Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sportsterin jäykistelyä

Aloittaja Mopopoika, 21 marraskuu 10, 16:12:54

« edellinen - seuraava »

Jake

Mun joskus omistama 59 Oldsi oli "maalattu" ilmeisesti Miranolilla näyttävän mustaksi. Siinä ei oikein ollu kohtaa missä ei olis ollu valumaa. JariArtin Jari sitte taiteili siihen päälle straipit ja peräluukkuun tekstin The Blob  ;D

(suom. huom.: The Blob- Valuva Kuolema. Mahtava kasarikauhuleffa)

filtteri

eikö toi the blob ole -58 vuoden klassikko :P joten sopii oldsin vuosimalliin kohtuu hyvin

Hemuli

Toivottavasti ei ole metalliväri kun maalasit tankin ylösalaisin ja rungon oikein päin - tulee nimittäin sävyero jos on ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mopopoika

Taitaa sävyero olla pienin virhe tossa mun maalauksessa, mut kun itse tekee niin tulee selainen kuin sattuu tulemaa  ;D

Mopopoika

Vihdoinkin on kasaus alkanut  :) Sähköjä pitäisi alkaa vääntämään...

ma^ko

Värivalinta ainakin kohtuu pirteä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Mopopoika

Joo, väristä tuli vähän liiankin pirteä. Katsottiin väri netin värikartasta ja tilattiin sen perusteella, ei ihan tärpännyt  ;D
Pyörä on alunperinkin ollut tarkoitus maalata uusiksi ensi talvena, samoin osat kromataan vasta silloin.

Jack

vihree + prätkä = bad luck
Flatheads!!!

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Jack - 23 huhtikuu 11, 09:19:54

Eihän Kwakamiehen ainakaan pitäis tuollaista uskoa...

jesse

mun silmään vihreäkin sopii  ;D

tietokoneen näytöllä väreihin ei todellakaan kannata luottaa  :o
joskus yhtä cd-levyn kansi proggista tehdessä näytöllä värit näytti hyvältä
mutta kun cd tuli painosta 1000kpl:n erä niin kannet näytti siltä kuin joku olis vaalealle paperille kuseksinut  ::)
pienen budjetin hommana ei auttanut valittaa  :P
kyseltiin että kuinka voisi näytön värimaailmaa kalibroida niin olikin aika hankalaa ja kallista... ja jos myöhemmin vaikka näytönohjainta olis vaihtanut niin sitten taas uusiksi  ???
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Jack

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 23 huhtikuu 11, 18:11:06
Lainaus käyttäjältä: Jack - 23 huhtikuu 11, 09:19:54

Eihän Kwakamiehen ainakaan pitäis tuollaista uskoa...

mun vaakku ei ookkaan vihree ;D
Flatheads!!!

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: jesse - 24 huhtikuu 11, 00:24:57
tietokoneen näytöllä väreihin ei todellakaan kannata luottaa  :o
joskus yhtä cd-levyn kansi proggista tehdessä näytöllä värit näytti hyvältä
mutta kun cd tuli painosta 1000kpl:n erä niin kannet näytti siltä kuin joku olis vaalealle paperille kuseksinut  ::)
pienen budjetin hommana ei auttanut valittaa  :P
kyseltiin että kuinka voisi näytön värimaailmaa kalibroida niin olikin aika hankalaa ja kallista... ja jos myöhemmin vaikka näytönohjainta olis vaihtanut niin sitten taas uusiksi  ???

Kyllähän se kalibrointi maksaa jos ammattilaisella teettää. Toisaalta se on varsin helppoa ja kunnon kalibraattorin saa omakseen n. 200 - 300 eurolla, mallista riippuen. Jos työkseen, tai edes vakavammin harrastaen, tekee kuvankäsittelyä ja painotuotteita, kannattaa investoida omaan kalibraattoriin ja opetella homma. Ei tarvitse arpoa lopputuloksen kanssa niin paljoa  ;D
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

edamski

Tämä on kai jo hieman offtopiccia mutta heitetään nyt omakin lusikka soppaan:

Näyttö pystyy toistamaan huomattavasti laajemman väriavaruuden kuin mitä pystyy paperilla toistamaan. Oli sitten kysymys tulostamisesta tai painamisesta. Tästä johtuen moni kokee pettymyksen kun näytöllä oleva hieno väri onkin paperille tulostettuna/painettuna jotain ihan muuta.

Näytön kalibrointikaan ei auta näissä ongelmissa vielä yhtään mitään, vaan pitää olla käytettävissä tulostimen/painokoneen ns. värinhallintaprofiili jota käyttämällä (esim. PhotoSopissa) voidaan kuva ikäänkuin vedostaa näytölle, eli nähdä se sellaisena kuin se olisi paperilla.

Jos hinkuaa kalibroitua näyttöä niin kannattaa hankkia oma kalibraattori koska näytöt "ryömii". Lisäksi kalibrointi pitäisi tehdä säännöllisesti. Lisäksi ympäristön valaistus pitää olla vakio. Eli ei muuttuvasävyistä luonnonvaloa (ei siis ikkunoita), valot 5000 kelviniä, seinät neutraaliharmaat jne jne... Voin kertoa että ei kannata satsata, ellei sitten halua "hifistellä".

18 vuotta olen työkseni PhotoShopilla käsitellyt kuvia jotka menee painotuotteisiin. Minulle laadukaskin kalibroitu näyttö on vain suuntaa antava. Töissä jossa värien oikeellisuus on tärkeää vahditaan ns. osaväriprosentteja jotka info-paletti näyttää. Osaväriprosenttien perusteella katson sitten fyysisistä, "virallisista" Pantone-värikartoista miltä ko. väri näyttäisi painettuna.

Anteeksi tämä romaani  ;D

Mopopoika

Ennenkuin perustetaan painotaloa niin tiedoksi että värimalliliuskat olis maksanut 25 euroo eli ei oikeestaan mitään. Nyt oli tarve saada värit nopeasti ja tiedossa on ensitalvena uudelleenmaalaus joten ei otettu asiasta paineita.   ::)

ma^ko

Mittee sie turhaa selittelet, toi on ihan hyvä, ei kaikkien tartte olla samasta värikartast ja ei tuo kuitenkaan ole keltainen!