Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

#360
Joo ei niissä rattaissa taida muuta eroa ollakaan kun se jousi ja kuula. Toi peltiläpyskä on Oil Deflector. Muistelen lukeneeni että se "kaappaa" roiskuvaa öljyä ja öljy valuu sen kautta rattaalle/puikolle.

Edit: tuo deflector on varaosakatalookin mukaan kahtena versiona; -71-79 All Models, toinen versio; -80- to * All Models.

E2: Tällätään kuva ShovelheadUsa-voorumilta, siinä näkyy kuulan sijainti, tässä on myös Oil Deflector.

FXEF-81

Kiiski

Anna olla vaan sen deflectorin paikallaan sen kuuluu olla siinä, ja ota snadisti veke siitä öljyntäyttöaukon reunasta ja  jätä se painelaakeri rauhaan. Samaten voit joutua ottamaan aavistuksen veks niistä pystyakselin valu-klunsseista. Se kuula ja jousi siinä rattaassa ei ole mitenkään välttämätön eli sitä varten ei kannata sitä ratasta lähtee vaihtaa jos muuten kunnossa. Itellä ratas mistä se kuula ja jousi kadonnu noin kymmenen vuotta sitte remontin yhteydessä ja puutetta ei kyllä huomaa mistään, eli hyvin pelittää.

Jack

Mulla ei tollasta kuulaa ja josta myöskään koskaan ollut...
Flatheads!!!

kimmo

#363
Homma eteni sillalailla että tuo vanhanmallin laakeri ja keppi kotiutui tähän mopoon.... ja lisäksi kotiutui tuommonen erimallinen kiksikoppa, jonka kanssa tuo laakeri on ennenkin tehny yhteistyötä.

Laatikko nipussa:



Ne kadoksissa olleet rikkinäisen painelaakerin neulat löyty lattialla öljynimeytyksessä olleen sanomalehden sivujen välistä.... :)  Hyvä homma, eli laatikkoon ei jäänyt mitään ylimääräistä irtoroinaa.
Oil deflector mahtui jäämään paikoilleen.

Öljykorkki osoittaa nyt mukavasti ulospäin tuostä pakoputkien välistä.
Sillä edellisellä kopalla korkki oli hankalasti takaputken ja sen kiinnikkeen takana jemmassa.

Jensen

Ois kicksiin kannattanut panna erikoisvahvat heavy duty osat. Meikä potkiskeli aikoinaan akselin poikki ja hitsasin niin meni uudestaan poikki ja sitten meni 3 pedaalia ja kyllästyin ja ostin USA made messinki pedaalin ja erikoisvahvan akselin ja kaikki uudet osat ja sen jälkeen ei murheita.
     Siitä on monta vuotta ja en juurikaan muista mutta joku pusla piti protsata mutta muuten oli simppeli homma. Kicksin varsikin on mulla erikoisvahva. :D Jalkapalloilijan reisi lihakset ja vielä pari vuotta sitten jalka kyykystä 125kg ja Shovelia poljin kuin pappa tuntskaa. ;D

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 24 toukokuu 12, 00:51:25
Ois kicksiin kannattanut panna erikoisvahvat heavy duty osat. Meikä potkiskeli aikoinaan akselin poikki ja hitsasin niin meni uudestaan poikki ja sitten meni 3 pedaalia ja kyllästyin ja ostin USA made messinki pedaalin ja erikoisvahvan akselin ja kaikki uudet osat ja sen jälkeen ei murheita.
     Siitä on monta vuotta ja en juurikaan muista mutta joku pusla piti protsata mutta muuten oli simppeli homma. Kicksin varsikin on mulla erikoisvahva. :D Jalkapalloilijan reisi lihakset ja vielä pari vuotta sitten jalka kyykystä 125kg ja Shovelia poljin kuin pappa tuntskaa. ;D

Kyllä nuo normiosat mulla kestää ko olen hädintuskin tuon sissyn korkuinen ja melkein pystyn piiloutumaankin sen taakse.... :D

Loota nipussa ja kytkin toimiii mainiosti.

Suurimmat puutteet nyt ennen liikenmteeseen lähtöä ovat takajarrun käyttökoneisto ja valot.

kimmo

Ensimmäinen ajokokemus takana.
Ilman takajarrua huristelu jäi vaatimaatomaksi, mutta ajoasento on nyt todettu hyväksi ja jalkakytkin toimii hienosti.
Kytkimen toiminta on päinvastainen mitä lättäpäässä.
Saas nähdä tuleeko tuosta minkätasoinen käytännön probleema.

Etujarru on ihan paska.... Jarrukengät ei varmaan ota rumpuun kiinni kauttaalltaan.

Fiilikset on korkealla ;)

Jack

Eli se kytkin toimii niinku autossa??

ta ja löysää kitkat vielä niin, että palauttaa ittestään. (käsivaihde jouset kytkimessä hyvät silloin)

Luulet ajavas autolla, eikä kompilaatioita tule.  ;D (mulla ei aikoinaan ainakaan tullu)

hyvä, että kykä toimii.
Flatheads!!!

kimmo

#368
Lainaus käyttäjältä: Jack - 27 toukokuu 12, 18:50:44
Eli se kytkin toimii niinku autossa??

ta ja löysää kitkat vielä niin, että palauttaa ittestään. (käsivaihde jouset kytkimessä hyvät silloin)

Luulet ajavas autolla, eikä kompilaatioita tule.  ;D (mulla ei aikoinaan ainakaan tullu)

hyvä, että kykä toimii.

Joo, toimii niin kuin autossa. Tuosta kitkalevysysteemistä tuli oikein hyvä. Kitkakynnys on eritäin pieni ja pedaali on muutenkin oikein pehmeätoiminen.... Kyllä aion pitää kitkan mukana.
Väkisin alkoi hymyilyttämään kun kurvailin tuota pikkutietä.... ei tuolla voi pokkana ajaa ;D

Vaihdekepakoksi laitoin tuon bolt on paakan.... Jotain Bolt on kamaakin on hyvä mopossa olla :)
Tökkäsin malliksi tommosen mustan nupin siihen. Keppi tökkää hankalasti reiden alapintaan, kun jalan laskee maahan jalkatapilta.

Tuolle pitää jotain tehdä. Muuten on vaara että tökkää reidellä vahingossa vaihteen päälle.
Miksihän tuosta kepistä on tehty noin pitkä?



"Törmäsin" tuommoseen takavaloon:



Ajattelin kyllä valon sijoittamista hoijakkaan, mutta suunitelma taitaa muuttua kuvan mukaiseksi.

ManniMika

Voe mahoton että se on hiano, toivottavasti pääset pian päristelemään oikeen kunnolla ;)

petejiiii

taitaa toi kitkapintasysteemi auttaa aika paljon ton kytkimen kanssa. Mun mielestä vivun nivel ja jalkatappi kun on lähekkäin, niin silloin käyttö on ylivoimasesti helpointa. Tossahan joutuu vissiin nostaan jalan kunnolla tapilta.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: kimmo - 27 toukokuu 12, 21:42:06
Vaihdekepakoksi laitoin tuon bolt on paakan....

Miksihän tuosta kepistä on tehty noin pitkä?
Joo pitkä on vaihdekeppi ja lisäksi se vois olla eri kulmassa, eli vähän takakenossa. Eiku rälläkkä käteen ja puolesta välistä poikki. Niin siinä käy kun menee jatkuvasti helpoimman kautta ja pulttaa valmiita Bolt on-palikoita pyörään ;D ;D

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: petejiiii - 28 toukokuu 12, 09:13:33...Mun mielestä vivun nivel ja jalkatappi kun on lähekkäin, niin silloin käyttö on ylivoimasesti helpointa. Tossahan joutuu vissiin nostaan jalan kunnolla tapilta.

Kyllähän se näin on. Mullakin kun oli joskus jalkakytkin niin aika äkkiä muokkasin sen niin että kytkimen sai pohjaan nostamatta kantapäätä tapilta. Muuttui paljon paremmaksi ajaa. Vaatii polkimen reitityksen jalkatapin alta ja akselipisteen siihen tapin taakse.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jannu

Mitähän ne ukot ny hörisee....toi kytkinpetaalihan on keinuvipumallia, eli sekä varpaat, että kantapää on molemmat polkimella...niinku originaalissakin.

Suusaid-mallissa kantapää tarvitsee kyllä sen tukipisteen, tai jalan puutuessa lähdöistä tulee varsin näyttäviä kummin vingahtaessa iloisesti vaikkaa loppuunsa reenatut, värisevät jalkalihakset koittaa tehdä lähdöstä pehmeän, ettei vaan stumppaa....mistäkö tiedän...ei meinaan paljo värise...  :-[

Se on sitten ihan eri juttu, että onko vipuhteet kohillaan ja nilkkaa ei tarvitse ojentaa ihan balleriinana suoraksi, tai toisteppäin kun kytkintä polkee  ???
Toimiessaan hyvä ratkaisu ja tuo ajamiseen sitä kaivattua vaikeutta ja hankaluutta...sitä ei ole koskaan liikaa  ;)

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 28 toukokuu 12, 10:10:44
Lainaus käyttäjältä: kimmo - 27 toukokuu 12, 21:42:06
Vaihdekepakoksi laitoin tuon bolt on paakan....

Miksihän tuosta kepistä on tehty noin pitkä?
Joo pitkä on vaihdekeppi ja lisäksi se vois olla eri kulmassa, eli vähän takakenossa. Eiku rälläkkä käteen ja puolesta välistä poikki. Niin siinä käy kun menee jatkuvasti helpoimman kautta ja pulttaa valmiita Bolt on-palikoita pyörään ;D ;D

Joo lyhennys onnistuu, mutta takaenoon säätäminen on vaikeampi homma..... kele... ei tästä sitten saanu Bolt-On pyörää mitenkään