Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

rautapää projektia ! vol 2

Aloittaja jamii1, 15 maaliskuu 13, 13:28:52

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Yläkiinnike saattaa olla väärä paikka kevennyksille, aika ohueksi menee yläpäästä. Oon ymmärtänyt että mitä stydimpää matskua niin sitä paremmin pitää vibraa kurissa. Mulla katkes viime kesänä kiinnike sovelista eikä se pahasti tärinää lisännyt paitsi yli satkun nopeuksissa tankin päällä olevat mittarit näytti siltä että ne olis halunnneet olla jossain muualla, välillä piti pitää kiinni. ;D. Eli ei se ihan koriste saa olla. Nyt on hevidutikiinnike.

jamii1

Onhan se moottori kuitenkin kiinni kehtoputkista ja moottorin takakiinnikeestä.   Jos ei kestä nit sit tehään uutta  :D

Vette427

voisinpa lyyvä vaikka vetoo et ei taija viikkoo kestää :( valitavasti. tosi hyvän näkönen olis. mulla särky toissa kesänä useasti 5mm tehty kiinike. se tuo milwaukeen vibraattori ku on vaan melekonen raudan väsyttäjä  ;)
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Tuusulan T-Bone

Mä oon myös saanu yläkiinnikkeen rikki. Se hajoaa takuuvarmasti ennemmin tai myöhemmin, ellei ole riittävästi malmia.
Long John Stroker

jyrggä

Se jyvä tarvii shimmata ja kiristää momenttiin siihen runkoon niin, että viimesenä vasta yläkiinnikeen shimmaus ja kiristys runkoon. Jos jää jännityksiä niin varmasti katkee vaikka ois mikä heavy duty hyvänsä.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Kapteeni sika

Juu pitää shimmata. Saattaapi kuulemma mennä lohkot pashaksi jos vetää vaan raot pultilla kiinni, shimmaamatta.

Jake

Tuohon kiinnikkeeseen vois vaikka lisätä pyörötankoa sivuille vahvikkeeksi? Tai neliöö jos se muotoon paremmin sopii.

Hemuli

Nyt puhutaan Sportsterin moottorista, siinä kiinnikkeet takimmaista lukuun ottamatta on ohuita peltilevyjä joiden shimmaamisessa ei ihan niin tarkkana tarvi olla. Bigtwini on ihan eri asia kun siinä pultataan lohkossa olevat korvakkeet suoraan runkoon. Sportin runko pistetään tiukasti kiinni niillä neljällä pultilla sieltä takaa ja sitten sovitellaan loput kiinnikkeet paikoilleen. Tietty tuollainen rei'itetty yläkiinnike kestää aina paremmin kun pulttaa ensin sen kansiin kiinni ja sitten katsoo tarviiko runkoon tulevaan reikään shimmejä vai nou. Yleensä reiät on niissäkin sen verran sohloja että liikkumavaraa on sen verran ettei tarvitse.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jyrggä

joo, pigtvinistä mää ainaki puhuin, kuten t-bone myös..

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 04 huhtikuu 13, 14:23:50
Juu pitää shimmata. Saattaapi kuulemma mennä lohkot pashaksi jos vetää vaan raot pultilla kiinni, shimmaamatta.

ei mitään "saata", vaan menee paloiksi ihan varmasti.

Kapteeni sika

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 04 huhtikuu 13, 21:32:32

Ylempänä kerroit että kiinnike katkee, nyt hajoo lohkot, eli sekäettäkö?

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 04 huhtikuu 13, 21:35:32

Ylempänä kerroit että kiinnike katkee, nyt hajoo lohkot, eli sekäettäkö?

Anteeksi aikaisempi huono ulosantini.
ratakiskosta:
jos vedät bigtwinistä lohkot shimmaamatta kiinni runkoon ja yhtään ajat sillä niin ihan vissiin tulee roskia.
Ja, ne yläkiinnikkeet ei tahdo kestää jos ne vedetään kiinni niin että jää jännityksiä.

Jatkakaa sporstereista.

Tuna

Mistäs te ootte noita shimmejä tehny big twinin kiinnikkeisiin?

Spöke

Chevyn pikkulohkon startin shimmit on hyviä.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

Niin mä tarkotin tällä edelleen sitä yläkiinnikettä, lohkot "saattaa" saada paskaks jos sen ryssii, jos kiinnike kestää niin lohkot ei välttämättä. Tästä oli muistaakseni kuvatuksiakin ulkomaanelävien palstalla. Koneen runkoon shimmauksen ryssiminen tietty rikkoo.

Mut jos mahd niin ei takerruta tähän, tän enempää.

jamii1

Pitihän sitä penkkiäkin tehdä ja harjoitella.. Ei muutakun nahkaa, punsseleita ja naputtaan. Tuollaisen siitä sai aikaan noin, 8 tunnissa ja selkä kiittää...  :)    Pikkasen vielä nyörin kanssa kamppailua ja valmis.  Ei nyt ihan täydellinen mutta minulle kelpaa.

Teksteillä ja numeroilla sellainen merkitys että on joutunu tekeen melkein kaikkea useamman kuin yhden kerran jotta on ollut silmään käypänen tankista lähtien- akkukoteloon