Finnbikers

  • 31 Toukokuu 2020, 06:59:56
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Dead end soveli  (Luettu 35864 kertaa)

Spöke

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1856
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #30 : 01 Elokuu 2011, 15:21:16 »

Jumaleissön!!!
Kirjattu
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7348
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #31 : 01 Elokuu 2011, 19:29:07 »

Se on lapiolle aika kyytiä, onneksi olkoon!
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jyrggä

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 747
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #32 : 01 Elokuu 2011, 20:40:16 »

100.04 hp (Rwhp), 132.69Nm @5400rpm.

 ;D

voi pyhä sylyvi! 1bar, vai millasilla paineilla?
Kirjattu
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

seppo

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 304
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #33 : 01 Elokuu 2011, 23:43:56 »

Juu kiitosta vaan onnitteluista. Täytyy myöntää että potkua lähtee sitten ihan todistetustikin eikä vaan perstuntuman mukaan. Alkaa x-rengasketjukin venyä ihan eri tahtiin kuin ennen, tämän dynoreissun jälkeen ne menee vaihtoon.

Paineet oli tuossa vedossa 0.6bar. Kierrosrajoitin on 5500:ssa ja siitä tuli hieman kommenttia että voisi olla 6000:ssa... Kolmannella dynovedolla kaasuvaijeri antautui ja leikki loppui siihen.
Vähän näyttäisi olevan probleemia nyt tuon kytkimenkin kanssa, ei ihan std kytkin pysy vakiojousilla matkassa. Eli siis kytkinkauppaan mutta vasta ensi talvena. Tuo teho on ymmärrettävästi hieman tuolla ylärekisterissä eli jos haluaa kunnolla vauhtia niin sinne alueelle pitää mennä. Nokasta tuli sellaista kommenttia että kannattaisi ottaa vielä vakiompi nokka kuin tuo nykyinen Andrewsin AB, tehoa siirtyisi enemmän tuonne alarekisteriin. Eli nokkakauppaankin pääsee. On tämä halapaa. Ja virtalukkokin pätkii kun antaa runtua, sen näkee siitä kun lambda resetoituu. Senkin saa hankkia uuden - ei tuo sovelin oma toimi tuossa tärinässä kun se seiväs siellä lukon pohjassa pitää kontaktia jousen varassa niiden knöölien välillä.

Lämpöjen kanssa oli probleemia, ensimmäisellä pidemmällä neitsytreissulla piti ihan pitää huilia kun öljyn lämmöt nousi tuonne 110 asteeseen ja jopa ylikin. Rockerboksin tiivisteet korkkasi molemmista kansista. Ei varsinaisesti vuotamalla vuoda mutta sillai reilusti hikoilee. Nyt laitoin lauhduttimen ja vaihdoin öljyt redlinen 20W50:stä Castrolin 10W60:een. Mutta eihän nuo korkatut tiivisteet sillä pidä, ne pitää vaihtaa. Mutta nekin vasta talvella. Ja tuo lauhdutin pitää laittaa paluulinjaan kun tuolla syöttöpuolella on jo tuo suodatin - nyt tuo lauhdutin on ennen suodatinta (tp engineeringin pumppu). Tuolla lauhduttimella öljyn lämmöt pysyy 100 asteessa mutta isomman lauhduttimen tämä värkki tarttee. Ja taas ensi talvena.

Nyt on päristelty 2000km ja vehje toimii kyllä edelleen todella hyvin pikku puutteista huolimatta. Kyllä tuolla uskaltaa lähteä jo vaikka minne, luottoa vehkeeseen jo on. Tykkään että tavoite on nyt saavutettu. Tosin pitää koko ajan hätistellä noita pikkukavereita sarvineen olkapäällä, osoittelevat koko ajan tuota pöydällä olevaa turboruuvia kohti... Näkisin että tuossa on jälkiseuraamuksena sitten uutta vaihdelaatikkoa, lohkoa, kansia yms.....

Kirjattu

Jensen

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #34 : 02 Elokuu 2011, 00:32:21 »

Amerikan miehet on jo pyytäneet lisää kuvia. Jönnsseni on aika legenda sielllä.. Minut on kertaalleen ;D heitetty pihalle mutta olen uudestaan siellä. Perhana kun sais videon kun haluttais kuulla kuinka ilkeältä pirulaiselta tämä kuulostaa. :o
Kirjattu

streamliner

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 357
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #35 : 02 Elokuu 2011, 01:08:19 »

Sulla on mun märkä uni. Ehkä mun ei olis pitänyt nähdä tätä ketjua lainkaan.

Meneekö shoveliturbo (naurattaa koko sanakin sillai hyvällä tavalla) muutoskatsastuksesta heittämällä läpi moottoritehojen puolesta?
Kirjattu

Smokie

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 969
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #36 : 02 Elokuu 2011, 01:58:12 »

Noi tehothan on jokaisesta itsestä kiinni, ei sitä katsastuskäppyrää ole pakko millään 2,0 bar paineilla ajaa, voi myös olla poliitikko ja puhua niin totta kuin osaa. Hieno vehje ja hienoa että toimii. Itte taidan vetää oman romuläjäni telakalle, heitellä vapariosat helevettiin ja pultata ahtimen kiinni. Kaikki mun murheet alkoi ahtimesta ja varsinkin näköjään siitä kun jätin sen pois >:(
Kirjattu

seppo

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 304
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #37 : 02 Elokuu 2011, 09:58:41 »

Kyllä se tällä teholla menee muutoskatsastuksesta läpi. Tuota tehoa saa olla 0.3kW/kg ja itsellä tuo tarkoittaa max 108hp. Menen kopasemaan josko nuo äänet on riittävän hiljaiset ihan sellaisenaan ilman mitään lisävaimentimia. Tehdään sitten jottain jos pärisee liikaa. Mutta hiljainen tuo on, ainakin verrattuna aikaisempaan.

 
Kirjattu

Tuusulan T-Bone

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2353
    • Bone´s home
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #38 : 02 Elokuu 2011, 11:04:32 »

Kyllä se tällä teholla menee muutoskatsastuksesta läpi. Tuota tehoa saa olla 0.3kW/kg ja itsellä tuo tarkoittaa max 108hp.

Kampiakselitehoa nimittäin. Takapyörältä siis pikkuisen vähempi.
Kirjattu
"If it ain't long, it's wrong." - Sugar Bear

seppo

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 304
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #39 : 02 Elokuu 2011, 12:14:14 »

Kyllä se tällä teholla menee muutoskatsastuksesta läpi. Tuota tehoa saa olla 0.3kW/kg ja itsellä tuo tarkoittaa max 108hp.

Kampiakselitehoa nimittäin. Takapyörältä siis pikkuisen vähempi.

Laittaisitko linkin / pykälän missä tuo sanotaan että se on nimenomaan kampiakselitehoa.
Löytyi tuo lakipykälä ja siinä nimenomaan puhutaan moottoritehosta. Sitten kysymys - miten takapyörätehosta lasketaan moottoriteho eli paljonko lain mukaan lasketaan vaihteiston ja toisiovedon häviöksi? Outoa että termi on 0.3kW/kg - tuo termihän itsessään antaa selvästi kertoa että kyseessä on oikea teho/painosuhde. Jää taas lain tulkitsijalle vapaus määrittää häviö miten haluaa. Nimim. "uudestaan dynoon" ?
« Viimeksi muokattu: 02 Elokuu 2011, 12:45:42 kirjoittanut seppo »
Kirjattu

ma^ko

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3023
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #40 : 02 Elokuu 2011, 15:57:02 »

Kuulemma käyttävät takaratas +20% jos dynossa on takarengasteho. Näin sanoi katsastusmies tuosta lähiasemalta, tosin ulkomuistista.
Kirjattu
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jyrggä

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 747
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #41 : 02 Elokuu 2011, 22:29:32 »

Amerikan miehet on jo pyytäneet lisää kuvia. Jönnsseni on aika legenda sielllä.. Minut on kertaalleen ;D heitetty pihalle mutta olen uudestaan siellä. Perhana kun sais videon kun haluttais kuulla kuinka ilkeältä pirulaiselta tämä kuulostaa. :o

offtopic:
Missäs foorumilla se jönsseni kirjottelee?
Kirjattu
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Jensen

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #42 : 02 Elokuu 2011, 22:50:47 »

Pääasiassa helvetin päissäni kirjoittelen. En niitten neuvoja tartte kun osaan pyöräni korjata ilmankin.  http://shovelhead.us/forum/showthread.php?t=88584&page=3
Kirjattu

Jensen

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #43 : 02 Elokuu 2011, 22:56:23 »

Veikkaan että jos jenkkeihin ilmaantusin niin varmaan pieksäisivät. Osaavat olla kyllä vittumaisiakin. Oikeita punaniska jenkki juntteja. Minusta oli oikein poll eli äänestyskin aiemmin että pitäisikö minut panna pysyvään porttikieltoon tai jotain. No mulla on Shovel kuitenkin ja en meinaa myydä. Shovel on erittäin luotettava pyörä. :D
Kirjattu

mista

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 747
    • Rautis projektikuvia
Vs: Dead end soveli
« Vastaus #44 : 03 Elokuu 2011, 15:01:09 »

Veikkaan että jos jenkkeihin ilmaantusin niin varmaan pieksäisivät. Osaavat olla kyllä vittumaisiakin. Oikeita punaniska jenkki juntteja. Minusta oli oikein poll eli äänestyskin aiemmin että pitäisikö minut panna pysyvään porttikieltoon tai jotain. No mulla on Shovel kuitenkin ja en meinaa myydä. Shovel on erittäin luotettava pyörä. :D

Punaniska jenkkijunteista en tie, mutta tuntuu, että suomessa meno vasta junttia onkin. En yhtään ihmettele, että bannailevat, kun itekki kerroit sinne aina kännissä kirjoittelevasi. Suomen maine pidetään yllä vissiin tollai.

Ja aiheeseen niin on kyllä hieno ja erilainen laitos. Kyllä tuolla kelpaa herättää kummastusta.

Niin ja katsastukselle riittää paperi jossa on vaikka 0,4bar ahtoja. Eli otat pienemmät laput jos nykyiset on liian kovat. Sitten vaan leimalle. 
Kirjattu
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod