Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Moulinex XLCH

Aloittaja Smokie, 17 toukokuu 09, 11:28:02

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 28 toukokuu 09, 17:09:29
Kampuralta kulmavaihteelle menee 14 / 13 rattaat ja kulmavaihteelta ahtimelle on 1:1 ja ahdin antaa abaut 400cc ilmaa yhdellä pyörähdyksellä. Valinnat tein pitkän harkinnan jälkeen sillä perusteella mitkä rattaat satuin roskiksesta löytämään ;D Jotain mopoajan jäämistöjä.. Pitää sitten muutella kun tietää mihin suuntaan. Inspistä odotellessa ::)

Tässä kun tullut tankattua tietoa ensi talven kujeita suunnitellessa niin mikä oli ahtimen pyörimisnopeus koneen maks. kierroksilla 0,2 ja 0,4 kilon paineilla? Niin ja mikä on ahtimen kiekkojen punaraja?
A.K.A. Rambe

Smokie

Olikohan se niin että noi 14/13 oli sillä 0,4 paineella. Kulmavaihde on 1:1 ja siitä eteenpäinkin on 1:1 välitys, eli hitusen ylikierroksille välitettynä meni. Dyno näytti vaparina ~33hp tuon moottorin kanssa. Ahtimen max. kiekurat on 15000 että kyllä reserviä löytynee. Tosin ahdin on sisäisestikkin välitetty, ota tuosta nyt sitten selvää. Tulee liian monta yhteenlaskua ::)

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 15 syyskuu 09, 22:25:21
ota tuosta nyt sitten selvää.

No en kyllä ota.  ;D

Ihan mielenkiinnosta alko vaan kiinnostaa että minnehän ahtoihin noilla Eattoneilla pääsis. Sehän on tiedossa ettei niillä tehokkaasti minnekään korkeisiin ahtoihin pääse. Jos oman rautiksen seuraavasta evoluutiosta ois tulossa käyttis niin sit kyllä kääntyisin Eatonin puoleen että ois alhaalta asti mukavasti tollaisessa pikkulohkossakin vääntöä tarjolla.
A.K.A. Rambe

Springveli

Joku muukin on kokeellu viritellä.  :D

Kaikki helpot ongelmat on jo ratkaistu.

Smokie

Aika herkun näköinen vehje. Taitaa olla uusvanha?

Antti S.

Mä olen nähnyt tuon laitteen jossain.Ei vaan saa päähän että missä.Oliskohan ollut parisen vuotta sitten Vintage Rust-nimisessä tapahtumassa pohojammaalla esillä pari vuotta sitten?
Melko karun näköinen vehje,joku taisi spekuloida paikan päällä tuon toimivuudesta.Mutta mä en siihen sano juuta enkä jaata,kun en nähnyt tosi toimissa,saati käynnissä...

013

tais olla nörrtäljessä näytillä ja esitelty mcm lehdessä.

Edit by Hemuli - turha kuvalainaus poistettu.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Springveli

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 14 lokakuu 09, 10:54:30
Aika herkun näköinen vehje. Taitaa olla uusvanha?
Arvasin että se on sulle herkku. :)

Lainaus käyttäjältä: Antti S. - 14 lokakuu 09, 17:56:25
Mä olen nähnyt tuon laitteen jossain.Ei vaan saa päähän että missä.Oliskohan ollut parisen vuotta sitten Vintage Rust-nimisessä tapahtumassa pohojammaalla esillä pari vuotta sitten?
Melko karun näköinen vehje,joku taisi spekuloida paikan päällä tuon toimivuudesta.Mutta mä en siihen sano juuta enkä jaata,kun en nähnyt tosi toimissa,saati käynnissä...

Lainaus käyttäjältä: 013 - 14 lokakuu 09, 19:11:55
tais olla nörrtäljessä näytillä ja esitelty mcm lehdessä.

Tuolta jostain ton bongasin:
http://wingnutsmotorcycleclub.blogspot.com/
Kaikki helpot ongelmat on jo ratkaistu.

Antti S.

On kyllä hyvinkin mahdollista että oli Norrtäljessä näytillä.Tiedä sitten kuinka muistin että olisi ollut Suomessa...No,siinä mielessä onnistunut viritelmä että on ainakin jonnekin pääkopan syövereihin piirtynyt kuvatus tuon laitteen näkemisestä luonnossa.

Hemuli

Jotta päästään takaisin aiheeseen niin tässä vastaus - Norrtälje 2007:

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smokie

Voi jessus, tuon rakentajalla on erityisen hyvä maku. Mullakin oli tynnyrisivari tekeillä ;D Se olis tullut kilpuriin niin päätettiin tehdä pystypönttö, homma jäi valitettavasti kesken kun purkkiorja jänisti..

issakka

Olipa tuo pyörä tänäkin vuonna Norrtäljessä. Pahat kielet sanoivat, että ko. turbo on vain näön puolesta kiinni pyörässä. Ei siis toimiva kokonaisuus.

Ja kun kaveri (lammasliiveissä) laittoi pyörän käyntiin, turbo ei todellakaan ollut kytkettynä.
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

Don Quijote

Tuota voisi jo luonnehtia sanalla "rouhea"  8)
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Raimo-Raato

Mä oon vahvasti sitä mieltä että sun Smokie pitäis ehottomasti tulevien päähänpistosten varalta ostaa joko tämä tai tämä. Tahi no mikseipä vaikka molemmat.  ;D
A.K.A. Rambe

Smokie

Ihania :D Harmi ettei tullut tuollaisia vastaan silloin kun ahdinta kattelin, tuon mallista alunperin halusin. Nytten oon PA ja kylläpä tuo Eatonkin työnsä tekee. Saas nähdä koska saan viimein ja vihdoin remontin aloitettua, pyödälle on tehty tilaa ja rungonkin hain takaisin pajaan. Jäykkä perä vähän kiehtois....