Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Blowfly, eli raatokärpänen

Aloittaja ezmo, 21 helmikuu 13, 20:30:37

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Enpä tiiä, mikä on TraFi:n tulkinta muutoksesta. Mutta ajatuksena: toi rakkine on määrätty jarrutestiin jousitustyypin muutoksen seurauksena tarkoituksin selvittää, miten se käyttäytyy jarrutuksessa. Koska rakenne ei jousituksen osalta ole muuttunut jarrutestin jälkeen, testaustulos pätee, vaikka itse jarrukomponentteja muutettaisiinkin.

Jarrukomponenttien muutokset puolestaan eivät välttämättä edellytä jarrutestiä. Ks. kopterilaki 12 §:

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078

Vähän huonosti kirjoitettu pykälä, mutta ajatuksena on, että jarrukomponentteja saa vaihtaa toisenlaisiin, jos jarrujen teho ei heikenny.
Long John Stroker

j

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 30 maaliskuu 14, 09:58:22
Enpä tiiä, mikä on TraFi:n tulkinta muutoksesta. Mutta ajatuksena: toi rakkine on määrätty jarrutestiin jousitustyypin muutoksen seurauksena tarkoituksin selvittää, miten se käyttäytyy jarrutuksessa. Koska rakenne ei jousituksen osalta ole muuttunut jarrutestin jälkeen, testaustulos pätee, vaikka itse jarrukomponentteja muutettaisiinkin.

Jarrukomponenttien muutokset puolestaan eivät välttämättä edellytä jarrutestiä. Ks. kopterilaki 12 §:

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078

Vähän huonosti kirjoitettu pykälä, mutta ajatuksena on, että jarrukomponentteja saa vaihtaa toisenlaisiin, jos jarrujen teho ei heikenny.

Huh. Kiitos T!
Täällä rupes jo kylmäämään.
Nyt voi taas rauhassaan kiroilla muita juttuja.
j

Kapteeni sika

Mulla on ollut banskun tilalle harkinnassa valmis setti, joku tämmönen:

http://www.fabkevin.com/shop/brakes/single-caliper-rear-kits/

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: j - 30 maaliskuu 14, 11:18:28
Huh. Kiitos T!
Täällä rupes jo kylmäämään.
Nyt voi taas rauhassaan kiroilla muita juttuja.

Tota ei pidä ottaman absoluuttisena totuutena, se on vain ajatus siitä, miten laintulkinta voidaan perustella. Kuten sanottu, en tiedä mikä TraFi:n näkemys on.
Long John Stroker

ezmo

#349
Mikälie skene Shoveli edistyy

Patinaa, valkoinen on uusi kromi , keräilyosista kasattu, jne ajatukset samassa paketissa



Niin nättiä metallipintaa


-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Shoveli käynnistyi sitten aika vaivatta uuteen kauteen ja uudelleensyntymisen jälkeen entistä ehompana. Kone lämpimäksi ja ny odotrllaan jäähtymiset ja sit jälkikiristys ja tönärien säädöt. Takaloksu paikalleen kannakkeineen ja kaikkien paikkojen läpikäynti vielä kertaalleen.... Sit kilsoja nielemään, ensin sisäänajon merkeissä.

pistän kuvaa, jahka on osat kiinni....
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

#351
Paska kuva, mutta saa kelvata

suurkiitos kaikille avusta ja pitkästä pinnasta.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Don Quijote

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

ezmo

#353
Mitens kun rallikausi lähestyy ja juhtaan pitäisi viritellä mahdollisuus kuskata kamaa, miten tommonen prässipeltinen takaloksu kestää teltat, makuupussit yms, eli n 10kg kamaa? Teen reissuja varten reissusissyn, n.40cm korkean. Stongaan laitan jotsin roilkumaan myös. Sissy tehdään yli 10mm terästangosta. Nykyiset lokarintuet on 6mm pulteilla kii. Pelkään, että repeä loksu ajossa.... Vai?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Rezi

Ihan mahdotonta sanoa miten kestää loksu ja hoijakka kamaa tutustumatta tarkemmin pyörän rakenteisiin. Mutta omasta kokemuksesta voi sen sanoa, että tuhat kilsaa ajoa raskaat kamat hoijakassa tekee helposti damagea. Maalit hinkautuu puhki, loksu repeää hoijakan kiinnikkeistä, jne. Mutta kaikki tämä kai lisää pyörän katu-uskottavuutta ja tuo sitä kaivattua patinaa  ;)

ezmo

Näinpä, lisää jännitysmonumentteja ;)..

Anygay,tällä kaudella 900km takana, n100km kerrallaan, enempää ei tankillisella pääse. Pikkusäätöjä ja fiilauksia tehty. Pelaa, kuin Buikki. Mukana kannettu työkaluarsenaali on keventynyt muutamilla kiloilla. Ikänä ei oo kilsat tuntuneet näin hyviltä. Takaiskareita ei ole tullut ikävä. Tällä vois heittaa vaikka rautaperseen.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 18 toukokuu 14, 08:07:34
Tällä vois heittaa vaikka rautaperseen.

Raporttia odotellessa.  ;)

Samaa jahkaillut parivuotta....

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 18 toukokuu 14, 10:08:13
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 18 toukokuu 14, 08:07:34
Tällä vois heittaa vaikka rautaperseen.

Raporttia odotellessa.  ;)

Samaa jahkaillut parivuotta....

no perseet vedän ainakin ;)
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

dodii, lähti se kromin kiilto vihdoinkin pakoputkistosta ja jälki on just, mitä hain. Ei enää hypi silmille kromin kiilto. S&S teardroppia en "tuhoa", vaan hommaan tilalle mahd pienen putsarin, että Lapiopää moottorin koko komeus on mahdollisiman esillä



-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Ja säädöt on kohdillaan, oli ne perskuleen tönärit sittenkin se puoli kierrosta kantavana... Nytt on puristeet kunnossa, uusi kärkisytkä ja keskipakolimput ja käynnistyminen on leikkiä vaan.... Vakiomosan polkaisee himofillaroitsija hyppimättä...

https://m.youtube.com/watch?v=LMcUZvIWNLQ
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger