Bigbore Buell/Sporty

Aloittaja Hemuli, 20 syyskuu 09, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Tässä alkaa taas talvikausi ja tuntuu että homma lähtee taas tukevasti lapasesta. Buellin moottorista on yläkerta jo alustavasti myyty kun tuli ostettua Thunderstorm kannet kun "halvalla sai". Piti hommata siihen ihan normi 1200 pytyt ja TS männät mutta sitten hyllystä löytyikin Andrews N9 nokat ja Mikuni HSR45 - no eihän niitä voi tonnikaks'sataseen laittaa ja miedompien ostamiseen menis taas paljon rahaa.

Aikani zoomailin NRHS:n 1250 settiä jonka saisi pyttyineen mäntineen 700 taalaan mutta on noi ysin nokat siihenkin vähän rajut. Seuraava vaihtoehto on kasikasi bigbore joka taas edellyttää lohkojen porausta.

Nyt kun päästiinkin itse asiaan - onko noita kasikasi pyttyjä ja mäntiä tarjolla muuallakin kuin NRHS:llä? Siis onhan niitä esim. Axtellilla mutta nyt tarvitaankin männät jotka sopii yhteen Thunderstormkansien kanssa. Axtelli myy kittinsä tasalakimännillä.

Myöskin kiinnostaa miten tuollainen bigbore toimii normikäytössä - onko esimerkiksi tiedossa akku/starttijumppaa, siihen ei kiinnostaisi lähteä aikaisempien isomoottorikokemusten pohjalta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Raimo-Raato

A.K.A. Rambe

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 20 syyskuu 09, 23:41:25
Onkos tällaiseta firmasta kellään kokemusta?

http://www.revperf.com/Buell1200/1200Perform.html

Ei ole henk.koht kokemuksia, mutta olen saanut sellaisen käsityksen amerikan foorumeilta että firma ei aina olisi ollut kovin hyvässä maineessa....En tiedä miten nyt. Kansihommista ainakin jossain vaiheessa oli jotain polemiikkia, työ oli tehty kuulemma periaatteella "hit or miss", joko oli hyvä tai sitten ihan täyttä kuraa. Firmassa pyörii hahmo nimeltä Nallin mutta ei ole kuulemma tekemisissä NRHS:n kanssa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

nicnac

Niin eikai tällä revperf Nallinilla enää oo mitään tekemistä NRHS:n kanssa, mutta aikaisemmin on kyllä puljussa ollut. Sukset vaan mennyt ristiin ja tiet eronnu. Tai tälläänen käsitys mulla on ollu.

Nuosta alu pytyistä on jenkki foorumilla ollu kovaa vääntöä, että kestääkö vai eikö ja ongelmia on kyllä ollu. Itte ostaisin ennemmin rautapytyt.

Eikai ne thunderstormi kansiihin "sopivat" mitkään erikooset. Taitaa olla ihan jopa tasalakiset. Ne viistopäiset männät sitten taas sovitellaan kansiihin lastua ottamalla. Ei nuohin mitään hulluja kruttuja tarvi laittaa...tai mun perse dyno ei oo havaannu oleellista eroa vaikka puristukset on laskenukkin. Mukavempi vaan kun ei oo niin jeesus kiriä kone ja pyörii hyvin startilla.

PS jos tuntuu 45:n kaasutin suurelta niin voidaan kyllä tehdä vaihtikset ;) Voisit saada jopa vähä rahua väliin.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: nicnac - 21 syyskuu 09, 00:17:39...Eikai ne thunderstormi kansiihin "sopivat" mitkään erikooset. Taitaa olla ihan jopa tasalakiset. Ne viistopäiset männät sitten taas sovitellaan kansiihin lastua ottamalla...

Kyllä ne vaan on viistopäiset ihan tehtaan vakiomännätkin:

Ihan suotta mä noi TS:t edes laitan jos ei saa niihin sopivia mäntiä, hyvin olis pärjännyt Lightning-kansillakin jos tasalakimäntiä vaan on tyrkyllä. Viistohattuiset noi Hurricanetkin on. XB-kansissa siirryttiin sitten takaisin tasalakisiin mäntiin mutta Thunderstormin palotilassa on tehtaan valussa "angled squish band" joka tosin ei ole ihan tarkka koska on valua.

nicnac

Joo meinasinkin jotta 88 tai 90 kuutiotuumaasen thunderstormi kansiihin passaavat on tasalakiset. Skootterin männät erikseen ;)

Hemuli

En tiiä onko nää NRHS:n männät kuvassa sitten vaan näön vuoksi...

Mikä paketti sulle tuli Sporttiin? Eikös sullakin ollut NRHS:n rojut?

mikira

http://www.hillbilly-motors.com/ saksanmaalta myy kanssa revolution/millenium sylinteri kittejä.

nicnac

Taidan joutua tunnustamaan olevani väärässä. Tällääsen vääristyneen käsityksen vaan silloin sain Danielin puheista, kun kyselin palikoita ittelle. Se mulle yritti kaupata nuota thunderstormi kansia ja tasalakisia mäntiä, mutta ei me oikein päästy yhteisymmärrykseen ja mä päätin että otan pelkät tasalakiset männät ja sovitan sitten niihin ne kannet mitkä satun ostamaan. Eli sinänsä mulla ei mitään niin NRHS:ää oo koneessa...

Hemuli

No täytyy tässä kyllä itsekin vielä miettiä tuota männänlaen muotoa, Thunderstormeissa kun on 67cc palotilat joka on jo aavistuksen pienempi kuin vakio 1200 niin en oikein ymmärrä miten sitä voi vielä pienentää viistolakisilla männillä. Ellei sitten palotilan kokoa lasketa vasta sen viistouden jälkeen. Täytyy vissiin mitata noi ennen kuin sanoo mitään. Toi 67 on ihan vaan nettitietoa.

Hemuli

Ei helvetti, pitää vissiin hankkiutua hoitoon kun ei sitä enää muista mitä kaikkea sitä on hyllyille sullonut. Mullahan on setti Wisecon 3 13/16" mäntiä tuossa ihan jouten - nää on tosin XB-kansille joten niissä on reverse dome joka on siis -6.8cc. Täytyypi laskea mitä niistä saisi jos parittaisi ne noiden Thunderstormien kanssa...

Hemuli

Jos oletetaan että noi T-stormit on 67cc palotiloilla niin silloin 0.030" squishilla noista tulee 9.98:1 staattista ja 8.56:1 dynaamista ruttua kun otetaan huomioon N9 nokat. Meneeköhän vähän matalapuristeiseksi kun on yleensä tottunut päälle ysin dynaamiseen? Vai pitääkö siihen laittaa joku snadi ahdin vielä paikkaamaan puristusvajetta :D ...

Löytyisköhän tuolta hyllystä vielä yhden bigboresylinterit joiden olemassaolon olen unohtanut ;D ... Noihin mäntiin piti aikanaan putkittaa yhdet vakiosylinterit mutta se homma jäi silloin vaiheeseen. Ehkä sittenkin pitää hankkia ihan oikeat pytyt...

nicnac

Mä sanoisin tähän, että sen minkä tehoissa menettää sen luotettavuudessa voittaa...onhan tuo vähän ehkä alhainen ps. Helpoimmalla pääsee kun ostaa sylinterit. Sitä sylinterin seinämää ei nimittäin paljon oo ja itte en ainakaan viittiisi alkaa kokeilemaan että kestäiskö ;D Siinä vaiheessa kun sitten pyttyjä ostaa niin toisaalta sopivat männät ei enää oo koko budjetissa suuri menoerä.

mulla on staattinen 10.4 ja hyvin tuo tuntuu rokkaavan. Nyt on 536:t nokat, mutta ei NV:lläkään mitään vikaa ollu...venat vaan sekos isoilla kiekoilla jäykillä nostajilla.

Hemuli

Nyt kun on oikein laskukone käsillä niin poraushan kasvaa 3.5" -> 3.8125" = 0.3125" -> 7,94 mm. Tästä luonnollisesti seuraa että palotilan laidoille jää vajaan neljän millin tasainen squish band.

Hmmm... Sehän saattaisi toimiakin noilla XB:n männillä - täytyy tänään mitata palotilat että onko ne tosiaan tuon 67cc vai enemmän.