Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Takapytty savuttaa

Aloittaja 54474N4, 22 heinäkuu 16, 16:46:51

« edellinen - seuraava »

54474N4

Huomasin, että taaemman männän keskimäinen rengas oli ilmeisesti väärin päin koska piste oli alaspäin ja manuaalissa sanottiin että ylöspäin. Voiko tämä yksistään aiheuttaa tuon savutusongelman? Täytyy huomenna vielä ottaa ne renkaat irti ja sovittaa sinne pyttyyn yksitellen, kun tänään en ehtinyt.

golden rocket

ei puristus rengas tuommosta tee. kato tarkkaan ne öljy renkaat kaapioissa pitää olla reipas puristus sylinteriin.

54474N4

Mittasin männänrenkaiden välyksen pytyssä. Puristusrenkaille oli rajana 0.2 - 0.38 mm. Molemmilla ylärenkailla välys oli 0.5 ja keskirenkaalla takana 0.4 ja edessä 0.38mm. Eli ainakin clymerin manuaalin mukaan noissa on liikaa välystä. Mutta voiko se vielä vaikuttaa tuohon öljyn tuuttaamiseen?

Öljyrenkaalla raja oli 0.25-1.14 mm. Kaikki renkaat oli välillä 0.5-0.7mm. Joten ne lienee kunnossa.

Mittailin myös noita pyttyjen ja mäntien halkaisijoita. Niissä clymerin manuaali antoi välykseksi 0.051 - 0.063 mm. Mittasin halkaisijat useasta kohdasta ja etupytyssä niiden keskiarvo on 89.397 ja männällä 89.001, jolloin välys on käsittääkseni niiden erotus eli 0.396? Vastaavasti takapytyllä 89.346 ja männällä 89.073 ja välys 0.274. Joko mittasin välykset väärin, välyksen raja-arvo on väärin tai sitten pytyt on horot. Olikos hyviä neuvoja tarjolla?

Spöke

Ei noilla välyksillä vielä öljyä imppaa. Kuinkas hyvin ohjurit on kansissa kiinni?
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hessu

Tarkat on mittavälineet, kun tonneissa mennään. Mittasitko oikeasta kohdasta mäntää. Eli ihan helmasta 90 astetta tapista.

54474N4

Töistä löytyi vanhan konemestarin haalimia mittalaitteita. Saakelin vanhoja, mutta tosi laadukkaita ja hyvässä kunnossa.

Venttiilin ohjurit on ainakin kädellä kokeillen kiinni, mutta kuulin, että niitä pitäisi napauttaa kevyesti vasaralla, eikä saisi liikkua. Ne täytyy kokeilla huomenna vasaralla.

golden rocket

ohjureista ei tommosta öljymäärää saa sylinteriin vaikka käyttäis ilman venttiiliä  ;D. joku tossa mättää mittalaite ko. tommonen öljy määrä kanavissa ja sylinterissä vieläkin kallistun öljy renkaisiin. vois olla myös huohotukseen liittyvä entiedä näkemättä arvailua kaikki.

54474N4

Mitäs sieltä huohotuksesta kannattaa tarkistaa? Kun sain laitoksen, niin huohotusletku oli tulpattu, joten siellä huohotuksessa saattaa olla vielä jotain muutakin. Öljyletkut tarkistin ja kulkee ainakin netistä löytyneen ohjeen mukaan, sama kuva pyöri täällä foorumillakin.
Joku "erikoisasiantuntija" puhui myös huohotuksen ajoituksesta mitä ikinä tarkoittaakin?

Spöke

Lainaus käyttäjältä: golden rocket - 28 heinäkuu 16, 21:32:27
ohjureista ei tommosta öljymäärää saa sylinteriin vaikka käyttäis ilman venttiiliä  ;D. joku tossa mättää mittalaite ko. tommonen öljy määrä kanavissa ja sylinterissä vieläkin kallistun öljy renkaisiin. vois olla myös huohotukseen liittyvä entiedä näkemättä arvailua kaikki.
Helpommin se ohjurin ja kannen välistä imaisee öljyn imukanavaan kuin männänrenkaiden ohi. Ei oo yks eikä kaks ohjuria shovelissa, mitkä on joko asennettu stanttukokoisina väljiin reikiin tai niinkuin aiemmin tuolla oli, haljennut kansi ohjurin vierestä.  Eihän tuo täällä selviä, pipoja palasiksi paikan päällä tahi koneistamossa.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hessu

Joo ei tarvii kuin vähän liikaa liikkua öljyä kansissa, niin johan puskee palotilaan. Tollaset vähän liian reilut renkaiden päittäisvälykset ei yleensä aiheuta ongelmia. Mutta niinku Spöke totes purkuun vaan.
Ei tälläset asiat selviä foorumeilla. Just "rempattu" motti, renkaita väärin päin. Voiskohan siitä päätellä, että kaikki muutkin voi olla miten sattuu...

Kapteeni sika

Mä laitoin Hastingsin renkaat muutama vuos sitten, yhdessä renkaassa oli piste, ja se oli ylin rengas, piste ylöspäin. Alemmassa ei ollut merkkejä joten se sopi kumminpäin vaan...

golden rocket

näinhän tuo on pura ja tutki tarkkaan. eikös ollu että ylhäältä eli kannessa olevat öljyvuodot palaa pois savuineen ja alhaalla oleva öljy vuoto jää sylinteriin suurimmaks osaks palamattomana tiedä sitten kerro kun vika löytyy täähän kuulostaa mielenkiintoiselta.

54474N4

Tänään mittasin vielä männät ja pytyt uudelleen ja kyllä ne vaikuttavat olevan toleransseissaan.

Naputtelin myös venttiilin ohjureita vasaralla puutapin välityksellä ja eikä yksikään liikahtanut. Täytyy varmaan irroittaa seuraavaksi alakertakin  pyörästä ja kiikuttaa koko roska pajalle, sillä itse en ainakaan enää keksi, että mitä vielä tarkistaa.

Spöke

Tuli simmonen Mieleen®, että onhan tuo kiuas vakioiskuinen? Stroukkerissa öljyrenkaat käy paluureijän alapuolella, jolloin paluu järjestetään lohkon kautta. Ei tollanen määrä öljyä tule ihan pikku rakosesta. Ellei se rakonen ole kansissa. Oikein jänskättää lopullinen diagnoosi ???
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

shoveltimppa

Näinköhän Spöke ratkaisi tämän arvoituksen ;D