Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautapääbobber "Dirty Bastard"

Aloittaja Hemuli, 05 marraskuu 09, 15:39:51

« edellinen - seuraava »

Pietari

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 04 helmikuu 11, 14:21:06über kallis enskakoppa pitänyt hankkia  :P

Mitämitä??Onks toi joku kallis koppa??mullon tuollanen rautiksessa.kertokaa heti ni pääsee elvistelee  ;D

Hemuli

Ei ne mitään kalliita ole, itse asiassa kauheita vuotavia paskoja joilla ei tee mitään. Mä voin pelastaa sut pahemmalta kohtalolta ja ottaa sen kopan ittelleni ;D...

Noi rivotetut valukopat on kaikki MPD-nimisen firman 70-luvulla valmistamia. Eli koska uusia ei tule niin olemassa olevien hinnat tuppaa nousemaan, varsinkin kun japanialaiset tykkää hamstrata kaikkea vintagea. Ebayssa näyttää menevän järestään lähelle neljääsataa taalaa. Itse toki sain omani selkeästi halvemmalla kaverilta ;).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Pietari

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 helmikuu 11, 19:39:15
Mä voin pelastaa sut pahemmalta kohtalolta ja ottaa sen kopan ittelleni ;D...

No mut kiva...siinähän kyllä lukee mpd,saiskohan vaihdossa jonkun alkuperäisen nätin kopan...mä oon sen kyllä kiillottanu ,haittaaks se...eiku oikeesti aavistelinkin että kyseessä on joku wanha tarvikekikkare kun en mistään katalookeista tahi netin syövereistä tuollaista löytänyt rautikseen.Sen pitävyyden kanssa kyllä oli vähän ongelmia ,ei se paperitiiviste oikein riittänyt, piti turvautua silikoonimömmöihin, yäk

E:laitetaas oikein kuvalla,eikä saa kattoo muuta kuin enskakoppaa,tossa oli vasta otettu ekat tyypit konerempan jälkeen, eli kaikki on vähän riipinraapin...ja ennenkuin joku kysyy ,ne ipanat on rajattu pois,nimeä en huomannu muuttaa

issakka

Ai niikui tommonen... ;D onhan noita joka vesselillä. Hankin samantyylisen rivoitetun ilmanputsarin ebaystä... mutta ei oikein iskenyt silmään asennuksen jälkeen..

Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

ay20

Kun taalla nyt kaikki tuosta kotelosta...
Mitas jos sen kannen tekis valamalla. Muotoilis samaan tyyliin kuin tuo enskakoppa.
On se kylla hieno noinkin :) Pari kevennysreikaa ehka

Aivan hemmetin hieno pyora!

Hemuli

Tämä projekti on sikäli aikaisemmista pyöristäni poikkeava että siinä on varsin paljon muiden tekemiä osia. Quadcambastardsien nettiyhteisön sisällä on niin paljon käsityötaitoa että halusin mahdollisimman monen heistä osallistuvan rautapään tekoon.

Seattlelainen Jake lähetti joskus aikoinaan omaan orkkisrisukeulaansa tekemänsä lampunkiinnikkeen jonka muoto seuraa takajalan holkkiteemaa.

Jotain eroa tuossa omassa reprohaarukassa on koska ihan heittämällä ei kiinnike paikalleen mennyt.

Snurralla vähän kulmia pyöreämmäksi ja johan sopii.

Sitten vaan vähän korokepalaa lampun jalkaan ja se on siinä. Voi olla että jossain vaiheessa teen tuon jalan kokonaan uudestaan yhdestä osasta, samalla voisi vähän vielä nostaa lamppua ylöspäin.

Istuu erittäin hyvin Rockin tekemän stongan kanssa.

Janne R.

^ no niinpäs muuten istuu!

Mä en aluksi ollu oikeen vakuuttunu Rock Chopsin stongista (siis sillon kun se alko niitä tekeen / markkinoimaan), mutta tää tanko mikä sulla on ja pari muuta mallia on kyllä sopivassa pyörässä aivan mainion näkösiä.

Make

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 03 helmikuu 11, 16:24:56
Laita mulle mustavalkokuva vaikka doc:ina, niin syövytän sulle sen millin messinkilätkään. Kuvassa mustat osat eivät syövy, valkoiset syöpyy.
-Spöke-

Se 10-S-C - mallasuute henkinen Finnbikers-logo, joka ei nyt enää näy tuossa sivun reunassa.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Hantaakit sitten seuraavaksi. Tiukkaakin tiukemman projektibudjetin hengessä päätin käyttää pyörän mukana tulleet alkuperäiset vaijerikahvat. Jotain jippoa niille piti vaan keksiä, sellaisenaan ne oli vähän kolhot. Aikani niitä pyöriteltyäni kaverini lopulta heitti idean joka vaikutti toteuttamiskelpoiselta.

Otetaan kahvan runko ja porataan siihen läpireikä:

Toiselle puolelle sitten upotus kuusiokoloruuvin kantaa varten:

Sitten sorvista pari sokeaa kierreholkkia ja niille läpireiät stongaan:

Kemppiliimaa...

Hiotaan tasaiseksi molemmilta puolilta ja kahva kiinni. Siinäpä se. Kahvojen rungoista leikattiin kiinnitysruuvien paikat pois ja ne muotoiltiin paremmin stongaan sopiviksi.

Spöke

Hyvä ja siisti idea! Toivottavasti asento noilla on "oikea"? ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

flhx

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 09 helmikuu 11, 11:17:56
Hyvä ja siisti idea! Toivottavasti asento noilla on "oikea"? ;D
-Spöke-

Samaa mietin itsekin, kuin myös aina kun näkee esim. ohjaustangon joka on kiinteästi hitsattu risereihin tai t-kappaleeseen...Itse huomannut montakin kertaa että se tallissa pyörän ollessa paikallaan hyväksi funtsattu ajoasento ei olekaan 200 kilsan ajon jälkeen ollenkaan optimi...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: flhx - 09 helmikuu 11, 11:49:07...se tallissa pyörän ollessa paikallaan hyväksi funtsattu ajoasento ei olekaan 200 kilsan ajon jälkeen ollenkaan optimi...

Mä veikkaan että tässä fillarissa saattaa olla pari muutakin vähemmän optimaalista kohtaa yli 200 km kertasiirtymiä ajatellen ;D

Mutta kyllä noi hantaakit tuntuis istuvan ihan kivasti käteen tuon verrattain pystyn stongan kanssa.

flhx

No juu, et kai tolla aatellu ihan kuukauden euroopan rundia tehdä...(kolme viikkoahan vielä menis!)No, ehkä toi 200km oli hieman liiottelua, oon muutaman kerran huomannu aika nopeesti tossa jo 50km/sivu työmatkalla että ei toi eilen illalla tallilla "hyväksi"viritelty stongan asento sitten toimikaan enää motarinopeuksissa.Aina välillä unohtuu se loppuun asti funtsaaminen, niinku se että pyörän ollessa paikallaan stongan asentoa kokeillessa ei tosiaan oo sitä ajoviimaa joka rupee ottamaan kehoon kun nopeutta nostaa tarpeeks...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

rodchop

Eikä varmaan tarviikkaan, eikös tuo huippuunsa viritetty rautis oo aika bensa syöppö, joten tankillisella tuskin 200km edes pääsee. Paljonkos tuo tilavuus muuten on tuossahan ei tuota tunnelia oo tilaa viemässä. itselle riittää jos hyvä laite miellyttävä vetää se 150 km, sitte tankille / tupakille jne jne...
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Veikkaisin että tilavuudessa ollaan aika lähellä alkuperäistä 2.2 gallonaa. Tunneli on kyllä pois mutta samalla tankista silpaistiin 30 mm siivu keskeltä pois. Jos sillä sen 150 kilsaa pääsis tankkaamatta niin riittäis mulle.