Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Blowfly, eli raatokärpänen

Aloittaja ezmo, 21 helmikuu 13, 20:30:37

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Onkos jalkakytkinsysteemeissä mitään stopparia polkimen liikkeelle? Sehän riittää kun kytkin irrottaa mutta jalalla vähän hankala hahmottaa kuinka syvään sen survoo. Oon vaan nähnyt kuvia haljenneista uudenmallisen painelaakerin poskista, mil vitul ne rikki on saatu muuten kun tajuttomalla survomisella.

ezmo

On mulla stoppari polkimessa taaksepäin ja eteenpäin pysähtyy,kun se kytkinvarsi osuu rikrakin koppaan ;). Hyvin toimii ja irrottaa
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Sille "kytkinvarrelle" oli joku optimikulmakin millä kytkinpuikolle saa mahdollisimman pitkän liikkeen. Eli säädetään sieltä vetopuolelta kytkimen keskiruuvista. Lehmänläjässä se oli jotain tuuman verran rakoa varrella ja kannen pyöreällä pahkalla.

Titus

Vastaavanlaisen kytkimen ketjun katkeamisen seuraukset näin pari vuotta takaperin . Vauhtia ei ollut paljoa . Aika ryminällä oli pannupää sei ään osunut. Risukeula aika solmussa ym. Hauskaa.

ezmo

Sen verta tuli koeponnistettua tuota ketjun vetovoimaa, että itse luotan tuohon. On hitsattu kii linkit. Ratkaisin resorikuminauhalla ongelman toistaiseksi. Vetää kytkinvartta taaksepäin sen verta, ettei ole painelaakerissa painetta. Jousiratkaisu tulee tilalle...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Se ois ny sit siinä..... Tällä kuosilla kohti kauden loppua ja ens keväänä sitten patinoituneempana kauden alkuun ;)

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Onko pakorööri  FL mallin peruskuraa, siis putki ennen vaimenninta?

ezmo

Paughon putki 2:1. Se takapytyn reikä pääröörissä piti dremelöidä isommaksi. Oli 20% pienempi reikä, mitä pitäisi ja takapytyn pakoääni oli vaimeampi kuin etupytyn..

Muistaakseni tosissaan tämä putki se on, eipä noita muita sopivia tuossa ole: sopii siis kiksille ja startille... Mut ei tää näin kallis ollu, kun mä ostin. muuten en ois raskinut hinkata kromin kiiltoa pois. Omassani on käyrän pätkä toisesta 1 3/4 putkesta, jolla vaimentaja saadaan ammuttua yläviistoon. Se käyrä on vain soviteholkilla kiinni kannattimen kohdasta pääputkessa.

http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/901880

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Samaa putkea katsellut. Liekö siitä takakäyrän kuristuksesta
mitään teknistä haittaa, varsinkaan jos latvaan laitetaan vaimennin, siellähän sitä virtausta ainakin jossain määrin kuristetaan.

Jack

ei varmaan haittaa, mut ei haittaa kairaa reikä isommakskaan
Flatheads!!!

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 28 lokakuu 15, 11:33:06
Samaa putkea katsellut. Liekö siitä takakäyrän kuristuksesta
mitään teknistä haittaa, varsinkaan jos latvaan laitetaan vaimennin, siellähän sitä virtausta ainakin jossain määrin kuristetaan.

Kyllä mua haittas, kun melkein yksmukiselta kuullosti....

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Tarkoitinkin Vaimenninta, sanan varsinaisessa merkityksessä.  ;)

Rezi

Näppärässä kuosissa on Ezmon Shovel. Etuvanteen vaihto valuvanteesta pinnavanteeseen keventää lookkia mukavasti. Nyt vain äkkiä ruostemaalikauppaan ja patinointihommiin. Maalaa samalla keulan keltaisiet heijastimetkin ;)

Jack

Ei, rezi, ei, heijastimet pitää olla.  Ruostetta syntyy kun sumuttelee suolavettä pellille ja antaa muhia.
Flatheads!!!

ezmo

Ai niin. Kiitti Rezi vielä tästä satulasta. Ratkaisi monta pulmaa ja sopii tähän kuin nenä päähän. Kauden alussa vaatii aina persuksen sisäänajon, että jaksaa vetää tankillisen kerralla ;)

-94 Sportster Hugger