Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Vuppe

Hyvä infopläjäys! Tänks.

Nykyisillä S&S nostajilla rullattu muistaakseni 3 kesää, ensikesän jälkeen ei ole kovinkaan kaukana vaihtoväli mitä mulle on suositeltu, eli 60K km/ setti. Edelliset oli Jimssiläiset ja ne vaihdoin välyksettöminä uusiin. Varmuuden vuoksi.

Sössö käyttää muuten nostajissaan jaappalaisia rullia, stanssit löytyy rullien kyljestä.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Jack - 29 tammikuu 21, 08:03:05
yks porsinu ja lyöty romulaatikosta vaan joku sinne mahtuva joukkoon?

Kaikissa oli tota syöpymää, enemmän tai vähemmän. Kosteus sen ilmeisesti on aiheuttanut, mistä päättelimme, että panheadin tiivisteet ovat kaksisuuntaisia: ne päästävät öljyn ulos ja veden sisään. ;D

Uudethan tonne piti tilaaman.
Long John Stroker

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 29 tammikuu 21, 14:25:15
Sössö käyttää muuten nostajissaan jaappalaisia rullia, stanssit löytyy rullien kyljestä.

Samat tekstit ollu niissä Eastern partsinkin rullissa. Ainakin joskus. En  nyt viime aikoina katellu.

Vuppe

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 30 tammikuu 21, 18:49:13
Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 29 tammikuu 21, 14:25:15
Sössö käyttää muuten nostajissaan jaappalaisia rullia, stanssit löytyy rullien kyljestä.

Samat tekstit ollu niissä Eastern partsinkin rullissa. Ainakin joskus. En  nyt viime aikoina katellu.

Ei vissiin huono asia. Japski hydrauleista lukenut että on aika tiukkoja, saattaa jumia. Mutta sellasia en tarvi.




Jack

Täälläkin oltu "ahkerana", että voi peltiosien vaihto teettää työtä....
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Panheads forever!

Sorvasin jakajan ja laturin rattaiden akseleille uudet holkit tinapronssista. Nyt on päittäisvälykset kohdillaan. Panheadin jakopää on jotenki aika seksikäs. :P
Long John Stroker


Vuppe

Jimssiläinen nostajan akseli. Purettu 50-60K km ajetusta nostajasta. Saatto olla jotain öljynjämiä neuloissa, lojunut looranpohjalla muutaman vuoden. Ei käsin tuntuvaa välystä, no päittäistä vähän niinkun taitaa uusissakin olla.



Kynnellä tuntuu. Siinä on ollut katastrohvin ainekset itämässä.

peacemakermichael

Viime keväänä vallitsevan pandemian räjähtämisen vuoksi ei ollut mahdollisuutta saattaa tätä projektia valmiiksi. Työstövälineet jäi yliopistolle suljettujen ovien taakse, ja projektia pääsi oikeastaan kunnolla jatkamaan vasta joulukuussa 2020. Edistystä on opiskelun ohessa kuitenkin tapahtunut, ja metallitöitä on päässyt tekemään hyvään malliin. Vaikuttaa taas tuo virustilanne kiihtyvän, toivotaan ettei kuitenkaan siihen pisteeseen että taas ollaan ilman välineitä, haittaa harrastusta ja opiskelua liiaksi :-\
'84 shovel, 65' pan

Rezi

Hyvätä näyttää Piecemakermichaerin chopper. Erinomainen stuukki. Runko keulii sopivasti. Minä nostaisin bensatankkia etupäästä pari tuumaa. En sano, että tämä näyttää mäyräkoiralta, mutta syvätunnelinen tanki saa hyvänkin stuukin usein näyttämään siltä. Ilmava tankki ja ohjaustanko tekee prätkästä chopperin.

Olis hirmu mielenkiintoista nähdä samasta kulmasta otettu kuva nostetulla tankilla.

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

peacemakermichael

Makuasioitahan nämä, mä tykkään tuosta tankista noin. Mut mä tykkäänkin mäyräkoirista niin moottoripyörinä, lemmikkeinä kuin myös mallasjuomien vähittäismyyntipakkausten muodossa  :D Tässä kuva, kun tankkia nostettu sen pari tuumaa keulasta
'84 shovel, 65' pan

Tuusulan T-Bone

Hmm, tankki näyttää hyvältä varmaan siitä syystä, että se muistuttaa omaani... ;D

Mun tankin asemoinnissa johtoajatus oli, että sivusuunnasta katsottuna rungon niskaputken tulee kulkea keskellä tankkia. Tunneli sen mukaan.

No senhän ei tietenkään tarvitse olla kaikkien johtoajatus, mutta olen sitä mieltä, että tuokin tankkiasetelma paranee, kun tankki kääntyy enempi keulimaan. Kuvasta katsottuna näyttää siltä, että saisi keulia vielä enemmän, tai vaihtoehtoisesti tunnelin pitäisi olla takareunasta syvempi. Nyt näyttää siltä, että tankki on rungon niskaputken linjaan nähden nokallaan.
Long John Stroker

peacemakermichael

#2893
Mä taas tykkään tosta matalammasta lookista siksi, että siinä on vähä sellanen vauhdikkaamman oloinen fiilis  8) Siinä oon kyllä T-bonen kanssa samaa mieltä, että takapäästä tankki saisi olla vähän matalemmalla ettei olisi aivan noin kenossa, mutta miellyttää itseä noinkin. Tollanen siitä tuli kun ite tein. Mutta nämä on niitä asioita, johon ei ole oikeaa vastausta  :)

Oon sitä mieltä että kokonaisuus ratkaisee tämänkin, monta tekijää jotka vielä täydentää fillarin ulkonäköä paljonkin. Perseelleenhän sekin voi mennä, mutta toivotaan nyt parasta kuitenkin.

Huomenna pääsen taas teknikalle, teen tuon loksun valmiiseen mittaan. Aavistuksen vielä lisään liepeen mallailuversioon, niin rupeaa olemaan lähellä hyvää. Totesin, että öljytankkia en suunnittele vielä enempää ennenkuin takakaari on valmis.
'84 shovel, 65' pan

Kiwi

Mun mielestä tuo tankki näyttää paremmalta keula alhaalla, vaikka hieman roikkuukin. Nostettuna se ei oikein istu sulakkeen tullessa enemmän esille ja "pilatessa" harmoniaa. Etupää vois olla jopa tuuman alempana, hieman orkkis tankin tyyliin.