Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 14 toukokuu 13, 01:31:17
Hieno varabensapullo, mutta pessimistisesti epäilen korkkiratkaisun toimivuutta ulkona vaihtelevassa lämpötilassa.

Jos remmi vaan pysyy paikoillaan niin en ymmärrä miksi tuo korkki ei pitäisi. Tietty lämpötilanvaihtelut voivat tehdä hauskoja efektejä - mieleen tulee kesähelteellä auton takakonttiin unohtunut muovinen viiden litran bensakannu joka muistuttaa lähinnä rantapalloa jo muutaman tunnin jälkeen ;)... Oisko tohon voinut harkita jotain huohotusreikää?

Nestemäärä on kyllä sen verran pieni että jos tuota nyt ei ihan täyteen pistä niin luulis toimivan. Noista muovikanistereista tuli vielä mieleen että oletteko huomanneet kuinka viiden litran nimellistilavuudella varustettuun pääläriin menee itse asiassa noin kuusi litraa polttoainetta? Se on just ton laajentumisen takia - jos sen tankkaa ihan piripintaan niin on syytä käyttää vähintään se "ylimääräinen" litra mahdollisimman pian. Maanalaisesta säiliöstä pumpattava bensa kun on niin kylmää että ihan normi huoneenlämmössäkin se laajenee niin paljon että kannua avatessa saa olla todella varovainen. Muistan kuulleeni duunissa yhdestä tapauksesta jossa kuluttaja vaati korvauksia kun oli saanut bensat päälleen tankattuaan säiliön ylitäyteen.

Tuolla puolella litralla pääsee helposti sen kymmenisen kilsaa mikä ainakin täällä ruuhkasuomessa riittää mainiosti lähimmälle tankkauspisteelle.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

013

tohon mukaan sit metrinpätkä bensaletkua, niin voi kaverin tankista lainata tarpeen mukaan.
mulla on laukussa tyhjä limupullo, menee hienosti lyttyyn eikä vie tilaa, jolla on sitten helppo tankata tarvittaessa. Tosin yksin ajaessa ei ole niin kätevä ;D
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

ma^ko

Toi alupullo, joka on ex spray pakkaus ei juuri eläne, vaan pysynee muodossaan... jos esmes auringonpaisteessa huokaisee paineet korkin välistä niin voi olla mielenkiintoinen avattava jäähdyttyään... tai sit vaan pulpauttaa korkin ulos... tai sit olen väärässä, pane tiiä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

eeko

Niitähän tyhjiä pulloja saa kätevästi huoltamoiden
roskapöntöistä. Kaverilla kerran loppui bensa ja mä menin
dyykkaamaan. Paikalliset katteli, että on nuo köyhiä
nuo motoristit, kun roskista kaivavat.  ;D
-eeko

Hemuli

Tai sitten niinkuin allekirjoittaneelle tapahtui taannoisella Tampereen reissulla kun arvioin Sportsterin varatankin riittävyyden vähän turhan optimistisesti. Hana piti kääntää varatankin puolelle jo Tampereella motarille käännyttäessä - Tähtihovin kohdalla luotin siihen että se riittää Toijalan ABC:lle koska pyrin välttämään venäläisomisteisen Teboilin käyttöä. No, kilsa siitä menovesi tietysti loppui...

Vitutti koska perässä seuranneella kaverilla oli jo kiire stadiin eikä tässä joutaisi odottelemaan tien poskessa että toinen käy hakemassa bensaa jostain. Pikainen skannaus pientareen poikki ja eikös sieltä ojanpohjalta löytynyt tyhjä jugurttipullo josta ravistettiin viimeiset roippeet pois. Sitten kaverin pyörästä puolisen litraa bensaa omaan ja matka jatkui. Meinas vaan olla vähän hoppu sen bensan kanssa lantratessa kun ei ohut elintarvikemuovi tuntunut oikein tykkäävän siitä ;D.

kimmo

Pahvinen kahvimuki toimii myös mainiosti bensanlainauksessa. Menee pieneen tilaan.

Kävin ajaan parikymmentä kilsaa eikä bensapullo kostunut ollenkaan korkinjuuresta, eli hyvältä näyttää ainakin vielä näillä lämpötiloilla. Saa nähdä sitten kun aurinko porottaa kunnolla.

kimmo

Kilometrejä takana jo kohtuullisesti. Alkukesän säät on olleet kohdallaan pärinäpojille.

Jotakin pientä ongelmaakin on ilmennyt.

Joku on aikoinaan laittanut tohon mun mopoon Cranen kärjettömän sytytystsydeemin.
Tossa muutama viikko takaperin käynnistäminen alkoi oleen oikukasta ja liikennevaloissa tyhjäkäynnillä sammumiset tiheni jo enemmän säännöksi, kuin että poikkeukseksi.

Lopulta kävi niin että ei yrittänytkään käyntiin ja just ennenkuin olin kuolemaisillani hapenpuutteeseen kicksin päälle hyppimisestä, niin puola halkesi ja pukkasi suhisten savua ja pikeä pihalle.

Puola paloi oikkariin ja syyksi paljastui tuo Crane, joka oli myös oikkarissa maihin:

Paikallisesta hyvinvarustetusta kaupasta löytyi kärkisytytspaketti ja uusi nyrkkipuola.
Heitin kamat paikoilleen ja ennakot tunteella kohdilleen ja potkaisin käyntiin....
Myöhemmin snobbailin ennakot kohdilleen oikein strobolla ja pyörä ei oo mulla olessa koskaan aiemmin toiminut niin nöyrästi kuin viimeiset kolmeviikkoa kärkisytkällä.

Nyt sitten alkoi rykimään ja pääsin nippanappa kotiin. Viaksi ilmeni konkka. Kärjet löi kipinää ja konkan piuhan irrottaminen ei vaikuttanut kipinöintiin ollenkaan.

Löysin romukopasta 40v vanhan Hondan konkan. Sillä homma korjaantui.

Hain uuden konkan, mutta sama rykiminen ja paukkuminen jatkui. Hoksasin että siinä konkassa piuha pyörii ihan hulluna, eli on irti liitoksestaan siellä konkan sisällä.... rrrkele mitä laatua (made in Mexico).

Hondan konkalla mennään, vaikka se ei sovikaan tonne kopan sisälle.

Taidan mennä autotarvikeliikkeeseen bongaamaan sopivampaa uutta konkkaa.... ei huvita vaihtaa tota Mexicon konkaa enään toiseen... (samanlaiseen..)

Don Quijote

Sytkäongelmat on arsesta... Mulla on ollut shovelissa myös kärjet ja niillä pata toimikin kohtuullisen hyvin, lähti hyvin käyntiin kuumana ja kylmänä mutta hieman prötäsi joillain kierroksilla. Vaihdoin mankkuun ja se antoikin hyvää kipinää jos vain onnistui polkemaan pyörän käyntiin. Välillä lähti ekalla, joskus vasta vikalla... mutta se näytti hyvältä lohkon kyljessa  8)

Kyllästyin mankun toivottomaan ja arvaamattomaan käynnistykseen ja vaihdoin tilalle Dyna-S sytkän ja sille sopivan puolan, ja nyt toimii kone niinkuin pitääkin. Käynnistyy hyvin kuumana ja kylmänä ja vastaa kaasuun kuten kuuluu.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Hemuli

Kärjet on pop. Konkista ei oo hyvää sanottavaa kuin ainoastaan Blue Streak -merkkisistä kapistuksista. Kaikki muut hajoo nopeasti tai sitten ne on pimeenä jo kaupan hyllyllä. Autotarvikepuolella Ladan konkka on sopivan kokoinen, painosta päätellen se on myös tukevampaa tekoa kuin suurin osa noista taiwan/mehico-akselin tuotteista.

kimmo

Komppaan Hemulia... kärkisytkä on idioottivarma, kunhan siihen saa kunnon konkan, ja kunhan ei unohda virtoja päälle, jos vaikka mopo sammuu itsekseen. Jos nimittäin kärjet jää kiinni mopon sammuttua, niin puola todennäköisimmin kuolee, tai vähintäänkin akku kuolee, tai tyhjenee.

Oulun vanhimmasta toiminnassa olevasta Autotarvikeliikkeestä löytyi sopivan kokoinen konkka:

Konkan päässä oleva teksti lupaa paljon... valmistettu valtiossa, jota ei ole ollut olemassa ~23vuoteen. Tuon on kyllä oltava ainakin yhtä hyvä, kuin mitä on tuo Hondan seitkytluvulta peräisin oleva konkkakin  :D

Hienosti toimii... heitin kuitenkin Hondan konkan sivulaukunpohjalle uhkaukseksi tolle länsisaksan ihmeelle.

Jensen

Mulla oli kans vaikka mitä taivan tedin kärkiä mutta ne paloivat ja asennuksesta ei tullut kuin paha mieli. Sitten ostin accelin kärjet ja konkat niin niillä ajanut 4500km ja vieläkin pelittää..

JaZZo

Nuo meksikon konkat on kyllä aikamoista huuhaata. Samoin kuin nämä halpis kärjetkin. Tai sitten mulle vaan sattuu aina nuo maanantaikappaleet. Vajaa tonni tullu ajettua tuommosella meksikon konkalla, ja vähän paremmilla kärjillä (En nyt just muista minkä valmistajan kärjet ovat) ja tänään sitten paukuttelin semmosen pikku päivälenkin öpaut 320km. Viimesen 50km alkaessa kohti tamperetta alkoi kone rötäämään ku vauhtia siinä sadan paremmalla puolella. Teki tasan samaa ku edellinen konkka alko oikuttelemaan. Pintakaasulla sitten pelas ku ajeli semmosta 80-90kmh vauhtia, ei mitään häikkää. Heti ku väänsi lisää hanaa niin alkoi kakomaan..  ???

Tarvii käydä ladan konkka hakemassa ja heittää tuo meksikaanien tekele hevonkuikkaan.

Blue streakia on joku muukin kehunu, täytyypä hommata semmonenkin hyllyyn ennenku nykysestä aika jättää. Dyna S -settiä oon kans shoveliin ajatellu hommata, mut leikitään nyt kärjillä vielä tovi.
Shovelpiä

Jensen

Jos konkka palaa ja ajaa niin kärjilläkään ei tee enää mitään vaan pakko vaihtaa. Nämä ei ole niitä halvimpia   http://store.eaglerider.com/accel/tune-up-kit/14286  Suomen dealeri tilaa vaikka Upis garage..Upi voi tietää vielä paremmat konkat ja kärjet..? Kattelin tuota sinun puolaa niin taitaa olla kiina malli..Mulla on accelin puolakin..  Mulla on tämmönen puola  http://accel-motorcycle.com/motorcylce-and-atv/ignition-coils/power-pulse-coil.html Saman merkin kärjet ja kondensaattori niin 4700km ja kinukki kärjistä tuli vain paha mieli..

Lyytinen

Minulta on palanut kaksi accelin puolaa lyhyen ajan sisällä ja voin kertoa, että kolmas ei pala.

Jensen

Mulla on tominut 4700km erittäin hyvin. Kiinakärjillä (halvat)pettää vain itsensä. Mulla on accelin suurtehopuola ja accelin kärjet ja konkka ja mittarissa 4700km..Yritin mie niilä kiinan osillakin mutta en päässyt niillä edes ulos tallista kun hajosivat..