Finnbikers

• 27 Syyskuu 2022, 14:50:32
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.  (Luettu 981468 kertaa)

Vuppe

• Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #2910 : 18 Huhtikuu 2021, 10:18:48 »

Lämpimikseni tsekkasin varavanteen laakerit. Pesu ja momenttiin. Heittokello näytti ennen lakrujen pesua liki 5 kymppää, pesun jälkeen puoltoista. Ryssin vissiin jotain..

No väliholkin lyhennyksen jälkeen näyttää noin 8 satkua, mut silti kolahtaa kun vannetta nostaa...🤔
Lainaan röistä heittokelloo, toi on juminut ennenkin ja sitä on vähän öljytty.

Kirjattu

Vuppe

• Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2911 : 19 Huhtikuu 2021, 16:56:35 »

Vanteen pyörittely asetteli vissiin rullia parempaan järjestykseen, kymppää näytti toi vanha kello, sama tulos toisenmallisella Mitutoyolla. Hivasin väliputkea vähän lissää, välys 8 satkua, eikös se oo ihan hyvä.

Oon mä näitä ennenkin shimmaillut, mutta kirjan mukaan. Eli kympästä neljään, ja sehän kolisee.
Kirjattu

Vuppe

• Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2912 : 22 Huhtikuu 2021, 19:19:12 »

Lakrujen shimmejä myydään -82-99 vuosimalleihin. Mitä tapahtui vanteille -81 jälkeen, laakerit kuitenkin samat vanhemmissakin.  ???
Kirjattu

Jack

• Hero Member
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2913 : 26 Huhtikuu 2021, 11:10:19 »

Tallissa tapahtu talvella.

Pikkusen meni paksulle seos vissiin ku tuhauttelee mustaa tyhjäkäynnillä (ei näy videolla). Putsari vaihtu pienempään. Pitää tutkia miten saadaan enemmän ilmaa koneeseen enneku alan säätää....

https://www.instagram.com/p/COGB9AoBE2q/?utm_source=ig_web_copy_link

Kirjattu
Flatheads!!!

013

• Full Member
  • Poissa Poissa
  • vellu Pirinen
« Vastaus #2914 : 26 Huhtikuu 2021, 11:13:22 »

Perkule kun ei näy nuo instan kuvat mulle kun oon nykyään somevammanen
Kirjattu
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Jack

• Hero Member
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2915 : 11 Elokuu 2021, 18:54:12 »

Nyt alko lopullinen muoto löytyä. En kerenny talvella mitään projektijuttua pitää, mut se perinteinen, vaihdan vaan ton ja ton...lopputulos:  kone sylissä.

Kirjattu
Flatheads!!!

Antti S.

• Full Member
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2916 : 29 Joulukuu 2021, 17:07:03 »

Hiukan aiemmin tänä vuonna askarreltu juttu, mutta postataan nyt kuitenkin. Tein stongan springeriin Cro Customsin valubiittiä hyödyntäen ja taitaa olla ensimmäinen mun kromaama palikka, johon olen itse tehnyt pohjat.
Kirjattu

013

• Full Member
  • Poissa Poissa
  • vellu Pirinen
« Vastaus #2917 : 29 Huhtikuu 2022, 06:59:57 »

Rautis chopperia tuloillaan
Kirjattu
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Tuusulan T-Bone

• Hero Member
  • Poissa Poissa
    • Bone´s home
« Vastaus #2918 : 29 Huhtikuu 2022, 07:29:25 »

Nyt tulee hieno.
Kirjattu
Long John Stroker

sekatyömies

• Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2919 : 29 Huhtikuu 2022, 09:31:06 »

Komeeta!
Kirjattu
"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

Tuusulan T-Bone

• Hero Member
  • Poissa Poissa
    • Bone´s home
« Vastaus #2920 : 09 Kesäkuu 2022, 21:55:59 »

Tallissa on tapahtunut. Shoveli edellytti määräaikaishuoltoa. Se alkoi sylinterien ja mäntien uusimisella, edelliset kun olivat viimeisessä ylikoossa ja muutenkin jo morjens.

Olisin tahtonut uudet pytyt korkeutta 5.440", joka olisi ollut passeli, mutta sitä ei ollut saatavilla. Ostin siis 5.530" korkeat.

No siitähän sitten olisi seurannut, että puristussuhde laskee, ellei mitään muita toimenpiteitä tee, S&S big bore männät kun ovat samat joka pahuksen iskunpituudelle. Vaihtoehtoja oli kaksi: joko liipaista sorvissa pyttyjä vähän lyhyemmiksi, tai pidentää iskua.

Valitsin jälkimmäisen lähestymistavan. Herrat Truett & Osborn puolestaan lähestyivät 4 3/4" lyönnin limpuilla minua. Uusi keskitappi toki piti myös laittaa.

Seuraava vaihtokunnossa ollut kohde olivat nostajat ja pesät. Mulla oli Velva Touchit, jotka 10 vuotta sitten maksoivat 800 dollaria. Leineweber raiskasi ne 10 vuodessa vaihtokuntoon. Nykyään sama paketti maksaisi 1650 dollaria. Kieltäydyin maksamasta ja ostin S&S hydraulinostajat pesineen, koska niissä on yläkerran öljynsyöttö tönäreitä pitkin ja olivat merkittävästi Velvoja halvemmat.

Yksi asia johtaa yleensä toiseen, niin myös nyt. S&S nostajat olivat mallia evolution, mistä seuraa, että on käytettävä myös evolution profiilin nokka-akselia, shovelin profiililla menee ajoitukset miten sattuu. Tästä seurasi kaksi ongelmaa: 1. mistä löytää evon nokka, jossa on riittävästi (paljon) asteita, mutta vähän nostoa, ja 2. mistä löytää evon nokka, joka mahtuu generator-mallin jakopäähän?

Herra Justin Leineweber ratkaisi ongelmani ja valmisti minulle erikoistilauksena E6E-mallin nokan. Siinä on 272° duration ja .520" maksiminosto 1,5:1 vippasuhteella. Sen toimitus viivästyi, saapui vasta viime viikolla, joten ajokauden aloitus hiukan venyi. Tämä kuitenkin Justinille anteeksi annettakoon, sillä hänen isänsä siirtyi autuaammille kilparadoille helmikuussa. Jim-herra oli kuollessaan 89-vuotias ja viihtyi verstaassaan käytännössä kuolemaansa saakka. Kevyet mullat hänelle.

Ja sitten se normaali kansiremppa, uudet ohjurit ja venttiilit. Sekä myös rullavippoihin uudet rullat.

Nyt on kiuas taas paikallaan ja muutama sisäänajolenkki ajettu. Se on nyt 98 cid. Lyönnin kasvattaminen ilmeisesti lisäsi hiukan vääntöjä, kun tuntuu, että kaasua ei tarvitse kääntää just ollenkaan ja silti kulkee silleen vaivattomasti. Täytyy malttaa ajella sisään rauhakseltaan, sitten Long Johnin kautta Poronpurijaisiin. 8)
Kirjattu
Long John Stroker

ranze

• Full Member
  • Poissa Poissa
  • FL -53 wishbone bobber
« Vastaus #2921 : 10 Kesäkuu 2022, 11:26:41 »

Valitsin jälkimmäisen lähestymistavan. Herrat Truett & Osborn puolestaan lähestyivät 4 3/4" lyönnin limpuilla minua. Uusi keskitappi toki piti myös laittaa.
Tasavallassa tasapaino säilyi. Sä jatkoit iskua Truetilla ja mä lyhensin saman tehtaan tuotteilla. Startti taitaa näkyä tuolla lootan päällä, sentään.
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.