Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evo bobberi

Aloittaja Sande, 04 toukokuu 14, 11:40:33

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Ei niistä tulpista minuutin käytön jälkeen voi sanoo juuta eikä jaata. Pitäs tulittaa kaasu auki pitempi siivu ja het kone stoppiin ja tulpat käteen. Vaikka ei kait nykygasolla sekään totuutta kerro.

Jensen

Tuo vanhan prätkän esittelykäyttö kavereille tappaa tulpat tehokkaasti kun nokeentuu ja tulpan itsepuhdistus alkaa vasta ajossa toimia.. Sama homma Kawasaki ja Shovelhead.. Ei ne tulpat pilalle mene kun asetonilla ja penselillä  voi pestä puhtaaksi.

Sande

Nyt ois tämäkii projekti saatettu siihen pisteeseen, että pääsis tienpäälle testailemaan mitä tuli tehtyy vuoden aikaan. Tää ajokausi meni kyl pikkasen ohi käynnistysongelmii tutkiessa ja korjaillessa. Ensinnäkii käynnistystekniikka oli ihan hukassa, mut ihan pelkil polkusulkeisil ei sekää ratkennu. Laturi ja jännitteensäädin ei oikein toiminu toivotul taval, eikä pyörän käynnistämiin 11 voltin jännitteel ollu ihan helppoo  ;D No se onneks korjaantu uusil osilla.

Jarrutestikii saatii ajettuu hyväksytyst, vaikka kyl noille hidastimille täytyy viel jotain muutoksii tehä ens talven aikaan, että vois turvallisin mielin ajaa.. Etujarrun kiinnike tuli tehtyy vähä liian alas ja se ravistaa snadist keulaa kovemmis jarrutuksis. Takajarru taas on melko tunnoton, joten pääsylinteri täytyy varmaan vaihtaa.

Tänää oli sit vuoros hetki jota olin jännittäny koko projektin ajan, eli pyörä konttorille inssin arvioitavaks. Jännitys oli loppujen lopuks turhaa, vaikka ensin vaihetust moottorist ja vaihelaatikost oltii ottamas yhteensä 38%  ;D Tohon viel muut muutokset päälle, nii kokonais muutokset ois ollu yli 60%... No pien opastus inssille ja prossat alko näyttää huomattavast fiksummilt. Melutkii jäi yhen Db:n alle sallitun arvon ja muutosprossii tuli loppujen lopuks otteesee 46. Nyt sit vaa ootellaa sitä aurinkoist viikonloppuu et pääsee vihdoin kunnol tienpäälle nauttimaa työn tuloksist. Jos ens kuun malttais ajella ja sit pistetääkii pyörä taas osiks viimeistelyy varten. Mattamusta saa väistyy candyn tieltä  ;)

jww

Asiallisen näkönen peli oli ihan luonnossakin. Kävin siinä eilen sitä melunmittaus tapahtumaa väijymässä ja ne ekojen mittausten arvot oli aika kaukana sallituista :) . Mut se mittauskulman sopiva tulkinta muutti desipelejä yllättävän paljon..

Sande

Joo aika hyvin paukku vissii yli ekat lukemat, mut onneks sattu asiallinen inssi kohalle ja raja-arvot saatii alitettuu :)

Sande

Pyörä laitettu taas palasiks ja ens kesäks on haalittu moottorin kaveriks evon startillinen loota ja enska. Mulle riitti polkeminen tän pyörän kohal  ;D Nyt ku startti tuli vaihteiston päälle viemää tilaa, pitää öljytankkikii uusii. Softailin tankkihan tohon luultavast mahtuu, mut viittiskö kukaa mitata softailin öljytankin korkeutta eestä ja takakulmista?  8)

Sande

Tuli hommattuu softailin öljytankki ja sehän istu paikoillee ku hanska korkeuden puolest. Leveys onkii eri ku vanhas tankis ja pakoputki jää vähä liian lähelle tankkii. Rako on 5 mm ja sil etäisyydel taian vaa saaha maalit kiehumaa tankist?? Kuinkahan iso rako pakoputken ja maalipinnan välis pitää olla, ettei maalit kärsi?



Syksyn aikaan on tullu väsättyy kans jalkatappien rungot, astinlautojen tilalle. Ne ei vaadi enää muuta ku pulverin pintaa ja rosteriosat viimeistelykiillotuksen.


Rezi

Lainaus käyttäjältä: Sande - 28 joulukuu 14, 12:07:16
Kuinkahan iso rako pakoputken ja maalipinnan välis pitää olla, ettei maalit kärsi?
Mun pyörässä on putki noin 5mm päässä runkoputkessa eikä maalit ole porsineet. Kuuman kohdan etäisyyttä  sylinteristä ehkä vähän enemmän kuin tässä pyörässä. Kuvasta nippanappa näkee, että kohta on jarrysylinterin etupuolella.
Laita putken takakiinnike niin, että putki ei pääse enään yhtään lähemmäksi öljypönttöä. 

Sande

Eli toi ei valttämättä ookkaa ongelma.. Meinasin nimittäin jo sipasta tankin auki ja tehä syvennyksen putken kohalle, mut ehkä mä yritän viel taikoo viel muutaman millin lisärakoo takakiinnikkeel, niinku neuvoit! Ei nimittäin houkuta laikata ehjää tankkii auki ja samal pienenis öljytilavuuskii snadist :/ Toisaalt.. se syvennys ois kyl yks yksityiskohta lisää ja sais varmistettuu ettei flaket kiehuis piloille ;D Onneks flunssas on aikaa pohtii

Don Quijote

Kyllähän tuohon naputtelee tarvittaessa lisätilaa siististi kuulapäävasaralla. Joko öljytankkiin sopiva potero tai vaihtoehtoisesti putken takapuolelle pikku potero. Ei tarvitse mitään rikkoa tai hitsailla.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Sande

Tääkin projekti alkais olee "valmis". Paljo piti vuodattaa viel verta, hikee ja kyynelii ennen ku pyörä näki auringon valon, vaikka tänä talveen piti vaa vähä siistii ja maalata pyörä  ;D Paljo tuli taas opittuu ja oppirahoi maksettuu, kuten se että kannattaa tarkkailla millä paineil koeponnistaa bensatankin... voin kertoo et pien vitutus, väsymys ja kiire ei oo toimiva resepti siihen hommaa. Ei uskois kuinka nopee tankkii tulee reilu 10 barii ja sen jälkee lopputuloksen voikii arvata... Tankki muistutti enemmän ilmapalloo ku bensatankkii. Ja tää kaikki tietyst just pari päivää ennen maalarille vientii  ;D No pari pitkää iltaa ja osat saatii maalarille, joka teki helvetin hyvää jälkee. Väreiks tuli pitkän arpomisen jälkee candy keltanen ja helmiäisvalkonen. Ja tän näkönen siitä sit tuli:






Janne R.

Tyylikäs väriyhdistelmä ja muutenkin varsin näppärän näköinen laite! Mikäs oli lopullinen ratkaisu ö-tankki/putki -asiaan?

Sande

Laitoin vähä paksumman spacerin putken takakiinnikkeen taakse ja nyt vaa toivotaa et maalit kestää  ;D
Nyt pitäis löytää Lahen suunnalta säilytyspaikka kesän ajaks, ku ei oikein uskalla kerrostalon pihas säilytellä fillarii. Et jos jollain on tietoo vuokrattavast pyöräpaikast, nii laittakaa yv:tä. Syksyks pyörä lähtee sit toiselle paikkakunnalle talvisäilöö, et jos jollain on kesän ajan paikka tyhjillää, nii mä oisin kiinnostunu!

mista

On kyllä ihan maukas laite.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Sande

Nyt on päästy jo ajelemaakii ja yhteen viikonloppuun tuli tuplast enemmän kilsoi mittarii ku viime kesään yhteensä  ;D Tässä viel pari vähä parempaa kuvaa pyörästä: