Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Blowfly, eli raatokärpänen

Aloittaja ezmo, 21 helmikuu 13, 20:30:37

« edellinen - seuraava »

Jensen

Näyttäis että tämä ois soodapuhallettu ja sitten aika on patinoinut.Klommojakin näkyy.  http://www.streetchopperweb.com//bikes/restore-vs-ride?image=4

ezmo

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 06 tammikuu 14, 23:52:44
The lypsyjakkara!

Toi ezmon ajoasento siis, ei kai siin mitää jos ihteä miellyttää...

tää asento on simulaatio aamupashalla istumisesta hesari kädessä.... aika reality, eiks jeh ;)
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jack

Kannattaa miettiä jalkojen verenkiertoa, noin niinku oikeesti jos meinaa vetää yli ½ tuntii kestäviä stinttejä. Tollanen kulma lonkassa huutaa huonoo verta jaloille, ja mahd. suonenvetoa lonkkaan.

Perskohtaisesti ainakin saan suonenvedon kohtuu helposti tolla asennolla, onneks on vaihtoehtoja missä jalkoja pitää, ja ohan se kuulia nousta seisomaan välillä ku vetää motarilla 120 lasissa  ;D
Flatheads!!!

Hemuli

Makuasioita ;)... Mulla on about tuollainen asento rautapäässä ja sillä pystyy kyllä ajamaan vaikka maailman tappiin. Mieluummin jalat koukussa kuin suoraan edessä niin saa tarvittaessa vähän painoa pois perseeltä. Ajomukavuuden kannalta parhaaksi olen todennut asennon jossa tapit on suurin piirtein suoraan satulan alla tai vähän sen takapuolella - silloin jalat on luonnollisessa koukussa eikä tarvitse lonkkia puuduttaa. Aika usein tulee pidemmillä matkoilla pidettyä jalat takatapeilla jos sellaiset pyörässä on.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ezmo

Kah, meikä fillaroi kaudessa melkein saman verran kuin rätkäilen, niin nivuset ja vetimet on kondiksessa ja vetreinä ;). Niin taitaa Hemulikin ;)????
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

#245
Lootaremppa kannatti, mainshaftista ei tuu pisaraakaan. Alla ohjeet, mitä tein

Mainshafti sai yhden tiivisteen sijaan kaksi tiivaria. Koneistamossa sorvattiin holkkia hiuga lyhyemmäksi.


Rayn o-renkaallinen holkki



http://shovelhead.us/forum/showthread.php?t=50023&highlight=saddlebagrail

Rayn ebay kauppa, josta saa noita orengasholkkeja

http://www.ebay.com/itm/Shovelhead-Panhead-spacer-o-ring-leak-free-transmission-/171222034483?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item27dda0e833&vxp=mtr
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

#246
Aika bon voyage, eiku deja vu fiilis..... Otetaan vauhtia nyt taas tästä kohdasta kohti Blowfly Vol2:sta....

Milläs mustan sävyllä ja maalaustekniikalla saadaan valmiiksi jo "vanhan" näköinen väri runkoon? Mulla kun tuo pinttymä ei halua antaa periksi -76 shovelin näyttää pakasta revityltä.... Tekniikka tosin on patinakuoren alla vimpan päälle kunnossa...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Tommosen maalipinnan, kun sais pyörään, oisin maailman onnellisin mies. Onkos kukaan kokeillut onnistuneesti samaa?


-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Don Quijote

#248
Jos toi on sama japani-customi joka on tehty sille brittijalkapallistille, niin tuossa on muistaakseni ensin kuparoitu peltiosat ja sitten jollain tökötillä patinoitu se kupari. Ei siis varsinainen maalaus vaan ennemminkin pintakäsittely.

Flying Choppersin "Mala Suerte" -knucklessa oli hieman samantyyppinen pinta, mutta se oli tehty ihan maaleilla ja jäteöljyllä ja ties millä. Etsi jostain se Kopteri-lehden numero jossa ko. pyörä oli esittelyssä, siinä oli jotain juttua siitä "maalauksesta"

Tai sitten vaan kokeilemaan johonkin raakapellinkappaleeseen erilaisia tekniikoita.

Edit: löysin linkkejä siihen pintakäsittelyyn, eli muistin oikein, patinakäsittely se oli. Miten tehty, en tiedä?

Tässä kuparoituna --> http://garageco.blogspot.fi/2011/09/almost-there.html
Tässä patinoituna --> http://garageco.blogspot.fi/2011/09/finally.html
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

ezmo

Mie romahan.... Kiitos Don. Tää oli ihan uus juttu.... Mahtavaa... Pitääkin Amoliaan olla yhteydessä... Ei taideta ruiskumaalata tätä pyörää...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 26 tammikuu 14, 16:13:04
Milläs mustan sävyllä ja maalaustekniikalla saadaan valmiiksi jo "vanhan" näköinen väri runkoon?

Aika hyvän vanhan maalipinnan näköisen mustan saa kun maalaa rungon mattamustaksi(mielummin oikealla maalilla ku sprayllä) ja sitten puunaa sen vahalla "kiiltäväksi"... Ei kuitenkaan siis myllytä, ku sit siit tulee oikeesti kiiltävä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Northern_lights

Ei taida ihan tämmöinen pinta olla kyseessä, mutta pistän nyt varmuuden vuoksi linkin. http://www.pintanikkarit.fi/kauppa/index.php?art=48

ezmo

Mites tankki kiinnitetään runkoon? Tankissa molemmissa päissä lätkät, joista tankki tulee  runkoputken päälle kii. Riittääkö runkoputkeen tehdä reikä kierteellä vai tarvitaanko hitsata holkki runkoputkeen, jossa kierre?

http://www.lowbrowcustoms.com/page-view/tech_mount_motorcycle_gas_tank/

kas kun viestiä ei voi poistaa, niin tällasen löysin.... Onko varmuuden maksimointia, vai ainoa oikea tapa?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ma^ko

Reikä ja kumimutteri on toimivaksi todettu yhdistelmä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

timppa-69

koitappa kattoo niittimuttereita..niitä löytyy eri kokoo ja toimii kuin pop niitti...

timppa