Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin öljypumpun liitännät + öljynkierto

Aloittaja Kokkonen, 30 tammikuu 10, 10:08:05

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

FXEF-81

Tuna

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 22 toukokuu 11, 12:32:43
Lainaus käyttäjältä: jouni - 30 huhtikuu 11, 16:51:05
tulossa S&S pumppu vm.75 shoveliin.. pitää ilmeisesti porata yks lisäreikä...? miks ja mihin?

Yhden reiän vissiin jouduit poraamaan? Olettaisin että se muuttaa relief venttiilille tulevan liian öljyn paluureitin suoraan pumpun paluupuolelle, kun se orggisversiossa kulkee jakopään kautta vuoteen -80 asti. Siis tämä on minun oletukseni.

Lainaus käyttäjältä: jouni
sit vaikuttaa et tekee painetta öljysäiliöön..  vaikuttaako asiaan...? säiliö ylämerkkiin asti täynä öljyä.. olisko liikaa...

Moottorin käydessä öljysäiliössä lienee aina hieman painetta, koska koneen kampikammiosta tulee tankkiin ilmaletku, jonka tarkoituksena on tasata paine niiden välillä.



Itsellä kanssa s&s pumppu vm.79 shovelissa ja en ole mitään reikiä porannut kun ton olen asentanut  :o
Hyvin se on kaks kesää sillä pelannut ja mittarin mukaan kansissa on hyvät paineet.
Tosin edellinen pumppu oli s&s joten olisikohan mahdollista että sieltä moinen reikä jo löytyy.  ???
Onko siitä suurta vaaraa jos reikää ei ole?

Rautahauli

Tuosta pumpun ilmauksesta vielä että mun fillarissa ei ole kiksiä enkä viitti starttia lämpimikseni pyöritellä. Ameriikan voorumilta löytyi niksi 2:n ; takatassu ilmaan, tulpat veks, nelonen simmuun ja takarengasta pyöritteleen. Pieni epäilys oli ettei jäykkä, kylmä öljy näillä keleillä letkuissa etene mutta kyllä se öljy vaan reittinsä löysi öljytankille. No takki piti ottaa päältä välillä pois mutta ei siinä mennyt kymmentäkään minuuttia kun öljy nousi tankille tasaisena tankona. :D
FXEF-81

Rautahauli

#93
Tällätään kuva jonka otin yhden kesän huohotinletkun päässä olleesta kurankerääjästä. Kone ei käytännössä puhalla öljyä ulos mutta aika tehokkaasti öljysumu ja maantiepöly sudin tukkii. Vastustaa jo ilman kulkua kun puhaltaa läpi. Ei tämmöttii enää mun pyörään. Kurat irtosi helposti liukkarilla mutta suti siirrettiin hyllyyn odottaan muuta käyttöä.

Sudin yläpuoli oli vähän puhtaampi.

FXEF-81

Mutu

Rupesin tossa värkkäämään uutta öljytankkia että saa samalla isomman akun sen yhteyteen, kun viime kesä tuli ajeltua kolmen akun voimin. Mutta voisitteko vääntää mulle rautalangasta miten toi öljynkierto oikeen menee... siis mulla on nyt tossa S&S.n pumpussa kytketty letkut niin että ei teräspuno tulee niiku tankista eli öljynsuodatin välissä, ylin letku lienee huohotus ja oikenpuoleinen menee suoraan öljytankkiin, alempana joka ei kuvassa näy on huohotin joka ruikkii toisioketjulle voitelua ;D. Mitkä noista nyt piti olla oljyn pinnan yläpuolella vai pitikö niitten olla??? Ja onko toi oikein laitettu?
Hullu saa olla mut ei tyhmä!!!

Rautahauli

#95


Eli VENT ja RETURN pinnan yläpuolelle. Ainakin Vent.
FXEF-81

Kiiski

Olishan se varmaan ihan kiva, jos se paluukin olis pinnan yläpuolella ei valuis öljytankista niin paljon takas koneeseen, kun ei ajele.

Tuukka

C.O.G.

Mutu

No perskeles... kiitoksia, oli sellanen aivojumi päällä mutta nyt alkaa selviämään. Putsari onkin sitten oikeassa linjassa kun se on paluu.... ja pistän ne kaks pinnan yläpuolelle, kiitoksia vielä.
Hullu saa olla mut ei tyhmä!!!

72shovel

Pitäisi saada tukittua jollain tuo toisioketjun voitelun säätöruuvin reikä. tuo pultti pyörii vaan tyhjää samoten kiristysmutteri ja valuttaa öljyä. millä porukka noita on tulpannut? pitäiskö vaan vääntää millinen pultti noille tuumasille kierteille että menee reikä täysin jumiin?

Peeärrä

Pitääpä täältä kysyä vähän neuvoja minunkin. Kyseessä -75 1340. Eilen tuossa säätelin tönärit kohdalleen, jäykät nostajat kyseessä. Se tehty monesti ennenkin eli siinä ei ongelmaa. Tänään sitten tein vähän mutterinkiristyshommia siellä täällä ja tuli siinä samalla aukastua tuo öljypumpun sihti, puhdas oli. Aukaisin samalla sen paineentasausventtiilin(pressure regulating valve) ja tarkastin että se on ok, kaikki näytti ainakin päälle päin hyvältä ja jousi ok siinä kanssa.
Pistin sitten mopon tulille ja heitin sellaisen 60 km lenkin ja pysähtyessä huomasin että öljyä jokapuolella paitsi öljytankissa joka oli melkein tyhjä. Hain sitten siinä purkin öljyä huoltamolta ja kone tulille taas. Huohotinletkusta roiski öljyä pihalle ihan norona. Pääsin sentään muutaman kilometrin kotiin ajaen.

Kysymys on, että miten tuo paineentasausventtiilli vaikuttaa jos se on jotenkin jumissa? Heittääkö öljyt silloin huohottimesta pihalle. Tarkistan huomenna kun rauhoitun hiukan, että tuleeko pumpun paluuletkusta öljyä lainkaan vai missä mättää. Voi tietty pumppukin olla sanonut työsopimuksen irti, no harvoin soveli on koetellut aiemmin  ;D
Onko vinkkejä kellään?
Pastor Preacher MC
Street "Army" Glide -07

Jensen

Mimmonen huohottimen suodatin sulla on? Jos on ahdas niin sylkee öljyt pihalle.

jyrggä

Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Peeärrä

Ei ole suodatinta huohottimessa.
Tarkistan paluupuolen huomenna, eikö täällä jossain ollut ohje ilmauksesta, olen muistelevani lukeneeni? En kyllä koskaan aiemmin ole pumppua ilmannut vaikka irti ollutkin vuosien varrella.
Pastor Preacher MC
Street "Army" Glide -07

Rautahauli

Yllä mainittu ja toimivaksi todettu että nostat takatassun ilmaan, tulpat pois ja nelosvaihde päälle, sit pyörittelet takarengasta. Öljy nousee tankillle hitaasti mutta varmasti.
FXEF-81