Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin öljypumpun liitännät + öljynkierto

Aloittaja Kokkonen, 30 tammikuu 10, 10:08:05

« edellinen - seuraava »

Karvanaama

Mä pistin tuota bilteman hienoa (bensa)letkua öljylinjoihin keväällä.
Kaveri tuli käymään tallilla, meinasi samantien silpoa poikki ne ja huusi kovaa: Nyt saatana otat poies nuo paskat! Tuo ei kestä öljyä eikä pensaa!!
Etralta löytyy tuumamitoilla sellasta mukavan retroa kangaspäällysteistä letkua ja sitä mä sitten hain.
Muutenkin tuntuu taipuvan nätimmin mutkille ja piiloutuu tuota blingbling letkua paremmin.

rodchop

Ai jaa mulla kyllä ollu ainakin 2 vuotta tuota bilteman teräspunos letkua öljy linjoissa, enkä oo ongelmaa huomannu. Varmaan on parempiakin joo.
HOG Forever Forever HOG

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 12 syyskuu 11, 18:56:39
Ai jaa mulla kyllä ollu ainakin 2 vuotta tuota bilteman teräspunos letkua öljy linjoissa, enkä oo ongelmaa huomannu. Varmaan on parempiakin joo.

Ehkä sul on rajoittunut huomiokyky?  :D

Mut oikeesti toi BiilHellveten teräspunosbensaletku on nykybensaa kestämätöntä/huonosti kestävää, öljyt kestää kyllä pääosin. Laadullisesti se on myös varsin vaihtelevaa eli ilmeisesti hankintapaikka vaihtelee BiilHellvetellä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

Eiköhän noi läpivirtaavatkin sudit tule käytettyä, mutta kuinka päin ne tulee?

Pudotetaanko ne ö.tankkiin noin päin kun se on kuvassa? Toiseen päähän on liimattu matala kumirengas. kuvassa näkyvässä kumissa on kaulusta suodattimen sisään noin 30mm.

FXEF-81

Rautahauli

Sovitin tuollaista filsua tankkiin ja sinnehän se holahti pohjalle. On ikäänkuin mallia lyhyt. Mutta tuo suti vaatiikin Oil Filter Cupin, mihin suti laitetaan. Eihä mulla tuollaista ole. Hö.


FXEF-81

Rautahauli

Pitäisi löytää 3/8" öljyletkua. Ei ole pilikassa, motonetissa eikä ollut parissa usa-auton osia myyvässä kaupassakaan. (Tampereelta kyselin) Bensaletkua oli 3/8" mutta myyjällä ei ollut tietoa kestääkö lämpöä.

Hydrauliikkaletku varmaan kestää lämpöä riittävästi?, sen alan kauppoja on useampia aika lähellä.
FXEF-81

Hemuli

Ameriikanliikkeiden bensaletkua mä oon tähän asti käyttäny. Ei ne NIIN paljoa lämpene etteikö tavallinen kumiletku riittäisi. Mitenhän o-renkaat kestää koneessa... Evolaisissakin ainoastaan kannentiivisteen yhteydessä olevat renkaat on vitonia, muut ihan tavallista kumia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

FXEF-81

Rautahauli

Gatesin bensaletku 10â,¬/metri. Ei tarvinnut sitoa kiinni mihinkään ja nyt sopii käsi helposti letkujen ja putken väliin. 

FXEF-81

Kokkonen

Öljytankin ja -kierron puhdistus on siirretty omaksi aiheekseen, (Moottori yleistä)
Öljytankin ja -kierron puhdistus
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Rautahauli

#85
Laitoin viime viikolla öljyt tankkiin ja päräytin koneen käyntiin. Öljyn paluuletkusta tuli ilmaa/öljyä/vaahtoa mutta sitä vähän odotinkin koska letkut oli vaihdettu ja kierrossa oli siis ilmaa. Etupytystä kuului pientä naputusta ja kun avasin etummaisen keinuvipuakselin tulpan niin sieltä tuli öljyä joten siellä ainakin oli virtausta.
Avasin tappet screenin tulpan (kone ei käynyt tässä vaiheessa) ja kolossa ei juuri öljyä ollut, yleensä se on ollut täynnä.

Käytin koneen lämpimäksi mutta en niin kauaa että öljytankki olisi lämmennyt. Pyörä on kylmässä tallissa (kyseisenä päivänä viitisen astetta plussalla) joten öljyt oli kelistä johtuen "vähän jäykähköt" 20W-50:t. Nyt kun on jo pakkasen puolella niin en enää laitetta kiusaa ennen kevättä mutta minkälaisia metodeja on pumpun ilmaukseen? Vai lähteekö ilmat kun öljyt lämpenee kunnolla?.

FXEF-81

Spöke

Siis paluuletkusta kuuluukin tulla aina ilmaa ja kuplia. Mitoitus on sellainen, että kone ei missään olosuhteissa pääse täyttymään öljystä, eli paluukierto on suunniteltu menoa tehokkaammaksi. Pääasia että kiertää.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Rautahauli

Ok. Kesällä öljynvaihtojen yhteydessä katsellut virtausta niin aika tasaisesti on lorotellut. Nyt näyttäisi siltä että joku ilmalukko on nostajien kanavassa. Ehkä. (termit saattaa olla taas vähän haussa) Toisaalta taas se naputus väheni kun kone oli käynyt jonkin aikaa.

Vai onko se mahdollista että öljy nousee kansiin mutta nostajat ei öljyä saa, onko ne samassa kanavassa.

Taas pari tyhmää kyssäriä. ;)
FXEF-81

ma^ko

Hydraulit jos valuu tyhjiks ni kestää jonkin aikaa, mitä jäykemmät öljyt sen pidemmän aikaa, ennenkuin nostajat hiljenee.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 01 tammikuu 12, 12:05:28
Ok. Kesällä öljynvaihtojen yhteydessä katsellut virtausta niin aika tasaisesti on lorotellut. Nyt näyttäisi siltä että joku ilmalukko on nostajien kanavassa. Ehkä. (termit saattaa olla taas vähän haussa) Toisaalta taas se naputus väheni kun kone oli käynyt jonkin aikaa.

Vai onko se mahdollista että öljy nousee kansiin mutta nostajat ei öljyä saa, onko ne samassa kanavassa.

Taas pari tyhmää kyssäriä. ;)

Ilmaa se. Pumpun päältä tulppa auki ja niin kauan annat poljet että sieltä tulee öljyä eikä ilmaa.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!