Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Blowfly, eli raatokärpänen

Aloittaja ezmo, 21 helmikuu 13, 20:30:37

« edellinen - seuraava »

ezmo

Mites Diccon metallilakka, löytyy purkillinen hyllystä, on jäjemmä valmistus lopetettu.....

E
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ma^ko

Diccon metallilakka on kiillotetuille metallipinnoille tarkoitettu saponilakka, joka tarkoitettu käytettäväksi sisätiloissa...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jack

Ja Diccon saponilakalla vastroin siis kaikkia ohjeita suojasin kromatun rungon muutaman kohdan joissa kromi oli "huonompaa"

Hyvin tuo toimi, eikä mielestäni muuttanut väriä, eikä päästänyt koskeutta läpi (siis ruosteensuojana käytin ko. lakkaa)

Paras tapa käyttää ko. lakkaa olisi dipata....
Flatheads!!!

ezmo

-94 Sportster Hugger

ma^ko

Mä olen joskus saponilakalla yrittänyt uistimia kiillotuksen jälkeen ja joitain messinki kilkkeit veneympäristössä, suoja on ollut hyvin lyhyt ja lopputulos aika nopeasti aika mielenkiintoisen näköinen. Muutaman mustasta raudast tehdyn ja peiliks kiillotetun kilkkeen prätkään ja ei ne yhtä kautta siisteinä saponilakattuina pysyneet, sen sijaan aserasvasella("Rig Universal") kerran kuussa ja pesujen jälkeen luuttuamalla pysyy kiillotettu musta rautakin siistinä.

flhx

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 17 maaliskuu 14, 22:14:55
Mä olen joskus saponilakalla yrittänyt uistimia kiillotuksen jälkeen ja joitain messinki kilkkeit veneympäristössä, suoja on ollut hyvin lyhyt ja lopputulos aika nopeasti aika mielenkiintoisen näköinen. ...

Eli saponilakka vois olla ihan toimivaa jos ei kayta motskariaan uistimena?
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: flhx - 18 maaliskuu 14, 03:25:58
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 17 maaliskuu 14, 22:14:55
Mä olen joskus saponilakalla yrittänyt uistimia kiillotuksen jälkeen ja joitain messinki kilkkeit veneympäristössä, suoja on ollut hyvin lyhyt ja lopputulos aika nopeasti aika mielenkiintoisen näköinen. ...

Eli saponilakka vois olla ihan toimivaa jos ei kayta motskariaan uistimena?

Ei saa noin naurattaa heti aamusta, melkein lensi kahvit näppikselle...  ;D ;D ;D
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Jack

Tai harrastaa vaan makeanveden kalastusta. Ja sitäkin mielellään vaa Citymarkeitn kalatislkíllä...

Joo ihan paskaa se saponilakka on ku se sun fillarissa ei toiminu....
Flatheads!!!

ma^ko

Saponilakan(tai minkä tahansa lakan, paljaalle metallille vedettynä) pahin puoli on se, et jos se ei pidä, niin se kuppa kulkee siel lakan alla ja sen siistiminen o halavatun moinen duuni. Toisekseen, paljas pelti ei mitenkään ihmeen halukkaasti ota ruostetta prätkässä muutoinkaan. Joko rasvarätillä pyyhkästynä tai vahattuna ni ei ruostu prätkän peltiosat, mut jos niis o lakka ja päättää alkaa kuppaantua ni juoksee sit lakan alla mitään tekemättömis se kuppa etiäpäin.

Lainaus käyttäjältä: Jack - 18 maaliskuu 14, 09:25:50
Joo ihan paskaa se saponilakka on ku se sun fillarissa ei toiminu....

Ja ihan svitun loistavaa ku sun kromatus rungos oli ja ihmeit ei tapahtunut, no mun kromirunko-pannulle ei tapahtunut ihmeit vaik ei ollut lakkaa lainkaan. Mun springeris o ollu neljä vuotta korvakkeen poistokohdat paljaal mustal, ei edes kunnolla kiillotettuna, muuten kromatus keulas, eivät ole keränneet rusketusta, eli jos olisin lakannu ne saponil voisin kehua et se o hyvää, vaan ei se mitään silti olis muuttanut. Lattaraudasta tehdyt takalokarin korvakkeet/kiinnikkeet sensijaa tahto muuttua ruskeiksi ja siihen ei saponilakka auttanut, teki rusketuksesta vain kuvioitua ja monisävyistä. Rasva joka o tehty suojaamaa mustan aseraudan ruosteelta, olematta häiritsevän rasvanen, yllättäen toimii...

Tuusulan T-Bone

Mielestäni on aivan perusteltua rinnastaa tommonen tynkäkeulainen shovelinrutku uistimeen. ;D
Long John Stroker

Don Quijote

Alkaa ezmon ketju muuttua huumoriksi. Nyt hieman asiallisempaa linjaa, pyydän  ;D
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

ezmo

Kostoksi vetäsen rälläkällä kaulaputken kulmamuutoksella eturenkaan likemmäs mottia ;)

E

-94 Sportster Hugger

ma^ko

Sehän olisikin uuden tyyppinen projekti, kuinka lyhyeksi voi big twinin akselivälin typistää, pyörän ajokuntoisuus säilyttäen...

ezmo

Tossa ois mun unelmien pellin sävy, vaan onko aluminia?

-94 Sportster Hugger

PVonJerf

Karhunkielellä hinkattu ja öljytty pelti???