Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jälleen kerran tien vieressä!

Aloittaja Psycholasse, 18 heinäkuu 12, 23:19:01

« edellinen - seuraava »

streamliner

Jees, töihin ajellessa (~100kmh) pyörä tuntui ensiksi  hankaavan jotain vasten ja sitten räpsähti jotain jaloille ja kierrokset pomppas. Luulin ensiksi että taas meni ketjut poikki. Sain vilkutettua toiselta kaistalta itselle tilaa ja siltakin sattui sopivasti eteen. Poikki mennyt remmi roikkui suurin piirtein paikoillaan ja eikun hinausautoa tilaamaan.

Puolentoista tuuman remmi olikin kestänyt melkein (arviolta) 700 kilometriä. Ei toi näytä kiveä imaisseelta, mutta paha mennä vannomaankaan. Remmi ei ollut liian tiukalla.

Ketäänhän ei taaskaan pysähtynyt, mutta eipä näitä vikoja (enska poikki / ketjut poikki / kansipahvi palanut / nostajan rullan akseli poikki) Mäkkaiverikaan tien varressa korjaa. Kuulemma nää vanhat pyörät on siitä hyviä, että niille voi tien varressa jotain tehdäkin, kun uusissa pyörissä on niitä tietokonebokseja, joille ei voi tehdä mitään. Just joo.

Vielä ei pahasti vituta tää touhu.

Jube666

Jeah! Makee keli istuu tienposkessa. Pari hoo-dee kuskia katteli kaiteen takaa, mut eipä näillä kaiteiden yli hypitä. Pari kaiteen omalla puolella ollutta "motoristiä" katteli mun kohalla ilmeisesti sitä, ettei toiselta puolelta tietä tuu vaaan norsu tielle. Noh, vika oli gason loppiminen.
Naisen ruumis on kaunis. Toki elävissäkin on oma viehätyksensä...

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: streamliner - 26 huhtikuu 13, 10:51:43
Jees, töihin ajellessa (~100kmh) pyörä tuntui ensiksi  hankaavan jotain vasten ja sitten räpsähti jotain jaloille ja kierrokset pomppas. Luulin ensiksi että taas meni ketjut poikki. Sain vilkutettua toiselta kaistalta itselle tilaa ja siltakin sattui sopivasti eteen. Poikki mennyt remmi roikkui suurin piirtein paikoillaan ja eikun hinausautoa tilaamaan.

Puolentoista tuuman remmi olikin kestänyt melkein (arviolta) 700 kilometriä. Ei toi näytä kiveä imaisseelta, mutta paha mennä vannomaankaan. Remmi ei ollut liian tiukalla.

Ketäänhän ei taaskaan pysähtynyt, mutta eipä näitä vikoja (enska poikki / ketjut poikki / kansipahvi palanut / nostajan rullan akseli poikki) Mäkkaiverikaan tien varressa korjaa. Kuulemma nää vanhat pyörät on siitä hyviä, että niille voi tien varressa jotain tehdäkin, kun uusissa pyörissä on niitä tietokonebokseja, joille ei voi tehdä mitään. Just joo.

Vielä ei pahasti vituta tää touhu.

Sulla näkyy olevan ns. bulls eye -mallinen remmi. Noissa ei pullerin ja remmin hammasjako istu kunnolla yhteen, siks ne katkeilee. Jossain toisessa ketjussa täälläkin tais olla enemmän juttua tuosta.

Ps. Vararemmihän on vakiovaruste tiettyjen työkalujen lisäks.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Spöke

Jyrkkä kerkeskin ennen mua. Joo toi BE ei sitten estä paskaakaan, ST-loppuinen paremmin ja kun laitetaan K eteen on hyvä=Kevlar.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

streamliner

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 12 toukokuu 13, 16:44:31

Sulla näkyy olevan ns. bulls eye -mallinen remmi. Noissa ei pullerin ja remmin hammasjako istu kunnolla yhteen, siks ne katkeilee. Jossain toisessa ketjussa täälläkin tais olla enemmän juttua tuosta.

Joo täällähän siitä oli jo jutskattu.

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=5715.msg47616#msg47616

Jessica

Oohhoh... tää tien varsi juttu hajottaa...
Tais nyt kusta pyöränkaa nihkeemmin...  selvitetään vielä että mitä hajos ja miksi. Tällähetkellä uutta koneta ettiessä..

Parituntia yöllä tien poskessa tuli oltua ennenkuin saatiin jotain millä liikutella pyörää.
Hajottaa pahasti kun tais lämpöleikata kiinni.....
asiasta paremmin kunhan olen tehnyt lähempää tuttavuutta viskipullon kanssa ja selvitellyt mitä rikki ^^
I'm with Ratz

JaZZo

^viski sumentaa järjenkäytön, juo mielummin olutta  ;D ;)

Tienvierelle jäi shoveli mullakin, hetkittäisten bensansaantiongelmien takia. Onneks ei sentään mihinkään kauheen kauas. No eihän sekään vielä riittänyt, vaan kenttäremontin yhteydessä pyörä lähtikin käyntiin, ja meinasi taas sammua ja siitä sitten kaasukapulaan oitis ja rundia koneeseen.. no mitäs sitten tapahtuu? No menee pykälä päälle itsestään ja pyörä ottaa kumi savuten parimetriä loikkaa ja minä stongasta roikkuen perässä. Siinä sitä rötkötettiin vasemmalle kyljelleen kaatuneen pyörän päällä mahallaan. Ensin meni maalaus vituiksi ja nyt tuo.

Damagea ei nyt varsinaisesti tullu, mitä nyt kytkinkahva poikki, vaihdepoljin poikki, ja enskakopan tarkastusluukun tiivistetaso murtunut.. kahva ja poljin hakusessa, notta mikäli semmosista täytyy jonkun päästä eroon niin voin mieluusti jotain niistä maksaa.

No, vihreästä sävystä epäonnenvärinä tuolla toisessa ketjussa keskusteltiin taannoin, alan nyt uskomaan tuota väittämää.

Taidan tehdä perjantaina euroloton.  ;D
Shovelpiä

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: JaZZo - 30 toukokuu 13, 00:13:54
No, vihreästä sävystä epäonnenvärinä tuolla toisessa ketjussa keskusteltiin taannoin, alan nyt uskomaan tuota väittämää.

Vain Kwakasaakit kuuluu olla vihreit, muille rätkille se o myrkkyvä...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

streamliner

Kytkinvaijer poikki. Yläpää nipan juuresta. On tää juhlaa vittu!

JaZZo

No mää jäin kaks kertaa tienpäälle tänään. Jälkimmäinen stoppi onneks sadan metrin päähän tallilta. Talutin nöyrästi talliin, oli niin hyvä ilmakin. Sit kun vika on noinkin erikoinen ja pieni, että tankki ei hengitä liian tiiviin korkin takia, niin eihän se saa sit bensaakaan. Ylenti taas mieltä kun tämä vika tuli ilmi.

Aasinhattu ois pop.  ;D
Shovelpiä

Make

Lainaus käyttäjältä: streamliner - 30 toukokuu 13, 15:35:29
Kytkinvaijer poikki. Yläpää nipan juuresta. On tää juhlaa vittu!

Oon koko ajan luullu että mulla on työkalurullassa sellanen ruuvikiristeinen hätänippa. Tänään löysin sen verstaalta jostain romulaatikosta :D

Lainaus käyttäjältä: JaZZo - 30 toukokuu 13, 21:05:34
tankki ei hengitä liian tiiviin korkin takia, niin eihän se saa sit bensaakaan. Ylenti taas mieltä kun tämä vika tuli ilmi.

Minä oon purkanu kaasarin saman päivän aikana ainakin 100 kertaa ton vian takia  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Jarkko

Sellainen erikoisempi vika että bensa loppui  :) taitaa olla mittarissa jotain vikaa

Jarkko

streamliner

Vaijeri katkesi oman vian vuoksi. Hieno isr:n kahva otti vaijeriin ja söi sen sit poikki. Oppirahakeikka, mut alan ymmärtää ystävää joka 15 vuoden taistelun jälkeen pisti paskat kiertoon ja osti uuden pyörän.

JaZZo

Mitäs hauskaa niissä uusissa enää on? :D Ei vaan, ymmärrän kyllä. Pitäs olla vaan se ajopyöräki siltävaralta että pääsee vähän tuulettuun tallin ulkopuolelle ku tuo vanha rottelo saattaa koitella hermoja. On tuo kyllä koitellu, mutta voi sanoo että syksyllä taas helpottaa ja luonne on taas pikkusen isompi. :D
Shovelpiä

Redneck

Lainaus käyttäjältä: streamliner - 30 toukokuu 13, 21:47:15
Oppirahakeikka, mut alan ymmärtää ystävää joka 15 vuoden taistelun jälkeen pisti paskat kiertoon ja osti uuden pyörän.

Minä jäin tien päälle kun ostin BSAn ja ajoin töihin Mäntsälä-Vantaa. Tuumin että kyllähän 2 päivää täydellä tankilla käy .. 

..joskus olen minäkin tutkaillut esim. Enfield, Kawa 800, Triumph, uusi Sportster   ???.. ovat vain äänettöniä, hajuttomia, mauttomia  :(  Ei voi,  kun ainoastaan vanha rauta kiinnostaa .       
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977