Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautapääbobber "Dirty Bastard"

Aloittaja Hemuli, 05 marraskuu 09, 15:39:51

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Tuossahan kyllä tavaraaon poissa sekä kannesta että pytystä sen pultin suhteen, jos sylinterin tiivipinta o sorvissa oikastu ja kansi plaanattu. Minulla tökkis et liekkirengas on niin korkea että tiiviste tarvitaan täytteeksi ettei pohjaa liekkirinkulalla. En tiedä onko ennakoluulooni oikeasti mitään perustetta, ajatus vaan ettei tiivistettävä pinta kohtaa vaan tiiviste on rakotäyte tökkis mun mielenrauhaa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

No eikös sen liekkirenkaan ole tarkoituskin olla mahdollisimman korkea että siitä saadaan suurin mahdollinen hyöty? Filtteri on nimittäin ihan oikeilla jäljillä, ei noista tiivistepinnoista nyt millitolkulla otettu vaan just sen verran kun ihan uusilla teräpaloilla pystyi ottamaan. Jäähän tossa vielä mun suuripiirteisten mittausten perusteella puoli milliä rakoa liekkirenkaan ja kannen väliin.

Ja jos vielä epäilyttää niin todettakoon että liekkirengas oli päältä kauttaaltaan karstoittunut eli ei todellakaan pohjaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Kysymyshän lienee sitten vieläkin tyystin ratkomatta, jos renkula ei pohjaa ja jos tavaraa on poistunut niin vähän ettei pultitkaan, niin mikä päästää tiivisteen päästämään jos tasotkin suorat?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Pulttien pohjaus on vielä mittaamatta. Tuossa äsken juttelin Kaiken Wanhan Raudan Tietäjän VT-Cyclen Veskun kanssa ja hän mainitsi laittavansa aina täpän moottorisilikonia tohon paluureiän ympärille, muuten meinaa aina falskata johonkin suuntaan.

Näin ne vehkeet rakentajaansa opettaa ;).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

seppo

Liekkirenkaan tulee olla mahdollisimman korkea. Virityshommissa tuo rako pitäisi saada tuonne noin 0.1mm:iin tiivisteen kanssa. Tämä tulee esille etenkin kun puristuksia aletaan nostamaan ja halutaan ehkäistä detonointia. Mutta oikeilla jäljillähän tuossa Hemuli on, kannenpulttien pohjaaminen tuon saattaa aiheuttaa. Tuo liekkirenkaan pohjaaminenhan oli tuossa jo eliminoitu mittaamalla.

Itse sipaisen aina ohuelti hylomaria tuon paluureiän ympärille.

Redneck

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 06 heinäkuu 12, 23:34:26
Nimittäin takapytyn pakoventtiilin tönärin suojaputken tiivisteet oli pursuneet sisäänpäin niin että öljy tuskin on kulkenut putkea alaspäin vaan kaikki poisto on ollut sen pienen sylinterin seinämälle menevän kanavan varassa.



Kuvassa vasemmalla kantta vasten ollut ylätiiviste, tuosta on jo rapsittu pois pahimmat pärskeet. Pistin ko. tönäriputkeen joka saumaan sellaiset paljon parjatut siniset silikonitiivisteet, ainakaan vielä ei vuoda. Putki savutti vielä kymmenen kilometrin jälkeen mutta se voi olla vaimentimeen kertynyttä vanhaa öljyä. Nimittäin kotipihaan päästyäni ei putkesta juuri katkua tullut.

Tätä en oikein ymmärrä ? Korkki on toiminut oivallisesti venttiilikopan tiivisteenä, jolloin ei tarvita suurta puristusta ?
Onko öljyn epäpuhtaudet kerääntyneet tiivisteen reunaan ja turvottaneet kanavan umpeen vai mitä on tapahtunut ?
Kaduttaa että taisin korkkia suositella  :( nähtävästi sininen "hi-tec"-tiiviste on nykypäivää tönäriputken tiivisteeksi.


Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

seppo

Yhdyn ihmettelyyn. Mitähän moskaa noihin korkkien reunoihin on kertynyt? Eihän tuolla yläpään kierrossa pitäisi mitään moskaa liikkua joka nuo pääsee noin 'karstottamaan'. No sovelissa ainakin pelaa korkit ihan hyvin, en ole kyllä nähnyt moista ilmiötä pienimmässäkään määrin kun omaa olen aina kesän ajelujen jälkeen ropannut.

Noita sinisiä silikonikumisia minäkin aikoinaan kehuin mutta en enää. Kun ne asentaa kuivana paikoilleen niin kyllähän ne pitää ja toimii hyvin. Öljyisenä noiden asennus on hankalaa, ne on liukkaat kuin vankilan saippua ja lähtevät ihan itsekseen pois paikoiltaan. Mulla teki pariin nostajan pesään ihan kunnon kolot kun sininen tiiviste meni linttaan ja putki hieroi itselleen kivan kolon.

Ehdottomasti parhaita on nuo korkki-kumiseoksiset tiivisteet. Voi käyttää uudestaan eikä rispaannu.

Hemuli

Kyllä toi "karsta" on ihan sitä tiivistekorkkia, jostain syystä rinkula oli tursunnut sisäänpäin. Loppupelissä sillä tuskin oli vaikutusta savutukseen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957