Nyt nakuttaa buell s3t...

Aloittaja Wii, 18 toukokuu 14, 22:50:26

« edellinen - seuraava »

Wii

No niiin eli talvella tuli hankittua buell s3t kone ja se istutettiin sportsteriin. Laittelin siihen kaasarin sekä ultiman sytkän ja tuli värkättyä uusi öljytankki. Nyt kone on vihdoin saatu käyntiin mutta nakuttavan ei tosin pahasti mutta kuitenkin sen verran että vaikken koneiden päälle kauheasti ymmärrä, ymmärrän ettei se ei kuulu asiaan.

1)  Lueskelin läpi tuo Keljukojotin jutun läpi: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=8256.0 valitettavasti kuvat ja videot oli jo ehditty poistaa. Mutta epäilen että öljyt ei kulje kansille asti. Miten tuon voisi helpoiten varmistaa?

2)   Pytyt tuli kuvattua tommosella kameralla minkä sai tulpan reijästä sisään ja siellä odotti pienet jäljet    voiko vika olla tuolla vai meneekö noineen tämän kesän? tämä on ehkä arveluttaa eniten tällä hetkellä.

3)  Tänään katselin noita kansien huohotuksia ja näyttäis sille että ilmanputsarin kiinnityspultien reijissä oli jotkut käytävät kansiin...nooh olin siinä uskossa että kone hengittelee toista kautta joten olin peittäyt ne taas. eli pitää huomenna kokeilla auttako tuo mitään, tänään ei enää kehdannut pistää pyörää pyörimään kerrostalon alakerrassa.

4)  sitten on vielä yksi asia lisää mikä aiheuttaa pään vaivaa eli venttiilikopan yksi pultti on korkannut ja öljyä tulee tuolta nurkalta pihalle.. onko ideoita millä tuon korjaa?
  onko tuolla materiaalia jotta sais jonkun helicoilin tapaisen ja mistä niitä tuumasina löytää?

5) sytkän ajoitus on säädetty ja sytkän advance curve on 1..tuntuisi että pelaa ihan ok, kävin pyörää muutaman kilometrin kokeilemassakin.

6) Pitää huomenissa vaihdella suodatin HD:n omaan josko tarvike suodatin ei virtaa tarpeeksi tms.  ja ottaa videoo tuosta äänestä.

juhaauvinen

Laitappa paksumpi kannen tiiviste siihen ja sitä ennen porauta ja uudet männät sisään. Öljyn kierto noista ei hevillä lopu mekaaninen pumppu mutta nostajathan voit uusia siinä samalla ja loputkin kansi mölinät saa kuriin rulla keinuilla. Tuossa kelju k:n sporasta on merkkiliike töpännyt ja laittanut liian ohuen kansipahvin ja teki urat pyttyihin ny mun vanhat 883 pytyt ja no problem käy kuin japanin mopo :) merkkiliike täällä Oulussa sais ruveta kantamaan asianmukaisen vastuun tapauksesta. (Seurataan tilannetta)

Hemuli

Miten liian ohut kansipahvi tekee urat pyttyihin?

Mutta itse asiaan. Tuon kuvan perusteella noi "pienet jäljet" näyttää kyllä aika pahoilta kiinnileikkautumisurilta, vaikea tietty sanoa pelkän kuvan perusteella.

Tuon ikäinen moottori huohottaa kansien kautta, jos tukit ne reiät niin huohotusilma etsii vaihtoehtoisen reitin ulos. Yleensä jonkun mahdollisimman vittumaisesti vaihdettavan tiivisteen kautta.

Venakopan korkannut kierre kannattaa korjata helicoililla, joudut vaan purkamaan kopat pois operaatiota varten - tai ainakin päällimäiset osat, tuosta kohtaa sen voisi vielä pystyä korjaamaan paikoillaankin. Voit tietysti kokeilla löytääkö vähän pidempi ruuvi vielä ehjää kierrettä reiän pohjalta, mittaa kuitenkin ensin onko siellä tilaa moiselle.

Nakutukseen on vaikea sanoa mitään kuulematta sitä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Wii

Eilen oli liian hyvä keli että ois kehdannut pilata päivää miettimällä koneen kalkatussa, pimeiden ajatusten kanssa pimeässä tallissa  mutta jos tänään sais videota.

Projekti on sillä mallilla että pitää vielä purkaa ja ottaa kone pöydälle, joten samalla pitää korjata nuo kierteet. Mistäs noita tuumasia helicoileja löytyy?

Saisko nuo pytyt testattua vaikka sylinterin puristusmittarilla? Ei millään kehtais purkaa kansia pois.. mutta jos se pitää tehdä niin eikai se auta. Onko tietoa onko männät samat kun sporassa?
Tuskin tarkin mutta jos suuntaa antaisi?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/493125/Puristusmittari-letkulla-0-21kg

Kapteeni sika

Täältä mä ostin yhen tuumasen helikoilikopiosetin: http://www.torafors.com/

filtteri

jos kyseessä on s3t moottori kuten kansien väritys antaa ymmärtää niin männät on mallia dome,eli ei tasalakiset

j0j0

IBMC Street Gang

Wii

No niin sen verran kävin naapureiden iloksi pyörittämässä pyörää ja oli jotain uutta ja jotain vanhaa.. elikkäs tsäksätys on hiljentynyt oisko auttanut että pistin ilmansuodattimen ruuvejen paikalle sellaiset ruuvit missä on reijät eli kannet hengittelee nyt aika mukavasti tuota kautta..en nyt tiedä onko sen tarkoitus hengittää tuolta?

ja jotain uutta kun käynnistin pyörän öljyn painevalo paloi mutta sammui kun vähän aikaa pyöritin tyhjäkäynnillä. kun olin vähän aikaa pyörittänyt ja annoin vähän kaasua valo syttyi jälleen  ???  mistähän tämä nyt kumpuaa?  En vaihtanut vielä suodatinta.

kun pyörään on vaihdettu kone, sytkä, tehty öljytankki,sähköt ja putkisto uusiksi vika voi olla aika monessakin kohtaa. yritin kuunnella ruuvimeisselin avulla että mistä ääni tulee mutta en oikeen saanut selkoa.

Noista männistä..vai että dome? tarkoittaako tämä että siinä on venttiileille syvennykset vai onko siinä enemmän muotoja?  Jojo: onko noissa JE männissä jotain erikoisen hyvää? ja mistä niitä saa tilattua?.hinnat näyttää wisecoa kovemilta.

sasiko tuollaisella puristuspainemittarilla katsottua sylinterin kuntoa?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/493123/Puristuspainemittarisarja-0-21kgcm

Ja sitten vielä VIDEOO äänistä:
https://onedrive.live.com/redir?resid=729C22E4AC67BCBB!3011&authkey=!AN1K_N4l-kU2RKs&ithint=video%2c.mp4

j0j0

No takomännät ne ainakin on, ja kyllä mä JE:t valitsisin ennen Wisecoita, vaikkakin nekin taitaa olla näissä peleissä ihan kelpomäntiä. Krossipuolella niitä on muistaakseni jonkinverran haukuttu.

Laita mailia/soita VM partsille. Mä sain omaan Bulsuun Wisecot 280e sieltä.. Tai en mä kyllä vielä oo mitään saanu, mutta matkalla ovat kuulemma.  ;D
IBMC Street Gang

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Wii - 20 toukokuu 14, 21:53:35...pistin ilmansuodattimen ruuvejen paikalle sellaiset ruuvit missä on reijät eli kannet hengittelee nyt aika mukavasti tuota kautta..en nyt tiedä onko sen tarkoitus hengittää tuolta?...

Mitä tuossa juuri yllä sanoin?

Videon perusteella ääni kuulostaa venttiilikoneiston säksätykseltä, ja kuten tässä nyt on viime viikkoina monessa eri jutussa todettu niin Sportin/Buellin moottorissa saattaa kestää yllättävän kauan ennen kuin nostajat täyttyy öljyllä ja venttiilikoneista hiljenee.

Mutta tutki nyt ihan ensimmäiseksi se öljynpainevalon toiminta. Jos öljy ei kierrä niin sitten ollaan hyvin lähellä totaalituhoa. Toki vika voi myös olla viallisessa anturissa. Anturihan on maadoittavaa tyyppiä, eli virta kulkee öljynpainevalon kautta anturille ja kun paine on nolla, anturi maadoittaa valon ja se syttyy.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Wii

jOJO: no ei ihan mahdoton hinta mutta köyhälle kallis..pitää yrittää selvitellä ensin muut ongelmat ja sitten ruveta miettimään noita mäntiä.

Onko kokemuksia noista motonetin vehkeistä? Saako sillä suuntaa että joutuuko tässä  mäntäkaupoille, nyt vai talvella.

Hemuli: Noku noku..niiin sanoit. kun jostain olen saanut sellaisen päähäni että noissa puelleissa on tuo hengitys venttiilikopan sisällä ja jotain. joten halusin asiaan varmistuksen.. orkkis ruiskun kiinnityspultithan peittää nuo ilmanputsarinkiinnityspulttien olevat reiät. 

Mutta juu pitää tutkailla tuota öljyvaloa mutta on todella hidasta tuo öljyn nousu..pyörä on kuitenkin pyörinyt jo useita minutteja MUTTA pyöritellään lisää kunhan on saatu öljyvalo asiaa eteenpäin.

Wii

No nii nyt alkaa olla taas säät sitä luokkaa että jaksoi raahautua takaisin talliin.

öljyvalon kanssa on sellainen tilanne, eli anturi oli ennen käynnistystä maissa mutta melkein samoin tein koneen käyntiin saatua yhteys sammui.  Oon vaihtanut öljyvaloksi biltsun ledin ja ilmeisesti paineanturi maadottaa sen verran että valo vähän hehkuu.

Mutta vielä..onko kukaan kokeillu noita motonetin vehkeitä, saisko niillä suuntaa pyttyjen kunnosta?

j0j0

Kyllä mä sanoisin Ton kuvan perusteella jo että hoonauskeikka vähintään ja uudet männät.
IBMC Street Gang

Kapteeni sika

Mulla on juur tollanen linkin Motonetin mittari ja antaa ihan toistettavia tuloksia, eli näyttää samat lukemat useampaan kertaan.

Wii

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 27 toukokuu 14, 14:23:09
Mulla on juur tollanen linkin Motonetin mittari ja antaa ihan toistettavia tuloksia, eli näyttää samat lukemat useampaan kertaan.

Pitää hommata tommonen tai sitten biltsun mittarissa ois suoraan m12 kierteelle oleva adapteri. Katotaan sitten mille nuo puristukset näyttää. Sitten miettiä purkaako koneen nytten vai ens talvena.