Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

kimmo

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 06 kesäkuu 12, 09:36:11
Itseasiassa mä en ymmärrä, mitä eroa tuossa on tilanteeseen jossa sulake on akun +johdossa, koska jäähän se fillarin loppu virtapiiri siltikin sen akun ulkopuolella eheäksi. Jotta kimmon kammoama tilanne on suljettu pois, niin sulakkeen tulee katkaista se latauspiiri suhteessa pyörään. Akun kummassa tahansa karvassa se sulake katkaisee patterin ulos virtakierrosta ja yleensä akkusytytteinen silloin sammuu. Dynamon kanssa tilanne kierroksilla voi olla toisin.

Joo niin on , aivan sama kummassa piuhassa sulake on...
Se toinen vaihtoehto jota olin suunnitteilla tehdä oli sellainen että laturi on suoraan akun + navassa, akun - on suoraan rungossa ja sulake on akun + navalta sytytys & valoille (virtalukolle) menevässä + piuhassa.

Eli jos tulee oikkari tuolla ns käyttövirtapiirissä, niin sulake kärähtäis. Silloin laturin työntämä "törky" ei vammauttais esim tuota cranea.....
Toisaalta taas tuo sulakkeen asema ei suojaa tilannetta, jossa oikkari syntyy esim laturin + piuhasta runkoon.

Täytynee kokeilla tätä nykyistä maapiuhasulakeratkaisua ja irroittaa piuha käydessä ja katsoa mitä tapahtuu.

Jack

mulla on aina ollu maailman yksinkertaisimmat sähköt ja sulake akun - piuhassa.

esim jarruvalojohdon nirhautuessa poikki/ottaessa maakontaktia väärästä kohtaa ;D loppu matkanteko siihen. Tämä siis pannussa.

Eli sanoisin, et käydessä kun maapiuhasulakkeen ottaa irti, sammuu härveli. Paitsi jos sulla on magneetto.
Flatheads!!!

Spöke

Minusta pienempi paha on, että matkanteko toppaa sulakkeen palamiseen, kuin että näin ei tapahdu ja laturi tappaa ittensä, kiun akku on pois pelistä. Sulakkeeksi tietty HD-alkuperäistyyppinen autoomaatti.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 06 kesäkuu 12, 10:20:49
Minusta pienempi paha on, että matkanteko toppaa sulakkeen palamiseen, kuin että näin ei tapahdu ja laturi tappaa ittensä, kiun akku on pois pelistä. Sulakkeeksi tietty HD-alkuperäistyyppinen autoomaatti.
-Spöke-

Kylläpä tuo käydä rytkyttää vaikka akun maapiuhan irroittaa. Käy hieman epätasaisemmin.
Pitänee siirtää sulake siihen "optio 2" positioon.

Mikäs tuommonen "HD-alkuperäistyyppinen automaatti" oikein on? Minäkunentiedä. :)

Minä olen käyttänyt yleensä tuollaista pientä lasiputkea ja tuota piuhaan laitettavaa koteloa. On pieni ja kätevä.

Jensen

Mulla on ihan tavallinen auton sulakerasia ja muistaakseni 15 ampeerin sulake. Ei starttia. Ei ongelmia.

Jack

Lainaus käyttäjältä: kimmo - 06 kesäkuu 12, 17:08:44
[Kylläpä tuo käydä rytkyttää vaikka akun maapiuhan irroittaa. Käy hieman epätasaisemmin.

mielenkiintoinen kytkentä....
Flatheads!!!

Jensen

Ei ole aivan tavatonta että pyörä käy ilman maajohtoa. Mulla on päävirtakytkimet ja vaikka maan kytkee pois niin mopot käy mutta huonosti. Ei ota kierroksia ja rötkyttää mutta käy.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Jack - 06 kesäkuu 12, 18:09:18
Lainaus käyttäjältä: kimmo - 06 kesäkuu 12, 17:08:44
[Kylläpä tuo käydä rytkyttää vaikka akun maapiuhan irroittaa. Käy hieman epätasaisemmin.

mielenkiintoinen kytkentä....

....Laturi siis pukkaa sähköt sytytysjärjestelmälle. Akku kun ei ole "kondensaattorina" tasaamassa jännitettä, niin laturin antama jännite on jonkinmoista "pörinää", siis kaikkea muuta kuin tasainen 12 - 14 V tms. Siitä seuraa että sytytstsydeemi hieman sekoilee, mutta kone käy, niinkuin tuossa Jensenin tapauksessakin.

Etuvalossa ei ollut sisäkaluja ollenkaan. Virittelin 20â,¬:n lisäpitkäsarjasta heijastimen ja polttimon pidikkeen ym.

Kaveri hommas tuohon lamppuun tuollaisen hieman tummennetun lasin:

Tämän Lookin muotoutumiseen on tarvittu ~80 vuotta, joten ei tuota parane mennä fiksailemaan. :D

Ensimmäinen virallinen ajoreissu on nyt takana. Fiilikset korkealla. Piipahdin jokakeskiviikoisessa Linnansaarimeetingissä (Oulussa, tietysti). Ajelin mutkien kautta kotiin.
Vain yhdet liikennevalot missasin.... tuo kytkin kun toimii päinvastoin kuin Lättäpäässä, niin tohelsin sen kanssa nuo valot... ja sitten käynnisteltiin uudelleen... ;D Seuraaville vihreille kerkesin kuitenkin...

Erittäin hauskaa tuolla on ajaa. :D
Perillä kotipihalla:

eeko

Hieno peli. Mistä tuo lamppu on, kun
alkoi kiinnostamaan, jostain autosta?
-eeko

kimmo

Lainaus käyttäjältä: eeko - 07 kesäkuu 12, 15:21:42
Hieno peli. Mistä tuo lamppu on, kun
alkoi kiinnostamaan, jostain autosta?
-eeko

Lamppu on jostain -20....-30 luvun autosta, parkkilyhty siitä tuulilasinkupeesta.
Valoaukko on ~3".

Lampun päällä messinki logo "SIMMS, tai SWWIS", riippuen kumminpäin tuo pitäis lukea.
Jos joku tietää mistä autosta tuo on ja minkä ikäinen, niin mielelläni haluan tietää.

Rezi

Kimmo kävi kylässä ja napsittiin parit kuvat.

Rekkarin sijoitus kuulemma herättä kaikissa kysymyksen "voiko tuo olla noin, eikö virkavalta tuosta huomauta"

On se huikea häksätin!!

Kapeus on tyylikästä

Ei se oo etuviistostakaan pöllömpi

Kick Start Rokkerilla meno on tyylikästä

Kytkimelle pitää jalkaa nostaa oikein kunnolla ;D Meikäläinenkin uskalsi kokeilla jalkakytkintä eka kertaa elämässä ja tuo kitkakytkin toimii kyllä kuin unelma. Ei se vaadi mitää opettelua, jopa kävelyvauhtiset u-käännökset onnistui laakista kun kytkimen voi asettaa pikku luistotilaan ja sitten vaan sompaillan. Sikahyvä!! Mulle tulee samanlainen ens talvena.

Kimmon kotimatka tyssäs hetimiten hajonneeseen akkuun. Onneksi pyörä kävi paukkuen ja sillä pääsi takas mun pihaan. Laitettiin mun prätkän vanha, mutta toimiva akku jesarilla hoijakkaan ja matka jatkui taas. Näissä vanhoissa pyörissä on sitä jotakin, eli loputonta värkkäämisen riemua ;D

EDIT typo

Kiwi

Jos rezille tulee ens talvena jalkakytkin, niin tuleeko kimmolle samoihin aikoihin magneetto? ;) eipä tartte enää akkua, yks reilumpi konkka ja laturi, pitäs pärjätä. Vai tuleeko tähän blaupunkt jolla soitetaan Hurriganesia kasetilta aamusta iltaan...?  :D komee värkkihän se on.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 07 kesäkuu 12, 23:43:52
Jos rezille tulee ens talvena jalkakytkin, niin tuleeko kimmolle samoihin aikoihin magneetto? ;) eipä tartte enää akkua, yks reilumpi konkka ja laturi, pitäs pärjätä. Vai tuleeko tähän blaupunkt jolla soitetaan Hurriganesia kasetilta aamusta iltaan...?  :D komee värkkihän se on.

He he .. joo Blaukkaria tässä ei tarvita.... nuo norran yläpuoliset jouset, apunorra ja sen päällä oleva laulavat omaa sävelmäänsä. Sävellajia voi säätää kaasukahvasta..portaattomasti. ;D

Koomista kyllä että kun just käytiin keskustelua tuosta että mopo käy laturin työntämällä epämääräisellä sähköenergialla vaikka akun virtapiiri katkeaa, niin samantien tuli käytännössä eteen moinen tilanne. Akun virtapiiri vaan "katkesi" sisäisesti. Käsittämättömän paukkeen ja yskinnän saattelemana pääsin ihan pienellä pintakaasulla tuon ~1km matkan takaisin tuonne Rezin pihaan.

Tuo akku tuli parivuotta sitten mopon matkassa mulle. En tiedä kuinka vanha on. Ei ihme että kosahti.

Näillä vehkeillä pienikin reissu voi olla suuri seikkailu :D

Hyvälaatuisia on Rezi nuo sun kuvat, kuten aina ;)

Tuusulan T-Bone

Kimmo ja Rezi ovat hyvät ja potkaisevat pelit tulille kohti HBS:a. Jetzt! 8)
Long John Stroker

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 08 kesäkuu 12, 08:47:29
Kimmo ja Rezi ovat hyvät ja potkaisevat pelit tulille kohti HBS:a. Jetzt! 8)

Eipä ollu mahiksia HBS:n.

Biltemalta hain uuden akun. Maalasin mustaksi ja paikoilleen....jees, hieno homma.
Ja eikun ajelemaan. 15km pääsin ja mopo alkoi paukkumaan ja rykimään.
Paukuttelin "tyhjäkäynnillä" seuraavaan liittymään ja huoltiksen pihalle.

Akku hajosi. Tälläkertaa niin, että ei antanut mitään ulos. Se meni täysin "poikki".
Sain hommattua kyydin ja haettiin Motonetiltä akku. Hapotin sen siinä pihalla, paikoilleen ja käyntiin...matka jatkui.

Saapa nähdä oliko tuo B-teman akku vaan huono yksilö, vai kosahtaakohan tämäki akku kohta. ???