Finnbikers

  • 29 Toukokuu 2020, 20:53:34
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: S&S E säätöohje  (Luettu 102385 kertaa)

Soikkeli

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 331
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #15 : 12 Toukokuu 2010, 18:11:18 »

Syynä rikkaaseen tulokseen oli huono maadotus pakoputkessa :-[
Lisäsin maajohdon anturin runkoon niin alkoi näyttää ihan eri lukemia, nyt 13.
Kirjattu
C.O.G. 
Lifemember

Rautahauli

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 832
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #16 : 11 Maaliskuu 2011, 18:35:28 »

Vaihdoin Super E:n tukkoisen ilmanputsrin uuteen (S&S) jossa on jonkinlainen teräsverkko. Suodatin on öljytty. Syksyllä toimi ihan hyvin vanhalla suodattimella, mitä nyt välillä poksautti putkessa, mutta nyt kun tuo verkkomalli on paikoillaan niin paukuttelee kylmänä ja kun kone lämpiää (käyntiä ~10min) niin ryypyn sulkeminen sammuttaa koneen. Mahtaako kone saada paremmin ilmaa uudella suodattimella ja vaatisi lisää kakkua? En viittis ihan summan mutikassa ruuvailla.

Gaso oli kyllä viime syksyistä ja hain nyt uutta ja lorautin sekaan Redlinen SI-1:stä jos vaikka johtuisi vanhasta menovedestä.

Kirjattu
FXEF-81

KvL

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #17 : 11 Maaliskuu 2011, 22:11:17 »

Taitaa olla K&N suodin, punertava?
Laihallehan tuo taisi mennä kun paremmin saa ilmaa, aloittele seosruuvista että saat käymään paremmin, sitten voi olla suutinjumppaa kun pääset tien päälle.
Kirjattu

Rautahauli

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 832
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #18 : 12 Maaliskuu 2011, 06:42:19 »

Joo punertava suodatin.

Suutinjumppaa saattaa tosiaan olla edessä. Muttamutta. Pimeässä tallissa tiirailtuna näytti että pakokaasu olisi mustaa, viittaako se kuitenkin siihen että seos olisi liiankin rikas? Tai sitten vanha(hko) gaso kiusaa.

Pitää työntää mopo ulos ja käyttää se kunnolla lämpimäksi ennen hutkimista. Kunhan vaan parkkipaikka on ensin hiekotettu, melko slipperyltä näytti eilen.
Kirjattu
FXEF-81

Rautahauli

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 832
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #19 : 12 Maaliskuu 2011, 10:52:58 »

Tänään kone ei käynyt niinkään hyvin kuin eilen. Tulpat taitaa olla valmiit, etupytty kävi paljon kylmempänä ja pysyi käynnissä jotenkin kun oli ryyppy täysillä. Uudet tulpatkin olisi mutta en viitti pilata niitä jos säädöt on perseellään.

Ylimääräisten vahinkojen välttämiseksi ja tieto/taidon puuttuessa varasin huolto-ajan Moorelle. Saa ne kaasarin säädöt kuntoon.
Kirjattu
FXEF-81

Rautahauli

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 832
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #20 : 12 Maaliskuu 2011, 12:45:21 »

Käynti olisi varmaan ollut parempi jos olisin tarkistanut tulpanjohtojen kiinnityksen. Etummainen naru tipahti puolalta irti kun painoin hatun tulpan päälle. (tähän semmonen Vitun Tunari-hymiö)

En kuitenkaan huolto-aikaa näillä näkymin peru.

E: Olihan sitä pakko käydä testaamassa uusilla tulpilla. Hyvin hörähti käyntiin ja nyt poltin sormeni etummaisessakin putkessa, aamulla vain toisessa. :D

 Mutta tosiaan säätöä vähän kaipaa, sammuu kun ottaa ryypyn pois päältä.
« Viimeksi muokattu: 12 Maaliskuu 2011, 18:51:31 kirjoittanut Rautahauli »
Kirjattu
FXEF-81

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7348
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #21 : 25 Maaliskuu 2011, 14:39:21 »

Ei ehkä kannata vielä näillä keleillä lähteä hakemaan säätöjä joilla sitten ajetaan kesäkeleillä. Lämpötilaeroa kun tulee helposti yli 20 astetta. Miten sulla on tyhjäkäyntinopeus säädetty? Voisiko ruuvia vähän kiriä että läppä olisi enemmän raollaan - kävisikö sitten ilman ryyppyä?
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 832
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #22 : 25 Maaliskuu 2011, 17:45:50 »

Oli kyllä mielessä että haen säätöjä ohjeen mukaan mutta vein sitten kuitenkin mopon huoltoon.
Kun pidin konetta käynnissä ilman ryyppyä niin silti pukkasi mustansävyistä käryä, ja tosiaankin se paukutti välillä putkessa syksylläkin kun narua kiristi mutta lähti kuitenkin hyvin käyntiin ja kävi muutenkin mielestäni hyvin myös syksyn nollakelissä.

Ensimmäinen arvio mun horinoitten perusteella oli että kiihdytyspumpun säädöt voi olla pielessä, ainakin.
Kirjattu
FXEF-81

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7348
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #23 : 25 Maaliskuu 2011, 18:40:56 »

Super E:n kiihdytyspumppu antaa yleensä aivan liikaa tavaraa kurkkuun, itse olen säätänyt sen aina niin että ensin ruuvaan säätöruuvin niin että kaasun kääntö ei liikuta pumppua ollenkaan - sitten siitä pisteestä mistä pumppu lähtee liikkumaan noin varttikierros auki. Se ei tosiaankaan vaadi yhtään enempää toimiakseen.

Toinen juttu minkä olen todennut S&S:n kaasareista - saman tien kun kone lähtee käyntiin, ryyppy pois. Ei parane yhtään käytellä ryypyn kanssa. Pitää sitten vaikka kaasulla käynnissä kunnes lämpiää.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 832
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #24 : 26 Maaliskuu 2011, 11:30:08 »

Kiitti vinkeistä, pidetään mielessä.

 Kyllä tuon säätö pitää itsekin opetella mutta nyt on ajokausi liian lähellä ryssimiseen. :D
Kirjattu
FXEF-81

Rautahauli

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 832
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #25 : 28 Maaliskuu 2011, 22:36:57 »

Tässä tappauksessa kävi niin että taisi olla imuvuoto, ainakin ne kumipantahässäkät on vaihdettu ja taisi olla jotain o-renkaitakin. En puhunut asentajan kanssa mutta kun haen mopon pois niin kyselen tyhmiä.

Pääasia että toimii!! ;D
Kirjattu
FXEF-81

JuhaP

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 106
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #26 : 30 Maaliskuu 2011, 08:34:58 »

Toinen juttu minkä olen todennut S&S:n kaasareista - saman tien kun kone lähtee käyntiin, ryyppy pois. Ei parane yhtään käytellä ryypyn kanssa. Pitää sitten vaikka kaasulla käynnissä kunnes lämpiää.

Tämä on täyttä totta, siinä kaasaripaketin päällä pitäisi olla iso varoitus että ryyppyä ei saa käyttää enempää kuin käynnistämiseen. Brodilla jäi Evoon ryyppy päälle pariksi kilsaksi vahingossa ja tulpat pimeni jo siinä. Mulla kävi pyörä pari minuuttia ryyppy päällä paikallaan kylmässä kelissä, sammui eikä enää lähtenyt käyntiin ennen kuin otti tulpat irti ja kuivasi ne. Molemmat Super E:llä. Muuten hyvä kaasari mutta tuo ryyppy on kyllä ihan vitsi.
Kirjattu
FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

Kokkonen

  • Global Moderator
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2243
  • Dinosaurus
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #27 : 30 Maaliskuu 2011, 11:39:02 »

Mul on taas hieman toinen kokemus (Shovel 1340, Super E, J-nokka, 8:1 männät). Mun pitää käyttää kylmällä koneella rikastinta noin eka kilsa, joskaan ei täysillä, mutta puolivälissä.
No, yksilöitähän nämä.  :)
Eri koneet, eri säädöt, eri kuskit.
Kirjattu
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Rautahauli

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 832
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #28 : 30 Maaliskuu 2011, 13:29:04 »

Kyllä tuo sössö on hyvin toiminut ryyppyineen, jos ei nyt lasketa tätä viimeistä vaivaa mutta taitaa tuo kumien rapistuminen olla ominaisuus. Jos on jäänyt ryyppy (rikastin) päälle niin kyllä se kilsan parin päässä on ilmoittanut että kakku riittää, köhköh. ;)
Kirjattu
FXEF-81

Rautahauli

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 832
Vs: S&S E säätöohje
« Vastaus #29 : 01 Huhtikuu 2011, 21:00:15 »

Hain pyörän huollosta ja siellä lyötiin kone tulille. Lähti todella hyvin käyntiin ja ryypyn voi sulkea ehkä minuutin jälkeen. kaasari oli avattu, putsattu, säädetty ja mainitut kumiklemmarit pantoineen oli vaihdettu.

Pärrä kärryyn ja kotia kohti. Koitin vielä (nollakelissä) uudestaan käyntiin mutta ei käynyt niin nätisti ja yskähteli välillä. Eli siis selkeästi odotellaan kelien lämpenemistä. Ei näemmä tykkää räntäkelistä.  ;) Valutin vielä tankin tyhjäksi ja kaadoin tuoretta läikkää tilalle. Niin ja otin vielä hanan irti ja putsasin hanasta suodattimen, siihen olikin kertynyt teelusikallinen jotain tankista irronnutta putua.
Kirjattu
FXEF-81