Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon muu

Aloittaja Tuomo, 24 elokuu 11, 19:14:48

« edellinen - seuraava »

Jack

Veikko Erikoismies Juupajoelta. "rakensin iltapuhteina motskarin tyhjästä"
Flatheads!!!

Make

Toiset rakentelee moottoripyörästä jotain.
Toiset jostain moottoripyörän.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Ei tohon voi oikein enää mitään sanoa. Hienoa että pitkään kestänyt projekti on jo noin pitkällä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Vaikka "viikon muu" saavuttikin eräänlaisen lakipisteensä niin laitetaan ny vielä tällanen köyhä kahveraaseri...

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

-väiski-

Aika huikea suoritus tuo wsa...ainoa millä vielä voisi omavalmistusastetta nostaa on malmin louhiminen!
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Tuomo

Pantah:a hiukan jynssätty. Vanteet V-Rodista.
valmistaja http://www.medaza.com/











Tuomo

tutkielma aiheesta "moottoripolkupyörä". yhtäaikaa klassinen ja moderni




twinspeed

Hienoja Ducateja ei ole koskaan liikaa!



Tämä on rakennettu tonnisesta sport classicista, joka sinälläänkin on hieno pyörä. Moottori jo yksistään on kaunis, kun tekniset elementit on jätetty näkyviin: nokkahihnan kotelo kulkee sylinterin ulkopuolella, samoin öljynjäähdytin ja pari öljylinjaaja näkyvissä sekä kuivakytkin... Tällä tavoin uudetkin moottorit näyttävät (minusta) hienolta. Tekninen esteettisyys pitää päästää esiin. Liian usein hienot yksityiskohdat peitetään tasaisen pinnan alle.

"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

ma^ko

Toi Motoped o kyl hienoimpia Monkey-koneisia vermeit mitä muistan nähneeni.

Onks nyky-Ducateis hihnajakopäät, ku tollaset rumat muovikopat koneen kyljessä?(Mun Ducateis oli kunkkuakseli kromiputkes, toises yks ja toises kaks)
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuomo

Hihnat tuli Ducateihin Pantah-moottorin myötä 1980.

Sitäpaitsi, ei se oo kuningasakseli vaan prinsessa-akseli (eräässä rallissa kuultu mietelmä).

Motomatti

Saapi noiden muovikoppien sijasta hiilikuitu- tai alumiinikoppia. Kiillolla ja ilman. Itse kyllä tykkään Ducatin akselivetoisista venttiilikoneistoista. Suosikkipyöräni siinä mallisarjassa Darmah 900 SSD. https://www.youtube.com/watch?v=YjJoKME9AVQ

ma^ko

Mul oli kakarana 450 Desmo, siin oli se yks kunkku tahi rinsessa tahi ihan mikä vaan pystyakseli, ostin sen käytettynä Ruusulankadul olleest prätkäliikkeest joka möi Yamahaa ja jos hääri mukana sittemmin rupulikumipyörien parissa toiminut T.Örthen. Sit mul oli parikyt vuotta myöhemmin 1976 900 Darmah, jonka toin heräteostoksena sumujen saarelta, siin oli kaks pystyakselia. Myöhempiin Ducateihin en ole sekaantunut tai juurikaan perehtynyt, en olis arvannut kuitenkaan et noi jakohihnat tuli jo '80. Italopyörist toi Darmah oli kyl ehkä paras, siis mul olleist, tai sit Calivornia Guzzi, Benellin Sei oli ehkä karsein pettymys, se näytti hyvältä ja ei mennyt mihinkään(Mul oli yks niist Hiko:n tuomist ylivuotisist).
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuomo

on kyllä ylettömän hieno. guzzia näkee harvemmin keltaisena




mutta taitaa valitettavsti vaan toimia pääasiassa osana kämpän sisustusta. vai oisko tuo joku hotellin aula

Motomatti

Enemmän näyttely- kuin ajovehje. Joko osa komponenteista puuttuu tai sitten tankki on vain muotopala komponenttien päällä. Tonti-runkoisessa Guzzissa, kuten tässä, jos laittaa satulan noin lähelle runkoputkia tarvittaisiin kuljettajaksi jonkinlainen puolitoistametrinen jockey eli laukkaratsastaja.

Hemuli

Kaunis kuppilakilpuri - ei toi Bemarin boxeri loppupelissä mikään ruma moottori ole kunhan sen ripustaa arvoiseensa raamiin :)

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957