Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Hessu

Niinku tiedät, ei kuulu.
Nyt kandeis ottaa yhteys johonkin pätevään laakerikauppiaaseen. Kartiorullalaakerit kun normaalisti myydään erillisinä. Eli ulkoskoolit ja sisäskoolit, mikä sisältää rullat ja häkin, erikseen, niin Timkeniltä löytyy ulkoskooleja isommalla ulkohalkaisijalla.
Siis muutaman millin. Tossa 55-57 lohkossa ongelmaksi muodostuu se jengalla oleva stefa. Eli häviikö jenga kun sovittaa isomman skoolin. Mutta asia kandee tsekata.

Vuppe

Piipahdin eilen sen verran tallilla että vaihdoin keulaan öljyt, säädin toisioketjut kun ne jäi vähän tiukaksi.

Tiivistin myös pakoputken ja kansien liitosta. Laitatin takakanteen viime kesänä TimeSert insertin kun siitä oli jo helicoili optio käytetty. Asentaja laittoi putket (2-1) kiinni, väliin ohkaset tiivisterenkaat ja tais olla Kentin Siligasketilla kuorrutettuna. Ne olikin vuotamatta yli pari kuukautta. Eikä pahasti paukkunut vieläkään. Takakannessa ehkä parinmillin rako rungon puolella.
Kun otin auki niin tiivistemassasta ei ollut jäljellä yhtään, kaik oli palanut helevettiin, niin kuin kaikille muillekin massoille käy tuossa kohteessa.

Pitää ottaa taas käyttöön halkaistu early evon pakotiiviste, käytin sitä toisella putkistolla mutta siinä oli niin isot raot ettei tiivistys oikein onnistunut mitenkään. Shoveliin myydään kyllä vastaavia rinkuloita mutta ainakin tuohon Supertrapin kauloihin ne on liian isot, evolaisen tivaria pitää vähän venyttää että saa sopimaan. Keskittää putkenkin paremmin...

Osu tämmönenkin juttu simmuun:

https://endtheillusion.wordpress.com/2019/09/03/harley-shovelhead-exhaust-leak-solution/

Vuppe

Vaihdoin jarrunesteet ja nylpätyt ilmausnipat. Laukutkin laitoin kiinni. Oli vähän  ajatuksena hommata yksi isompi laukku vasemmalle mutta vaatisi vilkkujen siirron... siitä on liikaa vaivaa. :P  Toinen laukku on jo hinkannut itsensä puhki.
Ehkä seuraavat on vinot pikkulaukut iskarien linjaan, strutseihin kiinni. Ei (olan)yli heitettäviä enää.

Motoröljyt vielä tankkiin ja olis valmis.

Jasu


Tämmönen tuli päivähoitoon. Tuli kysely että kiinnostaako etsiä vikaa ja ehkä siistiä johdotuksia muutenkin, vähän kyselin tilannetta että "mikäs niissä sähköissä, miten ne toimii ja mitä vikaa", niin vastaus oli "ei toimi mitenkään"... No, tuodessa sitten avasivat vähän tilannetta, oli lipsahtanut akun narut ristiin, eikä sen jälkeen ole osoittanut mitään elonmerkkejä...

Että semmonen pikkuhaaste tällä kertaa. Eilen tuli talliin, tänään jo pörinää kuului. Oli (onneksi?) laitettu johtosarjaa jatkaessa ylimääräinen sulake päävirtapiuhaan, joka oli hienosti teipin alla piilossa, siihen kun uuden nallin nappasi niin sähköjen toiminnat palautui. Latausta myöten kaikki tuntuisi pelaavan...

Tästä se onkin sitten hyvä jatkaa sähköjen siistimiseen, aika rumasti on piuhaa tämmöisessä, ja kaikki on nyt survottu etuvalon sisälle, ja tottakai vähän vielä lisää alkuperäisten kaveriksi. Sitä luokkaa täysi on valon kuuppa, että ainakin kenkälusikkaa tarvitsisi jotta saisi kaikki takaisin mahtumaan...

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 29 joulukuu 20, 21:55:26
Vaihtokannet tulossa, ans kattoo ny kuinka paskana ne on... ;D


Vaihtokannet saapuneet, toistaiseksi näyttää hyvältä. Mutta jousipaineet mietityttää: minkäslaisella seetipaineella pronssiseetien kanssa on viisasta edetä?
Long John Stroker

Vuppe


Kiwi

Noi on hyviä hanoja, ainut että tankin irrotus on hankalaa. Saiskohan tuollaisen laitettua tankin pohjaan?

Vuppe

Toi on ihan vaan tyhjennysroppu, letku on paikallaan vaan kun sovitin sitä.

Tää on sit se hana jossa on neulaventtiilin vastin mukana.

https://catalog.zodiac.nl/en/06-intake/carburetor-parts/carburetor-mounted-fuel-valve-for-s-s-carburetors-1621

Tuusulan T-Bone

Luulen korjanneeni panhead-projektin vetopuolen skoolin. Sorvasin uuden soviteholkin, josta tein sorvissa sisämitaltaan laakeriskooliin nähden jetin ja ulkopuolelle 3-5 satkua krymppiä. Vanha pesä ei ollut ihan homogeeninen mitoiltaan, josta syystä tuo 3-5 satkua. Prässäsin liiman kanssa paikalleen, toteutuva krymppi skooliin nähden nyt enimmillään vajaa 5 satkua. Prässätessä oli ihan hyvä tuntuma, ehkä noi siellä nyt pysyy sudittelematta.
Long John Stroker

Mauri

Minäkin fiilistelin arkku/prisma tankkia pyörään..

Vuppe


Jack

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 19 tammikuu 21, 22:08:23
Kappas, jäykkäämätön runko, very rare.  :P

Täällä toinen, ei niitä kannata turhaan jäykätä, noita ei tehdä enää. :-D

Toki Speedking tekee asiallista drop seat kittiä...
Flatheads!!!

Mauri

Tää jää jousiperäksi. Droppi penkkiäkään ei tule.  Pyöree putkinen taka swingi vähän persottas.
Jos sattus löytyyn sopu hintaan..

Enok

Zak!

Asiallinen öljysäiliö. Tuleeko tankkikin alumiinista?

Mauri

Joo alumiinistä, katotaas nyt mikä tankki siinä keväällä on ..  ;D