Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jälleen kerran tien vieressä!

Aloittaja Psycholasse, 18 heinäkuu 12, 23:19:01

« edellinen - seuraava »

HillyMan

Viime lauantana heitin kaverin kanssa 200km lenkin ja puolessa välissä alko kone pätkimään aina kun vähänkin kaasua käänsi. Tyhjäkäynti oli ok ja eikun tienviereen ihmettelemään. Ei ota kierroksia vaan heti pätkimään kun vähänkin kaasua yritti ja kierroslukumittari oli tapissa. Selvä virtapuolen vika ja eikun tutkimaan onko jakajan piuhat sulanu pakoputkeen. Ei ollut. Ajattelin että puola sekoilee ja annoin sikarin verran jäähtyä. Starttinappulasta ei tapahtunut mitään. Okei... siis akku oli seuraava arvaus. Ei kun polkemaan, pari lupausta ja ei mitään. Penkkiä irti ja ahaaa.... maajohto poikki.
Onneksi oli nippusiteitä työkalurullassa. Vähän maalia pois rungosta ja nipparilla johto kiinni.
Matka jatkui ja kerran piti pysähtyä korjailemaan nippuside viritystä. Viimiset 50km satoi vettä ja pyörä alkoi tuntumaan jokseenkin levottomalta perästä. Mietin että voiko olla niin huono takarengas vai mikä.
Kotipihalla karu totuus paljastui, shovelista runko poikki akun takaa valukappaleen ja runkoputken hitsauksen yläpuolelta.

Tällästä täällä, mopo levällään ja hitsaria ootellessa.

JaV

Sunnuntaina purijaisista palatessa ajattelin vähän ulosmitata shovelin voimavaroja ohituksessa että miten se oikein sysää, hyvin veti siihen asti kun piti vaihtaa pykälää isoimmalle vaihteelle, laatikosta löytyi yllättäen ylimääräinen välivapaa ja kierrokset tappiin, sen jälkeen savua ja kilinää, ei kun tien sivuu rullaten ja kone seis, tai oikeestaan se pysähtyi jo ihan itsekseen... Pari kevyttä startti yritystä antoi ymmärtää että tähän jäätiin, putkesta tuli ulos harmaita hattaroita toisen sylinterin tahtiin, huohotin letkusta alkoi valumaan ympäristörikoksen tunnusmerkit täyttävä öljymäärä ja etupytyn kannen alta kuului vähän kuin tuulikellon kilinää...  Matkaa kotiin 460m, mikäs nyt eteen, onneksi avuliaita on vielä kuitenkin, muutama samalta suunnalta tulija pysähtyi ja jos ei osannut/voinut auttaa niin jätti kuitenkin juomaa auringon paahteesssa ihmettelevälle kuskille. Lopulta sain yhteystiedot pakettiauton haltijalle ja apua sitä kautta, matka jatkui mutkien kautta perille asti, aamu oli jo maanantaina pitkällä kun kotiin pääsin mutta perille kuitenkin, ISO KIITOS kaikille auttaneille ja muuten pysähtyneille.
Laitan tuonne projekti osioon kuvia vaurioista, ehkä sen vielä joskus saa kuntoonkin mutta kyllä siitä pitkä projekti tulee.

annek

Lainaus käyttäjältä: JaV - 08 heinäkuu 14, 00:00:23
ISO KIITOS kaikille auttaneille ja muuten pysähtyneille.
Eipä kestä, ja tosiaan ei tuon kaliiperin ongelmalle mitään tien poskessa pysty tekemään, hyvä kun autokyyti kotio järjestyi. Terveisin mattamustat soveli ja rautapää  8)
People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
-Be

Smokie

Nyt olis kauhee into saivarrella mutten mä jaksa. Mä muuten ajelen nykyään lonely rider asenteella koska tajuan että vain prosentti jengistä tulee kysymään mikä vaivaa jos lykkää pyöräänsä tienposkessa.

JaV

Aika veteläksi veti siinä auringossa seisominen, ei sitä itse heti huomannutkaan mutta pyörää autoon työntäessä ja alas ottaessa meinasi jalat pettää alta, oli mehut aika lopussa siinä lämmössä..
Joo, ei tuolle mitään olisi voinut eikä taida voida enää muutenkaan, ei tule projektia luulen, menee uuden padan hommaamiseksi.

Mistäs meinasit saivarrella..

ezmo

Itellä on aina 0.5l vettä mukana, jos käy huonosti reissulla...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: JaV - 15 kesäkuu 74, 06:21:21...ei tule projektia luulen, menee uuden padan hommaamiseksi...

No mutta nythän sulla on oiva tilaisuus pistää se FXR liikkumaan ihan oikeasti ;) ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

annek

Jep, ne pysähtyjät on tosiaan harvassa nykyään. Itelläkin on aina vesipullo sivulaukussa, nyt kävi onneksi niin että Vantaalaiset vedet kävivät mutkan Rovaniemellä ja päätyivät takaisin kotiviemäriin  :P
People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
-Be

räkä

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 10 heinäkuu 14, 22:57:12
Itellä on aina 0.5l vettä mukana, jos käy huonosti reissulla...

Mulla Jallupullo  ;D

Kapteeni sika

Motomatti

Mulla oli pokaraudassa olevassa telineessä kokoontumisajoon mennessä Kossupullo. Meitä oli muutaman pyörän ryhmä ja konstat halusivat katsoa paperit ja tenttasivat muutenkin. Takavarikoivat mun Kossun sillä perusteella että alkoholia ei saa mainostaa. Tämä tapahtui joskus yhdeksänkymmentäluvulla. Sen jälkeen olen laittanut laulujuoman mehupulloon niin ei sitten tule mainostettua alkoholia. Koskaan ei ole tullut tuoduksi takaisin kotio.

skullnbones

Lueskelin tätä keskustelua sieltä täältä läpi, ja monet toruivat noita ohi ajaneita motoristeja jotka näyttelivät peukkua, itse teen samaa, himmaan ja näytän peukkua ylös, mutta heti perään alas, näin tien laidassa oleva ehkä ymmärtää näyttää itse peukkua ylös tai alas,, tilanne hallussa tai apua tarvitaan.

Aina pysähdyn jos tilanne sen sallii, itse pari viikkoa sitten työnsin konepyörää 500 metriä helteessä kotiinpäin, syynä oli löysällä ollut akun napa, työkalut oli tietenkin kotona enkä saanut edes jakkaraa irti että olisi voinut edes tutkia missä vika on. Kaksi autoilijaa pysähtyi ihan kotipihan nurkilla kyselemään tilannetta, mutta tilanne oli sen verran voiton puolella ettei jaksanu edes vituttaa.

Merimies-Toni

Lainaus käyttäjältä: JaV - 08 heinäkuu 14, 00:00:23
Sunnuntaina purijaisista palatessa ajattelin vähän ulosmitata shovelin voimavaroja ohituksessa että miten se oikein sysää, hyvin veti siihen asti kun piti vaihtaa pykälää isoimmalle vaihteelle, laatikosta löytyi yllättäen ylimääräinen välivapaa ja kierrokset tappiin, sen jälkeen savua ja kilinää, ei kun tien sivuu rullaten ja kone seis, tai oikeestaan se pysähtyi jo ihan itsekseen... Pari kevyttä startti yritystä antoi ymmärtää että tähän jäätiin, putkesta tuli ulos harmaita hattaroita toisen sylinterin tahtiin, huohotin letkusta alkoi valumaan ympäristörikoksen tunnusmerkit täyttävä öljymäärä ja etupytyn kannen alta kuului vähän kuin tuulikellon kilinää...  Matkaa kotiin 460m, mikäs nyt eteen, onneksi avuliaita on vielä kuitenkin, muutama samalta suunnalta tulija pysähtyi ja jos ei osannut/voinut auttaa niin jätti kuitenkin juomaa auringon paahteesssa ihmettelevälle kuskille. Lopulta sain yhteystiedot pakettiauton haltijalle ja apua sitä kautta, matka jatkui mutkien kautta perille asti, aamu oli jo maanantaina pitkällä kun kotiin pääsin mutta perille kuitenkin, ISO KIITOS kaikille auttaneille ja muuten pysähtyneille.
Laitan tuonne projekti osioon kuvia vaurioista, ehkä sen vielä joskus saa kuntoonkin mutta kyllä siitä pitkä projekti tulee.
Tais ainakin 2 toistakin shovelia hyytyä purijaisreissulle. Tainnut olla lapiopää-jumalilla paha päivä.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

FXD

Joo, tänään taas tienvarressa, mutta tällä kertaa auttajana ja kotilon kanssa. vanhemmiltani räjähti rengas asuntovaunusta kutostiellä parisen kilometriä utissta lapeenrantaan päin. piti hakea niille yksi rengas ja vaihtovälineet ja lähteä rescue-operaatioon. Siinä tien vieressä rengasta vaihtaesa kateellisena katselin kun ohi painatteli vaikka millaisia pyöriä, itse olin juuri lähtökuopissa jo melkein kypärä päässä kun puhelin pärähti tälle keikalle.

Vaan ei ne karavaanaritkaan enää pysähdy katsomaan voisiko auttaa, yksi asuntoautoilija oli pysähtynyt tarjoamaan paikkapulloa. Ukko kiitti tarjouksesta mutta ei enää paikkapullo auttanut, renkaasta vyöt poikki ja pinta ojassa ;D
M-B vikakoodien lukemisia/nollaamisia Kouvolan alueella

Nygenberger

Iso Kiitos pelastavalle Enkelille...onnex ei ollut kuin bensa loppunut(juu uuno oon)...tapahtui sotkamo-kajaani välillä viikko sitten maanantaina.....reissu meni loppuosin ongelmitta(Ruotsin puolelle ja suomen rannikoille) ja nyt jo kotosalla.....Kiitos!!!!!