Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

rautapää projektia ! vol 2

Aloittaja jamii1, 15 maaliskuu 13, 13:28:52

« edellinen - seuraava »

jamii1

Eli aloitellaas tänne uutta oman projektin valaisua.

Ostin vakio kuosissa olevan vuoden 84 rautiksen, sillä meni eka kesä päristellessä mut sit piti vaan jotain päästä tekeen

runko lähti pilkottavaksi kaverin tallille kun sillä sattu oleen runkojigi valmiina odottamassa

huom kuvat 2011/12 talven projektia   palaan jossain vaiheessa nyky päivään.

Runkoa jouduttiin pilkkomaan melkoisesti, oli jenkkilän pojat vissii ajaneet jonnekkin kivikkoon. oli nimittäin alaputket hepattuina kiinni, ja nehän piti tottakai uusia.

Harmittaa kun itte en päässyt runkoa kasaileen. Pilkkomaan jouduin kuitenkkin, :)  kun olin etelän lämmössä sillä hetkellä, mutta ei voi moittia hyvä siitä tuli. Kiitos kuuluu naapurin jäbälle
Halusin samalla pientä muutosta kehtoputkiin ja siromman emäputken.

jamii1

Onhan se pikkasen sirompi näin kuin mitä se oli, ja painoakin tippui melkoisesti.

kuvassa 2 & 3  piti heti päästä kokeileen runkoon renkaita ja stuukkia miten istuu paikoillaan, pienen jetlagin vaivaaman. olisiko ollut samana päivänä vielä kun tultiin kotia.

Jack

Nyt tuli ehkä tyhmääkin tyhmempi kyssäri mieleen.

Mites leiman kanssa, kun kaksoiskehtorunko on muutettu yksputkiseksi ja jäykistetty...

Oon ollut ymmärtävinäni, että leimalla rungon tulis olla tunnistettavissa alkuperäiseksi, mutta muutetuksi.  Noilla muutoksilla saattaa olla kiikun kaakun mun mielestä.

Voin siis olla ihan skutsissa, ja jos oon, valitan aiheuttamaani sydämen tykytystä.

*T-Bone huudettu*
Flatheads!!!

jamii1

No siinähän kävi niin merkillinen juttu ettei katsari sanonut siihen juuri mitään, kauhea pelko oli itselläkin että mitä sanoo siihen. äänet olivat kuulemma liian kovat joten lainasin kaverilta sisä hilppeet putkiin ja kävin näyttämässä katsurille. Ei laittanut enää edes käyntiin vaan katsoi että on ne siellä,  vilkut ja valot jouduin sille näyttään että toimii.   välillä näinkin :)

jamii1

Niin ja kilvissä tälläkin hetkellä :)   ;D

Jack

Flatheads!!!

jamii1

Tankki rupes oleen sen verran iso että se joutu kokeen pienen halkaisun ja lyhennyksen,onkohan toi fatbobin tankki vai joku muu ? ekaa kertaa rupesin tankkia kokeileen halkaisua ja lyhennystä. Ja ekaa kertaa harjoituksia tigillä suoraan tankkiin, oli ehkä pikkaisen puikulamainen toi tankki kun olin sen hitsannut ja kokeilin paikoilleen. Joutu siis vielä lyhentään ja tällainen siitä sitten tuli. Pahoittelen kuvien hyppelyä ei ole kaikista vaiheista kuvia.
(paska puhelin ja sen kamera) mutta maalattuna se on noin 7cm lyhempi mitä noissa ekoissa kuvissa

jamii1

Sitten rupesi saamaan myös öljytankki muotoaan. 2mm pellistä soiro mankeliin ja pyöritteleen, joutu muutaman kappaleen tekeen että sai halkaisijan kohilleen,  eihän myö mitään mittailla..  eihän..
Tarkoitus oli laittaa öljytankki penkin/putkien alle, mutta en ottanut ketjuja huomioon siinä vaiheessa kun tein tyhjennys roppua joten joutu laittaan tankin takasin hyllyyn. ja tekeen lieriön mallisen missä se olisi toisella puolella ja omasta mielestäni on myös paremman näköinen paikoillaan.  lieriö mallinen tankki jo fillerissä.

ja edelleen pahoittelen ettei ole kuvia vaiheista. 

josko sitten olisi kuvia  kun päästään tähän päivään?? :)

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Jack - 15 maaliskuu 13, 13:41:36
*T-Bone huudettu*

;D

Mikään ei kiellä eikä estä sahaamasta alunpitäen kaksikehtoista runkoa yksikehtoiseksi. Se tunnistettavuusjutska liittyy siihen, että rakenteen muuttuessa alkuperäisestä selvästi poikkeavaksi rupeaa runkomuutoksista menemään prossia. Niin olisi pitänyt tässäkin tapauksessa käydä, noiden kehtoputkien osalta.
Long John Stroker

jamii1

Ok. Hyvä tietää, mut ei tainnut katsuri olla ihan kaikesta perillä ku ei juuri tutkinu pyörää sen ihmeemmin.  vilkut pitää olla ja ajovalot toimivat,niistähän merkintä tulikin että on lisätty ja äänetkin mittas ihan korvakuulolla. mutta leima paperissa ja hymyilytti. Kiitos ja näkemiin..

Jack

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 15 maaliskuu 13, 16:29:19
Lainaus käyttäjältä: Jack - 15 maaliskuu 13, 13:41:36
*T-Bone huudettu*

;D

Mikään ei kiellä eikä estä sahaamasta alunpitäen kaksikehtoista runkoa yksikehtoiseksi. Se tunnistettavuusjutska liittyy siihen, että rakenteen muuttuessa alkuperäisestä selvästi poikkeavaksi rupeaa runkomuutoksista menemään prossia. Niin olisi pitänyt tässäkin tapauksessa käydä, noiden kehtoputkien osalta.


Kiitoksia, nyt mäkin sitten tiedän.
Flatheads!!!

jamii1

Ja sittenhän oli aika ryhtyä duunaan lokaria, meillä tuollainen enkku pyörä ja
"tosi hyvä kutistin/venytin " mutta ajaa asiansa. lokaria sai hetken kutistella kun ei oikein meinannu leuat pitää, eihän se kaunis ole. Pääasia että pelaa..

jamii1

Hypätään pikkasen eteenpäin ajassa kun ei taas ole tuulut kuvia otettua muuten, rupes osat oleen valmiita ja Putkistosta tuli tollainen old school tyyppinen ratkaisu. Sähköboxi sai paikkansa ja lopullisen ulkomuotonsa.  Ja pyörä rupes suht valmis pientä kasausta ja Sitten ei muutakun odotteleen odetteleen kittausta/maalausta. mitäpä sitä enemmän selitteleen. Antaa kuvien kertoa, Sen hetkinen setti.

jamii1

Kittausta ja filleröintiä, ai että sitä pölyn määrää.. mutta mukavaa silti. Pikkasen joutu tekeen jatkoa tolle moottori pukille että sai rungon siihen pyörimään,tuntu toimivan ihan hyvin, kettu mainen pyöriä sen ympärillä ruiskun kanssa.

jamii1

Ja ei muutakun lopullista väriä ja lakkaa niskaan. Hyvät tuli tuollain talli olosuhteissa ei juurikaan roskaa missään, ja pieni huomautus muille jätkille ettei mene räpeltään juuri maalattua pintaa...