Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Dead end soveli

Aloittaja seppo, 21 heinäkuu 11, 14:15:51

« edellinen - seuraava »

seppo

Tammikuussa aloiteltu projekti tuli pikkuhiljaa siihen pisteeseen että pääsi jo kurmauttamaan vähän tien päällä. Eli kyseessä -77 shoveli johon on ympätty ihin kuulalaakeriturbo (rhf5). Hukkaportin kello on hommattu uusi ja sovitettu paikoilleen, tuo turbon oma oli jouseltaan liian tiukka ja ahtopaineet olisi ollut ihan liian korkealla. Nyt aloiteltiin varovasti, kellossa on 0.5bar:n jousi.

Turbon kaasarina on ihan vakio CV joka on paineistettu ahtoputkesta pitot-putkella. Painekotelon väsäilin s&s:n ilmanputsarista johon kaveri hitsasi tuubinpätkät, itsellä ei ole käytössä kuin dc-tig. Painekotelon taustalevy on jyrsitty ja siinä on adapteri tuolle cv-kaasarille.

Kun tuon turbon paikka tuli tuonne penkin alle niin öljytankki syntyi halkaisemalla toinen bensatankki. Nopeusmittarin paikalle ymppäsin laajakaistalambdan josta pääsee kurkistelemaan seoksia.

Vekottimessa on vesiruisku jonka säiliön tein rosterista. Tankki on swingin päällä ja pumppu tuossa lootan vieressä alhaalla. Vesi-metanolisekoitusta ruiskautellaan aina kun ahtopaine nousee yli 0.2bar:n.

Moottoriin tehtiin todella vähän muutoksia. Itse asiassa männät tuli vaihdettua takomäntiin jo edellisvuonna ihan tätä projektia varten. Kansiremppa oli muutenkin edessä joten imuseetit ja ohjarit meni uusiksi. Samalla laitoin uudet keinut ja akselit. Pakolaipat tuli sitten myös uudet, nyt pakoputki liitetään kolmella pultilla. Nokka on Andrewsin AB.

Pakoputket oli vähän suurempitöiset kuin mitä alunperin kaavailin. Noihin rosteriputkiin tulee kiva kellastus, ne ei kauaa olleet perinteisen väriset mutta se ei meikäläistä haittaa pätkääkään.

Jaa että miten toimii? Kyllä soveliin tuli potkua lisää. Seos pysyy todella hyvin kohdillaan, vaihtelee alueella 11.5 â€" 14.5 kun ajelee eri kierrosnopeuksilla. Pääsuutin on hieman liian iso mutta ei ole hirveää kiirettä suutinjumppaan. Todella hyvin sattui suuttimet tuurilla kohdalleen. Eilen narmasin vähän nelosella â€" kun paineet nousi 0.5 baariin niin tuntui että varpaankynnet irtoaa. Aiheutti pientä hymynkaretta suupieliin.

Ensi talvena on sitten tarkoitus panostaa vähän maalaushommiin ja pyörä saa uudet värit. Muutenkin sitten olisi tarkoitus laitella letkuja yms vähän siistimmin. Nyt painopiste oli saada vehje täysin toimivaksi ettei tartte hirveästi viritellä tuota tekniikkaa. No näitä lastentautejahan tässä piisaa, mm vesitankki aloi vuotamaan tuossa tänä aamuna (liian innokas hionta...). Liimailuhommia tiedossa.

Tarinaahan tästä piisaa vaikka kuinka, kaikkea ei tähän viitsi kirjailla. Kiitoksia lähtee kyllä moneen osoitteeseen, Turaa MC:n Mikalle, Mannimikalle, Timelle, tallin porukasta Arille (kiitokset kansien hitsauksista) ja Tuopille. Ei näitä ihan yksin väsäillä. Kaikkia en varmaan edes muista kiitellä.

Tuossa alla muutamia kuvia.

- Seppo

Miihkali

No eipä kestä, kiitellä

Kyllä tuo on taas, niitä mielenkiintosia projekteja ja tosiaankin tuota moposta riittää tarinaa.

Seuraavaksi kun hommaat sen kolmannen pytyn, että saadaan mopoon äänet  ;D

-mika-

seppo

Lainaus käyttäjältä: Miihkali - 21 heinäkuu 11, 14:33:03

Seuraavaksi kun hommaat sen kolmannen pytyn, että saadaan mopoon äänet  ;D


;D ;D ;D Tosiaan äänimaailma muuttui ihan täysin. Ei kuulosta pätkääkään enää harrikalta. Olisko joku soitin + kaiutinhomma parempi? Ainakin pienitöisempi.  ;D

Raimo-Raato

A.K.A. Rambe

Hemuli

Melkoisen kipakan oloinen laite. Nyt sitten annat sen Rambelle testattavaksi niin nähdään kestääkö se. Tai oikeastaan sitä ei nähdä, ainoastaan se kauan kestää että se saa sen rikki ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smokie

Ihana vempele! Varoituksen sana tuosta konnan putsarista, näyttäis siltä että takarengas heittää sontaa sen päälle. Menee muuten uskomattoman paljon tomua läpi siitä, kantsii tehdä joku suojapelti.

Nyt sitten ajovideoita kuvaamaan niin selviää ne uudet ihmeelliset äänet meille muillekkin ;)

seppo


Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 21 heinäkuu 11, 15:28:41
PORNOO!!!
Jep, hinkit heiluu silmissä!  ;D

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 21 heinäkuu 11, 15:36:45
Melkoisen kipakan oloinen laite. Nyt sitten annat sen Rambelle testattavaksi niin nähdään kestääkö se. Tai oikeastaan sitä ei nähdä, ainoastaan se kauan kestää että se saa sen rikki ;D

Jaa että mäntään tulee jo orastava reikä kun Rambe saapuu kunnanrajalle, vai?

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 21 heinäkuu 11, 15:43:46
Ihana vempele! Varoituksen sana tuosta konnan putsarista, näyttäis siltä että takarengas heittää sontaa sen päälle. Menee muuten uskomattoman paljon tomua läpi siitä, kantsii tehdä joku suojapelti.

Nyt sitten ajovideoita kuvaamaan niin selviää ne uudet ihmeelliset äänet meille muillekkin ;)

Kiitosta vaan vinkistä, pitää miettiä minkälaisen suojan tuohon kötöstää. Tuohon "ei pitäisi" lentää kuraa...

Koitetaan järjestää videota. Pistin vielä pari lähempää otettua kuvaa.

juha74

pirun siisti kampe.. toi turbo on kyllä aika porno!!!! ;D

rodchop

Hyvan nakonen toteutus, ei yhtaan virityksen ollonen, ainoastaan toimivan. On se hieno ;D
HOG Forever Forever HOG

JuhaP

Rankka laite! Käykö penkki kovin lämpimänä, turbon sijainti aika hyvä ;D.
FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

seppo

Lainaus käyttäjältä: JuhaP - 21 heinäkuu 11, 16:30:00
Rankka laite! Käykö penkki kovin lämpimänä, turbon sijainti aika hyvä ;D.

Tuota penkin kuumenemista huolehti moni joka kävi projektia katsomassa. Itselläkin vähän arvelutti ja olin valmis tekemään suojapellin tuohon päälle ettei hanuri ole liekeissä. Mutta penkki ei lämpene sitten yhtään vaikka alla on kuuma turbo. Säästyin suojapellin teolta joka mahdollisesti pitää nyt tehdä tuohon putsarin taakse.

ma^ko

Hieno häksätin, mut äänet pitäis kuulla kyllä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Spöke

IHANA! Tässä Tuntee ittensä NIIN kädettömäksi. Tahtoo kans turpon:-D.         -Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Titus

Kyllä on hieno ! Todella mielenkiintoinen shovellus !!

streamliner