Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Lost Arrow

Aloittaja boris, 03 tammikuu 15, 21:31:01

« edellinen - seuraava »

boris

Pahoittelut että projektialbumin päivitys on harvanlaista. Mutta jotain sentään on saatu aikaan. Eli tänään kävin kilven katsastuskonttorilta ja suoritin koeajon.



Ihan hyvin tuntui toimivan. Nyt oli siis eka kerta kun ajoin tällä pyörällä. Mahtavaa!!!

Mutta mielessä on muutamia kysymyksiä? Tarvitseeko pyörää muutoskatsastaa? Siis äänenvaimentimet on vaihdettu ja pikkusen kovempi ääni pyörästä lähtee. Muutenhan tuossa ei muutoskatsastusta vaativia juttuja kai ole? No vilkut poistettu..

Siis tosiaan en ole CB:llä ennen ajanut, niin onko yläpään/nokka-akselien hurina/kehräys ok vai onko syytä huoleen? Siis kuuluu kypärän sisään selvästi ajettaessa. Öljyn paineen merkkivaloksi tein pienen ledin piiloon ja se sammui kyllä startatessa, eli painetta pitäis olla.

Satulaan pitäisi nahka vielä saada. Koitin tehdä aidosta nahasta, mutta se meni vituiks. Koitan vielä keinonahkaisen version ja jos se ei luonnistu, suuntaan ammattilaisen pakeille..



Lassi

Eihän siitä muutoskatsastuksesta haittaakan olisi. Mainittujen lisäks ohjaustanko, ajovalo jne.. Onkohan tuommonen pieni runkomuutos katsastuksen tarpeinen? Itestähän se on kiinni että onko lainsuojaton ja ajelee pienin muutoksin ;D

Luulisin että tuonkin koneen kuuluu rallatella, etenkim kylmänä. Mulla on vähän vanhempi honda ja se on aikamoinen sepelimylly.. Mut toimii hyvin.


ma^ko

Ottaen huomioon pyörän iän, en kokisi katsastukselle tarvetta, jos äänet on mitatessa alle 106dba ohjeen mukaisesti mitattuna, ei tuohon kukaan puutu. Jollei ole, niin katsastuskaan onnistu. Ei saisi kyllä pitsikansiHonta kauhiasti rallattaa, jakopää on noissa kohtuullisen hiljainen jos kunnossa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

kkuula

Olikos tämä jo niin vanha ettei tartte vilkkuja?
Sportster vm.87 Vantaa

ma^ko

Valtaosa noist CB750C on '83 eli pre '84 joten ei tarvitse vilkkuja. Oli Brantin tyrkkytarjousmotskari '83, samaan rahaan sai valita joko CB750F:



Tai CB750C:



Jos muistan oikein ni maksoi 22900mk...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

boris

Tässä vielä yksi kuva satulan kanssa



Toi satulan teko oli kyllä helvetillistä. Siis tuo peräpahka vaikeutti sitä erittäin paljon. Ilmankos brat style pyörissä on sellainen litteä koko satula. Noh vähä jäi ruttua nahkaan, mutta mietitään korjaustoimenpiteitä ensi talvena.. Olisko jopa cafe tyylinen peräpahka tai oikea vehoilija asialle.

Lisäksi ensitalven hommiin kuuluis konttorin siivous, eli turhat namiskuukkelit pois tangosta. Mittareitakin mietin, mutta eipä noita taida tarvita. Ajetaan semmoista vauhtia kuin hyvältä tuntuu. Ei tuolla liian kovaa tule ajettua.. Myös sähköjä voisi yksinkertaistaa. Nyt hirvittävä johtonippu joka oli ennen etuvalossa on mytyssä tankin alla.

Kiitoksia neuvoista ja johdatuksesta. Tää prokkis on kyllä ollut hyvä alkeiskurssi motskan rakenteluun. Ja niitä valokuvia alkuperäisestä kokoonpanosta otan seuraavassa projektissa enemmän. Jopa moottorin kiinnitys oli sellaista palapeliä että mikäs se kuuluu minnekin. Mut kyllä joku sopperi pitää joskus rakennella, mutta ei vielä ensi talvena.

Webmaster

ihan menevän-näkoinen prätkä. Ja ensimmäisenä rakentelutuotoksena varsin onnistunut.
Miltähän tuo näyttäisi pinnavanteilla ja jos keulaa laskisi jonkun verran nenälleen, tulisko vielä vähän "agressiivisempi" lookki?

boris

Joo, keulan lasku vois olla hyvä. Ja ajattelin myös hieman korkeampia takajousia, kun perä näyttää vähän alhaalla olevalta..