Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jälleen kerran tien vieressä!

Aloittaja Psycholasse, 18 heinäkuu 12, 23:19:01

« edellinen - seuraava »

Jasu

Lainaus käyttäjältä: arska66 - 20 heinäkuu 13, 19:33:36
Eikös rättäri porukoilla ole maailman laajuinen verkosto, että sama missä koneet pamahtaa, niin apua löytyy puhelin soiton päästä, oliskos tässä ideaa? Meikeläisen tallista löytyy hitsauskone, työkalut ym tykötarpeet että saa taas koneet tien päälle.
On. Tällanen. Ural-porukka on sit tämän pohjalta väsänny vastaavaa, johtuiskohan siitä että on yllättävän paljon sellaisia harrastajia joilta löytyy sekä Rättäri että Itärautaa..?

Jonkun kerran on itsekin tuota vihkosta tarvinnut, ei tosin vikaantumisen vaan lähinnä yöpaikan suhteen. Moni kyllä on raportoinut apuakin löytyneen, ja myönnän sitä joskus jopa tarjonneenikin kysymyksen kohdalle osuessa...

Smokie

Mä oon muutaman tielle sipanneen vehkeen hakenut ja yhteisvoimin on saatu takaisin tien päälle. Ihan hyviä kokemuksia on ollut. Saa ottaa yhteyttä jos joku tähän lähimaastoon simahtaa. Yötäkin on porukka ollut mutta joillekkin on järkytys kun muksut alkaa kirkumaan kuudelta aamulla ;D Myös minulle, joka aamu.

JaZZo

Lauantaina matka kokemäelle katkesi halkivahan kirkon parkkikselle. Se siitä näyttelykäynnistä, oli omat näyttelyt siinä parkkiksella. Paikalliset siinä kävi ihmettelemässä että mitäs hulikaaneja tänne meitin pitäjään nyt pysähtyi? Ei sentäs, todella avuliasta porukkaa olivat, ja mukavia.

Shoveli alko rötäämään jo lempäälässä, varotteli pätkimällä pienemmillä kierroksilla ajaessa. Kuvittelin sen olevan vaan pesun jälkeisiä oireita, tai roskaa suuttimessa. Lopulta vika paikantui tyhjään akkuun. Kirkon lähistöllä oleva talon isäntä oli todella avulias, tarjosi peuranlihaa ja lonkerot pahimpaan vitutukseen (vaikka ei edes vituttanut). Soitteli numerotiedustelun kautta lähialueen mahdolliset lafkat läpi josta voisi saada vaikka jonkun mopon akun. Onnekseni frendit oli polttarireissulla, matkalla lähistölle mökkeilemään, joten toivat pienen kiertotien kautta mulle bilteman akun. No, sehän ei sit tietenkään mahtunu öljytankin sisään, joten lähitalon isäntään taas kontaktia ja sieltä jatkopiuhaa, apicot ja muutama pultti ja mutteri.

Shoveli laakista käyntiin, ja mitattiin vielä varuilta, eikä lataa. Prkl. Noh, valot pois käytöstä ja kohti tamperetta sitten. Tätä ennen saatiin vielä maistella mainiota peuranlihaa, kun lähitalon seppä poikkesi kattomaan että päästäänkö lähtemään. Kerrassaan mainio kokemus, vaikka kokemäelle ei päässytkään.  :)

Halkivahan swappi  ;D

Hoijakka on kyllä kätevä.  :P
Shovelpiä

Joe Cool

Vedetään tähän opettavainen tarina ylpeyden käymisestä lankeemuksen edellä ;) Eilen ajoin liittymästä Kehä III yhden auton perässä ja tämä oli niitä kuskeja, jotka tarvitsevat 3 km saavuttaakseen huikean 80 km nopeuden.

Siispä 4:sta silmään ja komeasti kiihdyttäen suurella paukkeella ohi, ettei ehdi seuraavaan liittymään hidastamaan mutkaani. Juuri siinä rinnalla alkoi putkessa paukkua ja veto vähetä, ikään kuin bensa olisi loppumassa. Vilkaisu matkamittariin vahvisti, että nyt tarvitaan varatankkia. Samalla kuitenkin piti päästä sen auton eteen, siirtyä pois kehältä heti liittymään ja ajaa 270 asteen kurvi, joten käsiä ei riittänyt ajoissa bensahanalle. Ja keskellä kurvia kone sammui, joten rullasin siinä rampissa olevalle bussipysäkille. Kurkistin tankkiin ja bensan rippeitä oli jäljellä, joten starttaus ja kone kävi taas 8)

No matka jatkui tämän 10 sekunnin tielle jäämisen jälkeen seuraavalle bensa-asemalle, joten apua ei tarvittu eikä kukaan ehtinyt sitä tarjoamaankaan  ;D Mutta se auto pääsi ohi ja luulen hytissä tunnetun jonkin sortin vahingoniloakin :D

-Teme-

Kyhäsin "vaimennin" huilut shoveliin drag piippuihin, kun alavääntö oli tiesään.
Asennuksen jälkeen into piukassa koeajolle.
Toimivatkin loistavasti vääntöä tuli ja jopa ehkä 3dB saattaa ääntä vaimentaa, mutta ääni ainakin muuttui terävästä hieman pehmeämmäksi.
Liekö vastapaine kasvanut sen verran että n.10km ajon jälkeen ääni muuttui ja vedin pysäkille, niin eikö prkle takaputki irti kannesta n.1cm ja pultti roikkui paikoillaan venyneessä irtokierteessä kiinni.
Reissukalut esiin ja eikun tuumasta toimeen. Sainkin pakotettua pakoputken takaisin paikoilleen ja pultin nappaamaan vielä jostain paikalle jääneen jengan jämästä kiinni.
Siinä pysäkillä shovelin kimpussa ahertaessa pari kuskia ajoivat baggereillaan komeasti Harley Davidson paidat hulmuten ja tiukasti aurinkolasien takaa katsoen ohi pysähtymättä, nyökkäsivät kuitenkin tervehdykseksi kun morotin reilusti käpälä ojossa.

Olisko jollakin Turun alueella ylimääräistä 5/16 helicoilia pakoaukon kierteen korjaamiseksi?

Kapteeni sika

Jos saat toisen helicoilin pysymään niin laita pinnapultti normi pultin tilalle, jää se kannen kierre koskematta jos pitää putkia irrotella. Mä oon laittanu jopa raswaa mutteriin jolla putki kiristetään,  ei tule pinna ulos kun mutterin avaa. Pitää kiristellä silloin tällöin mut ei o iso vaiva.

-Teme-

Onneksi on STD kannet niin kiinnityspaikkoja on kolmelle pultille
Pitääkin samalla tuunata pakoputkeen lisäkorvat parille lisäruuville
Tuon ulosporsineen jengan lisäksi kannessa ei ollut kuin 2 kierrosta eli vain 7 kierosta jenkaa

Kapteeni sika

Ahaa, no jos kierre sama kun orggiskansissa niin 5/16" UNC

streamliner

Olin tänään ajelulla masku-rusko-turku-raisio-naantali linjoilla. Harmi etten sattunut paikalle. Muuta apua en olisi kyennyt tarjoamaan, kuin päännyökytystä jos olisit haukkunut näitä paskoja  ;) Lähdin nimittäin rohkeasti liikenteeseen ilman työkaluja.

ss454

Bagger kuskina paheksun kyseisten ohiajaneiden toimintaa. Piru vie itse tänä kesänä pysähtynyt/hiljentänyt jo kymmeniä kertoja ja kertaakaan ei loppujen lopuksi oo ollut ongelmaa. Ainoa tilanne missä en edes kunnolla hiljennellyt kun oli isolla kyltti service car ja about kymmenen äijää bussipysäkillä Vääksyn suunnalla, olin tuolloin Joutsaan menossa. Pikainen tilannearvio päässä oli tuolloin että omalla pysähtymisellä en tuo mitään lisäarvoa paikalle.

Mielenkiintoisin pysähdys oli kun pyörähdin ympäri ja menin kysymään pikkucustomi kuskilta onko ongelmaa. Ei ole, mutta kiitos kysymästä vastasi tummahipiäinen nuorimies selvällä suomella.

-Teme-

Lainaus käyttäjältä: streamliner - 27 heinäkuu 13, 22:17:16
Olin tänään ajelulla masku-rusko-turku-raisio-naantali linjoilla. Harmi etten sattunut paikalle. Muuta apua en olisi kyennyt tarjoamaan, kuin päännyökytystä jos olisit haukkunut näitä paskoja  ;) Lähdin nimittäin rohkeasti liikenteeseen ilman työkaluja.
Omat työkalut oli mukana, kun olin saanut eilen lahjaksi työkakalurullan ja oli ekaa kertaa mukana liikenteessä :)
kenttäkorjaus tapahtui Naantalissa maskuntien varrella

streamliner

Siitä tuli ajetua ohi, mutta ilmeisesti eri aikaan. Toivottavasti satutaan seuraavan kerran kohdakkain.  ;)

masala

Lähdimpä tänään iltapäivällä lätyskällä tampereelta pommittamaan kohti hämeenlinnaa.
Ideaparkilta muutama kilsa valkekoskelle päin, lätyskä päätti että eipäs mennäkkään ja uupui.
Sain rullailtua kuitenkin jollekkin levennykselle asti tutkimaan asiaa. Kone oli kyllä käynnissä muuta vaivalloisesti, ihan kuin vaan yhdellä sylinterillä, ja lopulta sammui. Työkalulaatikosta tulppa ja kokeilemaan tuleeko kipunoita. Ja tuli molempiin hattuihin. Sitten tulpat pois ja kokeilua oisko vika tulpissa, ei. No mitä helvettiä. Sitten toiselle puolelle pyörää tutkimaan polttoaineen liikkuvuutta...Tässä kohtaa taputin itesäni veljellisesti selkään kun huomasin ryypyn menneen tärinästä
päälle. Ryyppy pois ja pam ,laakista käyntiin ja kohti hämeenlinnaa. Siinä kun aloin"vikaa" tutkimaan
tuli heti tämä viestiketju mieleen ja aloinkin puuhastelun ohessa laskemaan ohi viipottavia baikkereita
18 kpl ehti meneen ohi suunnasta ja toisesta. Pysähtyneiden määrä 0. 4kpl tosin tuli siinä kohtaa ku vedin jo rytkyjä takaisin niskaan että ehkei niitä lasketa.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

HillyMan

Moro vaan kaikille, ekaa viestiä kirjottelen kun tuli mieleen seuraava asia.
Ajelin eilen Linnatuulesta riihimäkeenpäin ja bussipysäkillä oli nuorehko kaveri enduron kanssa parkissa ja kyykki selkeesti ketjujen lomassa. Kurkkasin olan yli ja totesin että ei autoa ihan takana ja hiljensin huomattavasti vauhtia ja mietin että pitäs varmaan pysähtyä. Kohdalla näytti siltä että kaveri vaan rasvas kettinkejä spraypullolla ja nosti ilosesti kättä. En sitten pysähtynyt mutta jäi kyllä jälkeenpäin vaivaamaan paljonkin että oisko sittenkin pitänyt. Onko tossa jotain käsimerkkikoodia että tietäs tollasessa tapauksessa että pysähtyäkkö vai ei? Olinko nyt sitten ihan mulkku kun ajoin ohi ilman että olisin pyöräyttänyt ympäri ja käyny kysyyn, vastaantulevien pysäkillä kun oli?  Jos ois ollu samalla puolella niin oisin kyllä pysähtynyt ja kysyny mutta nyt jäi vähän hakemaan että mitä teen ja menin sitten ohi. Oikeastaan syy miksi en sitten pysähtynyt oli se että kaveri katto kun hiljennän ja moikkas ja jatko kettinkien rasvaamista. Eli näytti siltä että ei tartte apua, mutta vaivaamaan toi nyt silti jäi. Hitto vie kun en koukannu ympäri ja käyny kysyyn  :-[

FXD

No ens kerralla sitten. Mä toppasin kans joku viikko siiten kun kaveri oli jonkin japsipyörän kanssa parkissa bussipysäkillä ja katseli pyöräänsä ja puhui puhelimeen. Ei ollu sillä kertaa muuta ongelmaa kun puhelu kesken  :)
M-B vikakoodien lukemisia/nollaamisia Kouvolan alueella