Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Taas yksi rautis

Aloittaja Make, 23 toukokuu 09, 20:00:28

« edellinen - seuraava »

Rezi

Modaatko jalustaa vai meinaatko ruodata kuvassa olevaa tiiliskiveä mukana repussa  ;D

Make

No en repussa. Pulttaan siihen tukevan kettingin, jonka toinen pää on tuolla teleskoopin alaputkessa kiinni. Itse kivi tulee hoijakkaan roikkumaan, ja ohjaustangossa olevalla kahvalla nykäistään vaijerivälitteisesti tiiliskiven lukitussokka pois, ja näin tiiliskivi tulee hidastamaan moottoripyörän kulkua. Kyseessä on siis anchor-style-etujarru.   ::) :P

Voisikohan joku ystävällinen 90-lukulaisen touring-mallin omistaja mitata satulan paksuuden levystä vanteeseen päin.
Edelleen noita on ebayssa, ja jos sellainen mahtuu, niin olis ehkä helpoin ratkaisu. Vai onko sport-mallissa erilaiset jarrut, EDIT: siis mulla tossa on sport mallin alatuubit.
11.5 levyt tietysti tulee olemaan hankintalistalla.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Onks noi tosiaan 90-lukulaisen putket? Niissähän on sama jarru kuin missä tahansa sen ikäisessä Harrikassa, se yksimäntäinen kelluva satula. Eli mitan saat ihan mistä tahansa sen ikäisestä fillarista, oliko noita nyt -86-99?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

Olin justiinsa editoimassa tota edellistä viestiäni, että onkos noi kaikki 39mm keulojen jarrut yhteensopivia. Ilmeisesti on, ja jos toi on 3/4 akselilla ni sittenhän toi on 86-99?

flhx

Sulla on nyt tossa ilmeisesti ne multa ostetusta keulasta olevat alaputket? Ne on 00up sport dyna tai sport sportsterista eli siis sille tuoreemmalle nelimäntäselle jarrupuristajalle, se vanhan mallin hidastin ei siis mee heittämällä...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

3/4" akselia käytettiin mallista riippuen aina 2005 asti. Katsoin vaan noita sun jarrusatuloiden kiinnikkeitä ja niistä jäi epäilys kalvamaan...

Tossa -00 ja uudemmat jarrut:

Ja tossa -99 ja vanhemmat:

Edit: viisaammat ehtikin näköjään jo ensin ;D...

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 18 heinäkuu 11, 23:48:18

Edit: viisaammat ehtikin näköjään jo ensin ;D...

Se viisaus on kyllä sitten ihan jossain muualla kuin allekirjoittaneen päässä...Pistän sulle Hemuli siitä todisteena multimediaa tässä toivon mukaan n.viikon sisään...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Sulla on sitten Make pikku jumppa tiedossa jos meinaat 11.5" levyt laittaa, näyttäis että toi sun etunapa on -78-83 -mallia ja siinä on huomattavasti suurempi keskiolake kuin myöhäisemmissä levyissä. Eli joko levyistä reikää suuremmaksi tai navasta olaketta pienemmäksi.

rodchop

Voi olla että muistan väärin mutta eikös se levyn keski reikä suurentunut myöhemmin samalla kun tehdas luopui kartio laakereista, tosin onhan tuo rautiksen napa myös hiukka kapeempi joten, sehän on tässä tapauksessa vai hyvä.
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Toi 78-83 navan olake on suurempi kuin se 2000- uudempien. Mitathan menee niin että ennen vuotta -99 olake on 2", ja siitä eteenpäin 2.20". Mutta toi vanha on sitäkin suurempi. Tosin siinä on hyvin varaa työstää. Mä olen noita käyttänyt just ton ison olakkeen takia, niihin on helppo sovittaa japsilevyjä.

Make

Odotellessani, että tuo jarruhomma ratkeaa itsestään, askartelin paskartelin E-hyväksytyt valaisinlaittehet. Noi kanttivalot on muuten hyvät mutta keula on ihan liian kapea niille, ne on melkeen leveemmät kuin itse keula. Ja iso-E puuttuu.
Valaistusidea lähti siitä kun oli Motonetistä ostamassa teräketjuöljyä. Ohimennessäni vilkaisin lisävalohyllyä ja koin valaistuksen. Ostin Sirius-merkkiset sekä lisävalo- että sumuvalosarjat. Puolitin pakkausten sisällön, risteytin ne ja asensin keulalle.

Kai tohon silmä tottuu  ::) Hyvä puoli tässä on se, että mulla on nyt varaosina yksi kumpaakin sorttia.

Edit: Voisko seuraavaan chopperlakiin kirjata ns. Ukkopykälän joka kumoaa kaikki muut joutavat horinat:
Ukko§ : esteettisistä syistä

pliiiiiis!

filtteri

kyllähän siellä semmonen ukko pykälä löytyy MUTTA sen käyttöoikeus on vaan katsastumiehellä,se kumoo koko kopterilain ja paljon muutaki jos olen näitä rekisteröinti/muutoskatsastus purkauksia täällä palstalla oikein tulkinnu :-\

Psycholasse

Kyllä noilla valoilla kun häikii niin on metsänelävätkin ihmeissään.

Nim. Aina pitkät päällä

ma^ko

Meinaatko et sumari kelpaa likivalona leimalla?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Make

Ukko§ :n mukaan kelpaa.  ;D