Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

kessu

Helvetin upeeta jälkeä! Ite on niin tumpelo kaikkien laitteiden kanssa et tuntuu uskomattomalta et joku pystyy tekemään tuollaista jälkeä. Onnittelut!

Hemuli

Uusia saa täältä: Kestools

Hienoa jälkeä tankinkorkissa - huono homma tossa vaan on että kaikki ajattelee että oot ostanu sen valmiina ebaysta, sen verran viimeistelty on lopputulos ;).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lyytinen

Erppa

Hieno kruunu! Vielä muutama (lasi)jalokiviupotus ja hippivaikutelma on täydellinen.

-E

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Erppa - 04 joulukuu 12, 15:01:40
Hieno kruunu! Vielä muutama (lasi)jalokiviupotus ja hippivaikutelma on täydellinen.

-E

....Oumaigaad... Olishan se hieno "jalokivillä", mutta niitä pitäis varmaan viljellä muuallekinpäin pyörää,
kun mopo on muuten niin karu. Mä en taida olla niin hippi että lähtisin sille tielle..... ainakaan vielä.  :)

kimmo

Talvi kangistaa prätkärakentelijan liikkeitä. Tallissa oli jo jossain vaiheessa 5 astetta pakkasta. Nyt on parempi kun ulkonakin on nollakeli.

Vaihdekeppiä olen kuitenkin värkännyt. Paria ensimmäistä tekelettä en viitsi esitellä, mutta sitten päätin tehdä mahdollisimman simppelin ja kevyehkön.

Rasiaporalla lätkä rosterilevystä ja sorvilla viimeistelyä:

Kiillotusta, reikiä ja vannesahausta:

Joulun pyhinä ei ollu rosterikaupat auki, niin piti sorvata tommosesta kierretangosta jengat pois, josta sain kiilloteltua sopivan paksuisen kepin:

Keppi muodossaan ja sovitettuna lätkän hahloon. Hitsillä taustapuolelta kiinni:

Nuppi alumiinista:

Aika vaatimaton tämä on kaikkien  niiden googlettamieni pirunpäiden, noppien, kasipallojen, pääkallojen jne rinnalla, mutta olkooppas nyt tuollainen... Tehdään vaikka joskus sitten erilainen.

Hemuli

Joskus vähemmän on enemmän, tuohan on todella hieno.

Rezi

Kliini ja simppeli. Nupinhan voi vaihtaa vaikka miten railakkaaksi ihan mielialan mukaan. Hyvä idea tuo takapuolelta hitsaaminen, helpottaa kiillotushommia.

Onko noita rasiaporia erikseen rosterille? Kerran yritin omalla setillä porata rosteria, eikä siitä kyllä tullut mitään...

jsr85

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 02 tammikuu 13, 22:03:13Onko noita rasiaporia erikseen rosterille? Kerran yritin omalla setillä porata rosteria, eikä siitä kyllä tullut mitään...

Töissä käytetään näitä http://www.powertoolskota.com/coredrillbits.html Kestää painaa lähes kaikkiin metalleihin kun riittävästi jäähdyttää ja tarpeeksi penet kierrokset ja suuri syöttö.

-Janne

Hemuli

Kyllä mä oon ihan tavallisilla terillä rosteriakin porannu, progressiivinen hammastus olis kyllä hyvä olla. Eikä kestä montaa reikää mutta onneks noi ei oo kalliita.

Jezuz

Hieno keppi!

Kyl ainakin ihan normi wurfh terät menee montakertaa rosterista läpi, pitää vaan olla tosi pienet kierrokset ja yli 20mm on ihan turha kuvitella pyörittää muilla kuin pylväskoneella.

Ps. pikaistukkaan ei kannata laittaa tollasta kiinni...

shoveltimppa

Toi keppi sopii sun pyörään kuin nenä päähän, yksinkertainen on kaunista.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 02 tammikuu 13, 22:03:13
Kliini ja simppeli. Nupinhan voi vaihtaa vaikka miten railakkaaksi ihan mielialan mukaan. Hyvä idea tuo takapuolelta hitsaaminen, helpottaa kiillotushommia.

Onko noita rasiaporia erikseen rosterille? Kerran yritin omalla setillä porata rosteria, eikä siitä kyllä tullut mitään...

Bilteman bi-metal rasiaporasatsin terällä tein tuon. Terä näkyy tuossa eka kuvassa.
Pienet kierrokset pylväs poraan. Taisi olla mulla ~40 kierr/min.
Ja painetta pitää saada niin että lastua irtoaa. Lastu jäähdyttää terää. Leikkuunestettä myös sekaan... späräypullosta jotaki kierteytys/leikkausöljyä.
Meinas kyllä loppua usko, muttako ei huvittanu alkaa rälläköimäänkään.

Rälläkkä ei oo ollu mun paras kaveri sen jälkeen kun se aikoi katkaista mun sormen....
Tässä vaihdekeppiprojektissa kiillotuslaikka korkkasi muuten rälläkästä ja yritti tulla silmille.
Piti ihan istahtaa hetkeksi kun säikähdin jonkinverran:

kimmo

Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 03 tammikuu 13, 10:04:28
Toi keppi sopii sun pyörään kuin nenä päähän, yksinkertainen on kaunista.

Yksinkertainen mopo ja yksinkertainen keppi... yksinkertaisella äijällä... :D

jesse

onko tuo rälläkässä oleva sisempi "laippa" väärin päin???
onko tuon laipan toinen puoli suora?
näyttäisi että siinä on keskellä pieni olake
ja tuossa irronneessa laikan keskiössä jälki että on tukenut laikkaa vain 1.5mm alueelta

rälläkän "sormisuoja" tietysti viskataan menemään tai jätetään laatikkoon ensimmäisessä käyttöön otossa  ::)
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...