Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shovelin tönäri katkes säätöruuvistaa

Aloittaja antkala100, 04 toukokuu 14, 12:46:22

« edellinen - seuraava »

antkala100

eli -77 shovel
takapytyn takinmainen tönäri katkes ajossa
onko kokemuksia?
väsykö rauta vai oire jostain muusta?

Kapteeni sika

Jos on vielä orggispuikot niin onhan niillä jo ikää. Tiedän pari vastaavaa tappausta mutta niissä ei katkennut tönäri vaan hydraulin kova konversiopalikka jossa oli säätö.

Hessu

Riippuu mitä on tehty ja koska. Venttiilijousi pohjaa?

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

antkala100

#4
jaahas
uuet tönärit tuli mutta...
nehän on n. 12 mm liian pitkät??
siis ne putket?

tulivat tän lahen kaverin kautta, pitäs olla orggis shovel
joten??

eikö noista tosiaa oo mittää pittuus arvoja että vois sillee tilata?

perk...

Kapteeni sika

Olisko setissä pako-ja imupuolille erimittaiset tönärit ja koitit niitä väärinpäin, eli pitkiä pakotönäreitä imupuolelle? Ostin talvella Cranen setin ja siinä oli 2 pitkää ja 2 lyhyempää.

Pistä vaikka kuvaa vanhoista ja uusista, jos joku tunnistais.

jannu

Pisin etupytyn pakoventtiilille, toiseks pisin takapytyn pakoventtiilille ja lyhköset imuvenoille...

antkala100

#7
putkien osalta uuet oli saman mittasia
säädöillä tehtii erot

vanhan putki oli tosiaan niin paljo lyhempi ettei säädöllä saanu mahtuun- kyse taka takinmainen
takapytyn etunmainen on omassani putkeltaankin vielä lyhyempi- kuten yllä mainihette

eli shovel- uuteen sarjaan verrattuna vielä isompi ero

muutoin identtisiä- päät ja säädöt

Kapteeni sika

Orggis-tönärit on noin 25cm päästä-päähän kun säädöt on ruuvattu minimiin, kuinka pitkät ne uudet puikot on?

Tuusulan T-Bone

Muistaakseni mulla oli semmoset tönärit ruåtsalaisten jäljiltä, että ei lyhentyny säädöllä tarpeeksi tullakseen pois raottamatta vähän venttiilikopan kantta. Ei ollu paljosta kiinni, mutta kuitenkin.
Long John Stroker

Hemuli

Joskus kun venttiilit on uponneet liian syvälle seeteihin tulee tuollaista ongelmaa, omassa rautapäässä joutuu molemmat pakotönärit lipsauttamaan paikoilleen ruuvarilla kampeamalla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kapteeni sika

Mulla oli yx tönärin nokka lyhyempi ja se näytti siltä et olis saanu rälläkkää. Tönäri kuitenkin sopi uuden säätöruuvin kanssa paikoilleen. Kysyin ennen sovitusta vielä kannet tehneestä koneistamosta et oliko joku venoista niin syvällä ettei stanukeppi sopis. Ei ollut, ja sen sit itekin totesin.

antkala100

#12
plop
olipa ex omistaja teheny omat "jäykistykset" tönäreihin
nooh vaihoin toisesta hydr. systeemit
nyt riittää tikut
tota noin, enpä oo ennen säätäny hydr. nostimia??
tikuisssa yks pidempi muut saman pitusia?

jep
monta säätö kertaa ilman että yrittääkään käyntiin
sitte sain viimein käyntii mutta kilisee ja kolisee??
onko noien "jousien pohjaan" vääntämisee mittää konkreettista ohjetta?
mennee aika arvalla
vai etinkö syytä jostai muualta?

kiitos

72shovel

täältä löytyy juttua hydraulien säädöstä

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=3261.0

ei siis pohjaan jätetä niitä, vaan valmistajan ohjeiden mukaan. eri seteissä eri arvot riippuen kierteen noususta jne.

Nuppe

Onko katkeamisen syy selvinny? Varotteliko jotenki? Ihan mielenkiinnosta omaa tietämystä (lue: arvailua) lapiosta lisätäkseni...
On se hiano!