Vaihdelaatikon sain paikalleen ja alkoi ensiön kokoaminen. Kytkinkehän laakeri on standardikamaa; 6206 ZZ (reikä 30mm, ulkohalkaisija 62mm, leveys 16mm) , sen vaihdoin. Harmi kun se on sellainen yksirivinen, joten kehä keikkuu sen varassa vanhaan malliin. Turha odottaakaan tällä konstrukitiolla muuta. Tuohon voisi saada kaksrivisenkin asennettua, mutta työstöä se vaatisi. Nyt kehän liike on edelleen 1 mm, puolen millin parannus tuli varmaan pääakselin puslan vaihdolla. Laakerin saa pois 32 mm hylsyä apuna käyttäen, paikalleen 46 millisellä. Lämmitys ja prässi auttavat. Kyläsepällä oli vaan toinen näistä apuna.

Painelaakeri samoin vaihtoon, sen tyyppi R12 2 RS (R12-2RS Bearing 3/4"x1 5/8"x7/16" Sealed, nämä mitat vuorostaan tuumina). Varaosana 17 Euroa, muuten himpun halvempi.
Jouset vaihdoin myös, mutta ei noiden uusien ulkonäkö vakuuttanut, jos ei hintakaan ihmeellinen ollut, karvan alle 19 egee. Häiritsi, kun jousien päiden tasot eivät ole kohtisuorassa toisiaan vasten. Ei paina tasaisesti painelevyä. Asiaa korjaa, kun laittaa jouset kuvan esittämällä tavalla, jolloin vinoudet kompensoivat toisiaan.

Väliholkit uusin myös, itse tehden saa vielä paremmat. Kaupassa 12 euroa/6 kpl.
Ensiöketjun nailoninen kiristypala kuuluu rutiinivaihtoihin. Tässä kun se ei ole mikään kovin paksu ja maksaa jonkun 3,5 euroa.
Kallein hankinta oli uusi ensiöketju 84 euroa, nyt valmistaja Diamond, joka lienee myös OEM toimittaja. Olen ollut toisioketjuissa tyytyvänen Tzubakiin, mutta ensiöpuolella se ei nauti samaa luottamustani.
Rautiksessa on hauska kolmen kuulan kytkimen avaussysteemi, joka tuottaa aina iloa asentajalleen enskan koppaa paikalleen laitettaessa. Nyt oli myös sen pohjalevy irti, joten ”niittausta” piti hieman parantaa. Tosin olihan tuota jo aiemminkin naputeltu.

Kuulat saa pysymään paikallaan koloissaan vaseliinilla, jolloin säästää huomattavan määrän voimasanoja vaativimpiin kohteisiin. Vahdelaatikko sai sisäänsä omat Sportsteriin tarkoitetut laatikkoöljyt.
Kytkimen toimintaa paransin vielä voitelemalla vaijerin grafiittia sisältävällä lukkoöljyllä sekä vaihtamalla kahvassa olevat vaijerin kiinnitys- sekä itse kahvan saranatapin.