Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Takapytty savuttaa

Aloittaja 54474N4, 22 heinäkuu 16, 16:46:51

« edellinen - seuraava »

54474N4

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 29 heinäkuu 16, 23:39:11
Tuli simmonen Mieleen®, että onhan tuo kiuas vakioiskuinen? Stroukkerissa öljyrenkaat käy paluureijän alapuolella, jolloin paluu järjestetään lohkon kautta. Ei tollanen määrä öljyä tule ihan pikku rakosesta. Ellei se rakonen ole kansissa. Oikein jänskättää lopullinen diagnoosi ???
-Spöke

Tarkistin pytyistä ja mäntien ja renkaiden "raapimisjäljet" jää öljyreijän yläpuolelle. Mietin että voiko tossa öljynkierrossa olla jotain mätää, esim. puskee liikaa öljyä rokkerboksiin ja siitä sitten pyttyyn? Esim. joku öljypumpumpun ajoitus tms.?

Spöke

Öljypumpun kara pakottaa tyhjäkäynnillä öljyn venttiilikoneistolle ja kansille, alakerta voidellaan tuolloin roiskeilla. Vasta kierroksilla kara liikkuu ja päästää öljyä pinionin kautta kampuralle. Et jos toi jo tyhjäkäynnillä puskee savua, ei ongelma voi olla siinä.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tuusulan T-Bone

Minkäslaista rööriä pitkin öljy matkustaa kansiin? Joskus tullut vastaan sellaistakin, että sikahienot ja -kalliit messinkiset tarvikeöljylinjat ovat turhan avaria ja kansiin menee yksinkertaisesti aivan liikaa öljyä. Silloin savuttaa rumasti.
Long John Stroker

Kapteeni sika

Varmaan tälläkin hetkellä iipeistä löytyy settejä jotka on väännetty varttituumaisesta putkesta. ...vaikka loppujen lopuksi sen öljyn kansiin annostelee välys mikä on keinuvipujen ja puslien välissä.

Omassa laitoksessa on reilut kuristukset öljykanavassa mut silti sottaa etutulppaa, ei kärytä kuitenkaan ja öljynkulutus on pientä. Mahdollista tietty että öljy pääsee alakerrasta, mut toisaalta puristuksetkin on kunnos...

54474N4

Eikös se öljy kulkeudu sinne rokkeriin ulkoista letkua/putkea pitkin. Mulla on siinä ihan alan liikkeestä hommattu metallipunos putki. Mitenkähän päin letku kuuluu olla ja onko reikä liian suuri? Vai mikä merkitys tuolla kierteen sisäpuolisella osalla on?:


Huomasin että männät liikkuivat kangissa vapaasti ja otin lukkorenkaat, tapit ja männät irti. Kuuluuko tappien lähteä irti männistä ja kangista helposti. Jotenkin olen ymmärtänyt, että ne pitäisi prässätä?
Lisäksi huomasin että molempien kankien päissä oli kupariset holkit mutta etu kangessa holkissa oli aika rapeat vekit, pitäisko noille tehdä jotain? :


Tämän lisäksi huomasin että männät oli ainakin merkkien mukaan eri päin. Mäntie pohjassa olevat maali täpät sekä ylikoko merkinnät oli toisiinsa nähden eri puolilla. Manuaalissa sanottiin että mäntien oreintaatiolla on merkitystä, koska männän tappi on epäkeskosti. Pitääkö tämä paikkansa ja mistäs saan selville että miten päin ne pitää olla?

Kapteeni sika

Laita pienempireikäinen nippa lohkoa vasten, ei turhaan paineista letkua. Kuristin tuo pienempi pää, ei tuuppaa niin paljoa öljyä yläkertaan.

Jack

Ei oo prässitappi, tulee nätisti pois. Männäntapin puslat/holkit pitää olla jetit tappiin, eikä mielellään pahoilla naarmuilla.

Koita katella männänvalmistajan sivuilta / ohjeista miten männät menee paikoilleen, jos vaan sellaset jostain löydät...
Flatheads!!!

Spöke

Mikäli tulkkasin tuot kuvaa oikein, niin tuo veivinpusla on moro. Niinkuin jäsen J tuossa mainitsi, välystä ei juurikaan pitäisi tappiin tuntua.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

54474N4

Välystä ei tappiin kylläkään tuntunut. Mutta ikävän näköset ja tuntuiset noi skraidut on. Täytyykö veivit ottaa pois, että puslan saa vaihdettua?
Huomasin, että männät on JCC:n tekoa. Netin sättivoorumeilla oli keskustelua, että ei merkitystä miten päin ne männät sinne laittaa. JCC:n renkaita haukuttiin susiksi. Ostin varmuuden välttämiseksi itsellekin uuden rengassatsin.

Spöke

Ei tarvii ottaa veivejä irti, mutta vaatii työkalut puslon poisottoa ja asennusta varten. Sekä kalvaimen. Suoraankin tarttis se kalvain saada, kotikonstein haastavaa. Minua kiinnostais, mistä skraidut ovat tulleet?
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa


54474N4

Hmm... luulen että kalvain saa nyt toistaiseksi jäädä ebayhin. Taida huomenna hieroa sormella noita skraiduja ja laittaa koneen nippuun.  Jos kone ei sauhua, niin voinemme todeta savutuksen johtuneen kampikammion valon puutteesta. Jos vieläkin sauhuaa (mitä vähän luulen), niin varmaan joudun kiikuttamaan sen jonnekin pajalle. Nousee nimittäin vähän kädet pystyyn tän projektin suhteen.

Titus

Oliskohan joku vetänyt männäntapit pulttimutteriputkiprikkayhdistelmällä auki  ja lastunnu puslaa mennessään. Ei vielä kannata käsiä pystyyn nostaa . Ite vaihdoin kaikki lohkosta ylös ennenkuin sauhutus loppu. Kyl se siitä lähtee

Hessu

Tolla kalvaimella tulee just tollasta jälkeä. Se on paska vehje ja soveltuu vain kesken kesää tehtäviin hätäkorjauksiin. Ton protsin jälkeen kun mittaa reikää, se on ihan mitä sattuu vaikka tappi tuntuu jetiltä.

lenovo

Onko tähän löytynyt ratkaisua?

Itsellä ilmeni samanlaita onkkelmaa kesän lopulla...