Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Moulinex XLCH

Aloittaja Smokie, 17 toukokuu 09, 11:28:02

« edellinen - seuraava »

Smokie

Ei sulanut, meni muruksi. Ihania nää vehkeet missä on sylintereiden välillä yhteisiä osia - niitä muruja on etupytyssäkin. Pakoventtiilin ohjuri oli halki mutta hauskinta on se että imuvenan lautanen oli kanavassa poikittain. Viimeksi kun kannet kävi koneistamolla imuseeteihin vedettiin tosi ralli ja race muoto, tuli kommenttia että seeti alkaa olla sen verran syvällä että tais olla viimeinen seetien hionta. Vähän näyttää siltä että tosiaankin oli... No katotaan nyt, vielä on menossa superin jälkitunnelmat eli vaimoviikko ;D Pitää yöllä hiippailla purkamaan tuo ja kauhistella mitä tapahtui. Nyt kun olis Jack Danielssia pullo tai ämpärillinen...

Smokie

Saako kannesta lisäpisteitä?

Imuventtiilin lautanen sieltä oli lähtenyt omille teilleen. Näyttää vähän siltä että tuli aika vapaat kädet rakenteluun.. Oliskohan nyt aika ruveta hamuamaan niitä kuutioita lisää? Mua vaivaa vieläkin se Konepyörän legenda 900 -> 1500 sarjasta, oliko sulla Rampe siitä tietoa?

Propellihattu päähän ja kohti uusia ulottuvuuksia. Viuuuuuuuu ;D

Juhana H

Taisin joskus ammoin(98 tai 99?) nähdä ko.sarjan Floridassa,Casiksella oli jotain Suomeen lähdössä olevia herkkuja joita hiplailin.
Kaiketi vanhoja kiihdytys-osia:pytyt,kampura,kannet ja nokat...

Rautiksesta ei 96 kuutiotuumaa(3,5 poraus ja 5 isku) saa vähällä.
Kaikki vanhat nitro-rautsikat on korkeintaan sen kokoisia.

Isot pytyt taitais pystyä tilaamaan yhä Trock:ilta ja limput T&O tai S&S:ltä
Lisäksi lohkon kairailu seitin ohueksi...

Kyseisillä hirmuilla ajettu korkeita 7 sek.aikoja  :)

Zipperssin Fitzmaurice ajoi pro-stockia sairaan nopealla rautiksella joskus 90-luvulla
kulki myöskin seiskoja.
Sen laitteen kokeilu osia oli jopa taannoin E-bayssa...

Natking

Orjesta, oli sen verran kommeempaa touhua etta tartti oikeen rekisteroitya.  :o

Amerikan jeesuksethan teki noista rautiksista isolohkoja hitsaamalla matskua lohkoon ympariinsa pyttyjen reijan ynparille. Oliks tarpeeks sekasesti sanottu etta mihin?

Ja seuraavana liikkeena vetopuolelta leikataan se enskakopan kohotukset poijes ja siihen 3/8''-1/2''(tai jotain, kuulemma saa olla 10-12mm;kin) levya mika hitsataan lohkoon ja toinen paa vaihtelaatikon kylkeen siten kiinni etta kaikki on jumissa, tai tavoitteena etta ei ihan.  

Toi enska kopan Stenalle myyminen ei oikeesti haittaa mitaan koska siella enskassa ei kumminkaan ole ikina oljya, se ketjuhan pitaa saannollisesti rasvata housunlahkeen suosiollisella avustuksella  :-[

Niijuu, jokusia vuosia sitten kun olin menossa Tukholmasta Sundsvalliin niin pysasin jossain (muistan ehka huomenna) rukkia huoltamaan niin pajalla oli rautis mihin oli sovitettu Speedway-Jawan 4-venttini kannet :o  Se ukko tais vetaa jotain historiikki-rata sarjaa jos oikeen muistasin???

Sullakun tota ketjuvetoa, tai vetoketjua, on jo siina pyorimassa niin eiko tommonen pikkujuttu menisi samaan hikeen?

B.S. Eik tossa ahtimessa kuuluis rattaat olla 13edes ja 28takan, kuten vanhaan hyvaan aikaan  ;D

Just trying to be different (like everyone else)

Smokie

Katoppas, nyt alkaa olla meininki kohdallaan. Valittelinkin superissa sitä että jossain vaiheessa projektin etenemistä alkaa juttukaverit käymään vähiin. Hienoa jos gurut jaksaa näpytellä jotain!

Kattelin sitä lohkoa, edellisellä kierroksella (olikohan 2007) totesin ettei kannata, nyt mittailin että kyllä siitä ainakin 10mm lisää porausta irtoaisi, eli hyvinkin järkevää ;D Tuon kampuran suhteen oon vähän kiikunkaakun, tykkään kuitenkin kierrättää. No tykkään mä vedättääkkin, ainahan väärinkäyttö hauskaa on. Juttu taitaa olla niinkuin eräs Pontiacin virittäjä totesi, "järkevän" kokoinen moottori (383 tai jotain sinnepäin) oli teoriassa todella kova rauta koska siinä sai iskun, kiertokankisuhteet, männännopeudet sun muut juurikin kohdalleen mutta käytännössä 455 jyräsi vaikka em. asiat oli siinä reippaasti huonommat. Se vaan oli isompi.. Katotaan nyt mitä tuosta tulee, lähinnä aika ratkaisee. Ei huvita pitää mottia osina nyt juuri tähän vuodenaikaan.

Sitten päästäänkin vaihteistoon. Mulla se taitaa olla tiensä päässä, erään tapaturman seurauksena jouduin sorvaamaan siitä rattaan takaa laakeripintaa, sitten loppui ylikokolaakerit kesken niin lyhensin jotain SKF:n millikoon tappeja että sai välykset kohdalleen. Se oli ihan OK mutta eipä juuri herätä luottamusta... Kytkentäkäpälät oli jo 40 vuodessa kulunut pyöreiksi ja vaihteet hyppi pois päältä, niihin tein rälläkällä undercut pinnat. Hyvin sekin viritys on toiminut mutta ehkä en enää riskeeraa..

Noi puheet varttimailin ajoistahan menee jo hupaisiksi, edellinenhän oli 14.1, meininki on niinkuin ympärileikkausten alennusmyynnissä "puolet pois" ;D Millähän vaihteistolla tuollaiset härvelit on kulkenut? Mua kiinnostais kovasti leikata koko vaihteisto pois että sais vähän valinnanvapautta.

Pitää vissiin huomenna hakea kaljakoppa ja ryypätä suunnitelmat selviksi. Nyt alkaa olla iltapala nieltynä, vois mennä laittamaan omaakin pakoputkea vähän kyljelleen kun parin tunnin päästä näyttäis olevan aamupala ::)

Raimo-Raato

No nyt alkaa kuulostaa hyvältä ja saatiin gurutkin paikalle. Tosin älä nyt sitä vaihteistoa sahaa pois kun mikä sporsteri se sit muka on? Affellahan tuota ois Andrewsin vaihteistosetti mutta tuskimpa hää siitä on valmis luopumaan.

Mistäs hitosta niitä vahvempia trap dooreja saa muuten hommattua? En oo onnistunut sellaisia netin syövereistä kaivamaan.

Tässähän alkaa tulla paineita pumppubensarautisten tehopokaalin itselleen hankkimisessa. Mä ajattelin luottaa ihan vaan ahtopaineisiin tehon kasvatuksessa.  ;D
A.K.A. Rambe

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 06 kesäkuu 09, 11:04:29...Mistäs hitosta niitä vahvempia trap dooreja saa muuten hommattua? En oo onnistunut sellaisia netin syövereistä kaivamaan...

Täältä malliksi Trock Cyclen tekemä - eipä niitä taida kovin moni muu tehdäkään: http://www.vtwinmfg.com/catalogs/cyr/pdf/815.pdf
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 06 kesäkuu 09, 12:31:27
Täältä malliksi Trock Cyclen tekemä - eipä niitä taida kovin moni muu tehdäkään: http://www.vtwinmfg.com/catalogs/cyr/pdf/815.pdf

Kiits. Ei googlessa hakusanana "Trock" tahi "Trock Harley" tuottanut oikein haluttuja tuloksia.  ::)
Vaan josko sitä päästäis Smokienkin välistä horisemaan omassa threadissaan...  :P
A.K.A. Rambe

Juhana H

Siis,millä vaihteistolla?

Nitro rautikset olleet yleensä ns."high-gear"pyöriä,
eli vain 1kpl vaihteita.

MCM:ssä oli muinoin juttu Jojjen nimisen hepun moisesta laitteesta.
Kaverilla ajat parani kun luopui turhista vaihteista.
Tämä siis nitrolla.

Katupeleissä ajettu kylläkin hämmentävän kovaa ihan normaalilla 4-pykäläisellä.
Viime vuonna Hot Bike-lehdessä oli sportyn historiikki jossa oli myös juttua kisoista ja virityksistä.
Kirjoittajana oli William Denish,sama ukko laatinu mainioita viri-kirjoja,eli tiennee mistä kirjoittaa.

Smokie

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 06 kesäkuu 09, 11:04:29
Tässähän alkaa tulla paineita pumppubensarautisten tehopokaalin itselleen hankkimisessa. Mä ajattelin luottaa ihan vaan ahtopaineisiin tehon kasvatuksessa.  ;D

Kummalla on kovemmat paineet, kuskilla vai pyörällä? ;D Eikös oo helppoa virittämistä tässä vaiheessa? Kunhan vaan saisi pysymään noi sisuskalut ojennuksessa. Meikäläinen virittää nykyään Honda Monkey eturattailla, 2,80â,¬ kappale. Alkaa olla bang for a buck suhde kohdallaan, 2,80â,¬ / 28hp tai vaikka tuplaten jos vaan munaa riittää ;D

Eipä tullut toi nittisten "vaihteisto" mieleen. Muutenkin, ei ihan koko kesää tarkoitus nyhertää niin olkoot nyt se rauhassa. Se näyttikin ihan hyvältä ja ehdinhän minä ajamaankin sillä ainakin 30 km ;D Parhaat munaukset oon saanut ajettua rikki paljon vähemmälläkin.

Noi nostajan pesät vähän hämmentää, ne taitaa 1000cc koneessa olla kauempana, vai? Kaikenlaista "järkevää" on käynyt mielessä niitten suhteen. Mm. tehdä uudet pesät pienemmällä ulkohalkaisijalla ja holkittaa lohkoa, sais sylinteille vähän lisää tilaa. Eihän tuollaisia valmiina ole?

Onko kellään muuten 1000cc yläkertaa tai pelkkiä kansia jouten? Samaten jonninlainen stroukkikampura kiinnostaa, olis ostohaluja. Taidan pitää pikku puhelinsulkeiset mutta ilmoitelkaa jos löytyy.

Eipä siinä sitten muuta kuin loppukaneetti

Ja kiitoksia vinkeistä / avusta tähän asti.

Niin tuosta trapdoorista vielä. Joskus paneuduin asiaan ja siitä oli vähän ristiriitaista tietoa. En muista tarkkaan mutta teräksinen kansi aiheutti jotain ongelmia sekin. Päädyin sitten kotkaamaan tuon alumiinisen, porasin ohjuritappien läpi reiän ja vedin tapin läpi lohkoon 6mm kierteen. Pultin alle prikka + korilaatta. En tiedä oliko tuosta hyötyä mutta eipä ainakaan haitannutkaan.

Affe

Moro,

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 06 kesäkuu 09, 15:37:34Niin tuosta trapdoorista vielä. Joskus paneuduin asiaan ja siitä oli vähän ristiriitaista tietoa. En muista tarkkaan mutta teräksinen kansi aiheutti jotain ongelmia sekin.
Juu, jotkut on sitä mielipuolta että se alkuperäinen trap door toimii mukavasti sulakkeena. Jos laittaa vahvempaa tavaraa niin alkaa lohkosta kuulua rutinaa... Tiedä häntä mutta mulla on kyllä varattuna sen Andrewsin ratassetin kaveriksi se Trockin trap door... Jos tuota joskus pääsee rakentamaan niin vahvistelee sit samalla sitä kampuran juurtakin  :)

Mulla muuten on yhdet 1000cc kannet mut ne on nyt jossain Ramben rojuissa kun olivatten lainassa...

Affe

Smokie

Jeps, mulle puhuttin vähän järkeä ::) Suunnitelma on nyt korjata tuo raato entiselleen ja ajella tyytyväisenä. Pitää vissiin ajella vähän aikaa ilman pöhötintäkin, eikös sitten voi ajaa sisäänajoa täyskaasulla kun kovempaa rääkkiäkin on tiedossa? ;D

Ehkä hommaan toisen moottorin mihin toteutan luovuuttani, sille tielle kun lähtee niin kesä loppuu ennen kuin kone on tehty. Jos jollain pyörii ylimääräinen 1000cc moottori nurkissa niin saa tehdä ehdotuksia.. Halpa = hyvä.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Affe - 11 kesäkuu 09, 14:07:25
Mulla muuten on yhdet 1000cc kannet mut ne on nyt jossain Ramben rojuissa kun olivatten lainassa...
Ovatten tonnisen (late 73 eteenpäin) eli eivät käy Smokielle suoraan. Toki jos tonnisen pytyt virittelee tahi semmottisen koneen hankkii niin toki sit. Toki ne kannet lojuu mun rojujen seassa mutta hyvässä kunnossa.  ;D

Eilen kävin just rautapään osia ebayssa läpi ja oli yllättävän paljon koneitakin tarjolla. Joissain pelkät lohkot jossain enemmän. Kansiakin oli useempi tarjolla. Jos ei rahti maksais niin pirusti niin oisin jo huutanut kaikki aarteet itselleni varaosiksi halavalla. Esim. nämä ois olleet ihan helmet  ;D
A.K.A. Rambe

Smokie

Mun masterplan oli ottaa yhteyttä johonkin jenkkiautofirmaan / kerhoon joka rahtaa kontteja jenkkilästä. Tuskin ne paljoa kehtais ottaa rahdista jos lataisi kontiin menevän auton peräloosterin täyteen osia. Aikaahan tuo vähän vaatii...

Otetaanko projekti ja ostetaan Suomi täyteen Rautapään osia? ;D

mirka

Eilen tulleessa V8 oli tämä Moulinex oli päässyt Superrallyyn kuviin mielestäni . . .