähän statementtiin palataan kun saat laitteen ajoon  ;D

Vette427

Lainaus käyttäjältä: Karzza - 28 heinäkuu 13, 17:06:42
Lainaus käyttäjältä: Vette427 - 27 heinäkuu 13, 23:25:12
...en ees tehoa hae tästä pääasiana...

Tähän statementtiin palataan kun saat laitteen ajoon  ;D

Seppo on jo asiasta omia kommentteja keskusteluissa antanu  ;D kuulemma kilossa alkaa hupi  :)

nyt hävettää tämä vaurio  todella paljon  :-[ ihan 100% omaa huolimattomuutta. siitä myöhemmin ku v..tus vähä helpottaa  >:(
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Motomatti

Ensiksi onnittelen perusasetusten ja käyntiäänen löytämisestä. Se on joka kerta tullut paljon oppia laitteiden rakentelusta. Virheistään ihminen oppii.
Toiseksi pahoittelen teknisen ympäristön haperuutta: ensin vaihteiston laakeri ja nyt ensiöremmi.

Kokemuksesta tiedän että tulppia saa pimenemään säätötöiden alkuvaiheessa merkittäviäkin määriä. Pimenneiden tulppien hoitokeinona on ultraäänipesusta ollut apua.

Suuttimien aukiolo venttiilien aukiolon suhteen on oppisuuntakysymys. Itse olen määritellyt (Guzzeissa) ruiskutuspulssin kahteen osaan josta ensimmäinen tulee ennen imuventtiilin aukeamista ja toinen venttiilin auetessa. Näin olen saanut tasaisen ja pehmeän käynnin hyvän taloudellisuuden ohella.
Ruiskutus voi olla myös huomattavasti ennen venttiilin aukeamista jos siuutin on matkan päässä venttiilistä. Ja yhtenä ruiskutuskertanakin. Riippu suuresti imukanavan pituudesta ja ilman virtauksesta siellä.
Nykyisin näkyy olevan suuntauksena että useampisylinterisenkin moottorin imukanavssa on vain yksi läppärunko ja suuttimet jokaisen imuventtiilin vieressä. Mahdolliset virtausten erot tasataan ruiskuttamalla jokaiseen sylinteriin erikseen ohjelmoitu määrä polttoainetta että käynti on tasaista. Mutta se ei kuulu tähän asiaan.

Karzza

#147
Joo, "kilosta alkaa ilo ja kahdesta juhlat" ;D

Säätövaihe on aina riskialttein. Pikku hiljaa lisää ahtoa, seosta laihemmalle ja ennakkoa lisää.
Btw. Mosan vaurioitumisesta tietää että se edellinen parametrointi olisi ollut jo hyvä.

Testi vedot yhdellä vaihteella kuormittaen, vaihteen vaihtotilanteeseen liittyy kaikenmoista moottorivaurio mahdollisuuutta.

Daytona Twin Tec lopettaa polttoaineen ruiskutuksen imuventtiilin sulkeutuessa. Avautumishetki määräytyy kulloinkin tarvittavan polttoainemäärän perusteella. Suuttimen avautuminen tapahtuu isoila polttoainemärillä ennen imuventtiilin avautumista.

Vette427

kiitos taas vihjeistä.
MM, eli mulla on nykyaikainen, ku on just noin  :D monisylinterinen ja kaikilla oma suutin  ;D

Tuomo, toivottvasti ei jää radioaktiivisia jäämiä  ;D

mutta nyt olisi vähän tutkittu muutenki mikä meni pieleen  :(

taas syylinen näkyy peilistä, etupytyn tönärin lukkomutterin olin sit jättäny löyhälle  :-[ venttiili kiinni ja tulos näkyy tuolla edellä... vaikka ne omasta mielestä tarkistin kuten aina ennen putkien kiinitystä. olisiko se liian raskas minkä tein 2mm seinämällä olevasta? en tiiä mut toinen oli pysyny tiukalla, eli kirimätä jääny ...kele!

sitä uudelleen säätäessä konetta pyöritettäessä kuului tosi inhottva kilahdus/helähdys ja sitä nyt tutkinu tässä. joka kerta kun nokan ykk menee ja kiinni ramppi alkaa tulee tuo ääni. kuvissa asiat mitä mittasin ja ero huomattava. Leineweberin ja kampiakslin mitta 69.27 ja Anterolla sama 69.95. hammasrattaan mitat 68.98 ja 69.95 (ja mulla yks Crane jolla kans tarkistin ja se samat lukemat ku Antero)
eli nyt on hammasvälys niin suuri että ääni tulee kun nokka oihittaa ykk:n ja sen ihan tuntee sormissa ku nokka kääntyy ehkä asteen tai jotain.

kysymys 1, onko tullu kellään ko ongelma vastaan? onko muka erimalleja olemassa ku en ole törmänny vastavaan?? no enpä ole ennen mitannu mut aina pyörittäny konetta ja koskaan noin huomattava ääntä ei kuulunu.

kysymys 2, lyökö tuon vaan kasaan ku kuitenki kävi ne hetket ihan hyvin ilman mitään ylimääräistä ääntelyä ennen ku säätö pyöri tappiin.
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Kapteeni sika

Mulla teki sökö nostajan rulla terävän naksahduksen kun konetta pyöritti.