Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Blowfly, eli raatokärpänen

Aloittaja ezmo, 21 helmikuu 13, 20:30:37

« edellinen - seuraava »

mielikuva

Kyllä ne on noi tuuma ja kolmevarttiset. Putken halkaisija saisi olla suurempi. Ole suunnitellut että teen isommat rosteriputket kaksyhteen ja perään tulee auton rosterivaimennin naamioituna prätkän pöntöksi. Sitten pitäisi olla äänellä tilaa kumista.

Pitäis ekaks opiskella rosterin hitsaus...

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2

ezmo

Drag pipet kaikki tyynni 1 3/4???? Pyörä ja saundit ei kohtaa.... Ei se meluisin putki opo kovin miehekäs, vaan hyvät saundit... Kyllä 106db on jo karvan liikaa mökää, näistä luulisin lähtevän vie enemmän..

pitää kattella jotain baffleja perään, nehän käy 1 3/4 putkiin heittämällä. Tosin uudet kiinnikkeet runkoihin tarvii. Trumpetit tms "retro style". Ehdotuksia? Haasteeksi tulee, kun putket on jo liki toisiaan.....
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Tuusulan T-Bone

Metelin määrä ja laatu riippuu putkien lisäksi siitä, mitä koneen sisältä löytyy. Mulla on 1 3/4" rosteriputket, joissa tollaset DQ:n linkittämät huilut sisällä. Aikaisemmalla konekokoonpanolla meteli oli kohtuuhyvin aisoissa, mittaus tuotti melko tarkkaan sen 106 dB(A) @ 2500 rpm. Tässä yhtälössä noiden huilujen vaimennuskyky oli melko hyvä.

Nyt kun hengityksestä huolehtii mr Leineweber ja kone on muutoinkin vähän toisenlainen, on möykkäkin jotain muuta. Mitannut en sitä tosin oo, enkä oo kokeillu ilman huiluja.

Kuplavolkkarimallin pitkät huilut vaimentaa enemmän, mutta samalla ne ahistaa konetta liikaa, eikä se äänen laatukaan ainakaan mun absoluuttista pakosoundikorvaa miellytä.

Jos tahtoo matalaa homosohvatyyppistä lätinää, pitää vaimentimen halkaisijan olla selvästi suurempi. 1 3/4" putkilla ei onnistu.
Long John Stroker

Spöke

Homosohvatyyppiset lätinät kuuluu homosohviin, 1 3/4"  putkilla ja lyhyillä huiluila tulee ihan oikea vanhan pyörän papatus. IMO
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ezmo

Omasta mielestäni parhaat saundit on olleet Rushin sliparit 2" huiluilla, erottuva potpot, ei puuroudu kierroksilla ja botnea riittävästi
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Putkien tekotaitoiset pk seudulta, pistäkääs yvtä. Tahtoisin teettää putket pyörään RSTstä korvausta vastaan. Idea on päässä, taidot puuttuu... Jälki ei tarvii oll kaupan hyllytasoa, rätit tulee päälle
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Mites öljynpaineanturi  ja vapaavalohässäkkä kytketään niille kuuluviin valoihin? Valoista miinusjohto antureihin ja plussa virtalukon acc?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Molemmat anturit on maadoittavaa tyyppiä eli virtapiiri kulkee akku-sulake-virtalukko-valo-anturi. Jos käytät useampia kuin yhtä sulaketta niin tuossa virtalukon ja valon välissä voi olla yksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 05 elokuu 13, 17:44:58
Putkien tekotaitoiset pk seudulta, pistäkääs yvtä. Tahtoisin teettää putket pyörään RSTstä korvausta vastaan. Idea on päässä, taidot puuttuu... Jälki ei tarvii oll kaupan hyllytasoa, rätit tulee päälle

Semi offtopic koska en ole putkien tekoa tyrkyttämässä, mut miksi putket rosterista, jos ne on tarkoitus kuitenki rätittää?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ezmo

#204
Homma hoidossa, ja mustasta raudasta tullee, mutta ensin ajetaan tää kausi....

Ajamisesta puheenollen, ikänä en oo nauttinut ajamisesta yhtä paljon, kuin tällä raatokärpäsellä. Naama virneessä ja hekotusta kypärän sisällä. Tällä ne kunnon vauhdin tunteet saa aikaiseksi ja lain sallimissa puitteissa.  Vaikka Kirkkkonummen teboililla paita märkänä poljin pyörää käyntiin, vitutus ei vallannut mieltä.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Kertokaas viisaammat, mistä johtuu, että Bendix Zenithin kaasarin ryypyllä ei tunnu olevan vaikutuksia käynnistyksen jälkeisiin tyhjäkäyntikierroksiin? Kasukahvalla pitää annostella kierroksia, että kylmänä pysyy käynnissä. Tyhjäkäynnin kierrosruuvi mukavan piilossa kaasarin hässäköiden takana, ettei pääse ilman  ruuvaria sääteleen. Mitkä vuodot tms voivat aiheuttaa tämän? Mulla on Zenithin tyhjäkäyntiseosruuvi kierroksen auki, sillon ei savuta, jos mennää ohjearvoihin 1 1/2- 1 3/4 tulee putkesta mustaa aina kun kaasua antaa.

E
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Kaasarivastausta odotellessa seuraavaan.

Mistäs erottaa rocker armin / tönärin nakutuksen??

Tönärit säädin eilen ohjeiden mukaan, 4 kierrosta kiinni siitä kohden, kun päittäisvälys loppuu ja kaikki pyörivät hydraulin bleedaamisen jälkeen käsin ok, eikä klapannut. Mähän en konerempassa "malttanut" työstää rocker armien uusia holkkeja enkä ottaa käyttöön uusia akseleita. Oli sen verta pitkä toimitus koneistuksessa, että mun projektityökalu näytti punaista ja pitäähän sitä talveksi jättää jotain tekemistä. Eli rockereissa on klappia akselin ympärillä hiuga. Öljyän näyttäsivät saavan, ainakin kun rocker boxien oikealta puolelta avaa sen ison kuusiokolopultin, lorahtaa öljyä ulos vähän.

Ajaessa nakutus kuuluu ja vieressä tyhjäkäynnillä nakutus kilpailee pakoäänien kanssa kilpaa.... Eli ääni on luja.

Onko vaaraa aiheuttaa vahinkoa, vai voiko loppukauden losottaa sisäänajokilsoja lisää?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Voisko joku hydrauleista olla sökö?

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 17 elokuu 13, 20:47:18
Voisko joku hydrauleista olla sökö?

Nekin ulkoistetussa alakerran rempassa katottiin. Mistä se selviää, eli mistä tiedän, että on sökö?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Kyl niillekin on jossain opuksessa testimetodit, en muista ulkoa. Mulla nakutti kans viime kesänä ja poijjaat veikkas jo männäntappia tai keskitappia ym. Mut nakutus korjaantui parinkymmenen kilsan jälkeen, sit kun oli vartin parkis ni taas nakutti. Kovat konversiot tilalle ja nakutus poistui. Kovat on paikoillaan vieläkin, ja taitaa jäädä. Ei o kallis testaus, ne maksaa parikolmekybää.