SportsteRR

Aloittaja nicnac, 11 helmikuu 09, 10:56:12

« edellinen - seuraava »

nicnac

Hahaa...vika löytyi ;D ;D Voin sanoa että tuli sellaanen onnistumisen elämys.

Oon täs viikon aikana purkanu ja kasannu imusarjan varmaan kymmenen kertaa. Uusinu imusarjan ja kannen väliset tiivarit. Putsannu kaasarin kolmeen kertaan. Miettiny ja pähkiny että mikä on.

Toissa päivänä lyhensin ilmanputsarin kiinnitysholkkia jotta ilmanputsari painaa enempi kaasaria kurkkuun. No kasasin sen silloin ja kokeilin käyntiin...ja kävi vaan huonommin koska lulltavasti kurkku liikahti ja alkoi vuotaa vaan enemmänö. Purin sitten koko höskän samantien. Tänään sitten kasasin uudestaan ja laitoin oikeen tarkkaan kaikki kilkkeet paikalleen. Laitoin käyntiin ja kävi taas totuttuun tapaan...ehkä vähän paremmin mitä silloin kun koko episodi alkoi. No siinä ihan vaan piruuttani ajattelin kokeilla seos ruuvia...se oli pohjassa :o Olin vissii epähuomiossani kun vaihdoin pienemmän välialueen suuttimen niin ruuvannu seosruuvin aivan pohjaan...no aukaisin ruuvia karvan verran ja pyörä alkoi samantien niinkuin pitää :o

Loppupäätelmä tähän sitten eli pyörässä oli ensin luultavasti pieni imuvuoto. Luulin että käy niin rikkaalla että tulpat tai jotkut karstoittuu ja sen takia nykii. Vaihdoin sitten sen takia pienemmän suuttimen. Samalla ruuvasin seos ruuvin pienemmälle jotta seos rikastuu, mutta vahingossa se olikin menny pohjaan asti. Samat oireet jatkui mitä ennen suuttimen vaihtoa, mutta vian aiheuttaja ainoastaan vaihtui...näin siis en havaannu mikä sielä on vikana.

No nyt ainakin lyhyen koeajon jälkeen tuntuu että toimii!! Nokkien vaihtokin toi vähän tehoa alakierroksille ja nyt eturengaskin keveni ihan vaan kaasusta ;D Jesjesjesjes :D Vielä takarenkku vaihtoon niin pääsöö jurvas käymään :-*

nicnac

...

Hemuli

Eikö siinä tehot riitä kun pitää rautakasaa vasten burnata ;D ...

Ei missään kielletä itse tekemästä runkomuutoksia, laissa sanotaan ainoastaan että "tarvittaessa toimitettava selvitys käytetyistä hitsaustavoista ja -lisäaineista". Käytännössä tuo tarkoittaa että sellainen selvitys on oltava kädessä kun menee konttorille - ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.

Se mitä olen teikäläisen saumoja nähnyt niin ei mitään hätää - moni "ammattilainenkaan" ei tee yhtä hyvää jälkeä.

Periaatteessa kun vaihdat rungon mallin toiseen (yksiputkinen -> kaksiputkinen), saattaa katsuri napsaista jonkun prosentin muutoksesta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

nicnac

Joo ei meinaa tehot piisata...  ;) Ei se oikeen tahdo pitää 90/90 etugummi paikoillansa tuota kaikkea tehoa ;D Tuon saa vaikka seinälle pystyyn jos ei vaan paina etujarrua seinää vasten kruavitettaes.

No ei ittiä kyllä epäilytä omat hitsaustaidot ja ei niitäkään jotka tietää, mutta katsastusmiehet kun ei toistaiseksi mitään tuttuja oo. Täälon joskus yks katsastus inssi vaatinu jonkunlaasen lapun Firman kirjoittamana että kestää samanverran kuin alkup.

Mitenkähän sitä tohtii mennä sitä runkoa muuttamaan että "saattaa" napsaasta...yks inssi multa meinas ottaa autosta koko moottorin prosentit vaikka pakosarja oli vaan vaihdettu ja ainoastaan jotain muuta tavaraa lisätty ::) Pitäis vissiin käydä konttorilla haastattelemas enneku alkaa mitään tekemään...

Hemuli

Se ei ole sun tai pyörän vika jos katsastusmies on ammattitaidoton. Jos vittumaiseksi haluaa ruveta niin pyydä katsuria näyttämään laista kohta jossa vaaditaan "firman" allekirjoittama todistus hitsauksista. Sellaista ei ole.

nicnac

...

Hemuli

Toivottavasti et katkonut yhtään hammasta kun tuon homman jälkeen yritit juoda talkoo-olutta... On voinut olla pienoinen tärinä ;D ...

Smokie

Näyttää ihanalta ;D Ei tartte lähteä salille kun keksii hyviä puuhamaita ittelleen.

nicnac

En katkonu hampaita...mutta kädet on ihan jumissa ja vähän kipeähköt edelleen ;D Viimeiset neliöt piti piikata ihan vaan muutaman buranan voimin. Sellaanen 11-12h oli piikkausvasara käpälissä :o

Ei tarvi kyllä salille lähtiä...Kyllä siinä jo tosiaan tuntui, että vähän niinku tässä töitä tekis ::) ja tässä on urakka vasta alussa.

Tuonne muutama pöytä lisää ja hyllytilaa niin mahtuu aarteet saman katon alle ja mahtuu tekemään kaikkea kehittävääkin vielä samoissa tiloissa ;) Seinätkin vois maalata jotenkin teemaan sopivasti ::)

nicnac

...

bootsi

Lainaus käyttäjältä: nicnac - 06 syyskuu 09, 13:48:30
Takaiskaria/iskareita tässä oon miettiny. Mistähän vehkeestä oikein kannattaas alkaa metsästämään jotain 13-14" iskareita, koska stereo perän oon kuiteskin ajatellu säilyttää. Öhlärit tuntuu maksavan mansikoita ja ei oikein muitakaan osaa ettiä. Vinkkejä siis kaipaillaan.

Vinkkejä... 
Myyt mulle sen 21" etufillarin ja nuo vanhat takajouset/iskarit, niin eiköhän siitä jo hyvän "pesämunan" saa uusille Öhlinsseille.  ;)

nicnac

...

Hemuli

Perus Öhlinssit maksaa muistaakseni 550â,¬ pari Suomessa - veikkaanpa että hakkaa aika monet eksoottisemman näköiset pamput.

nicnac

No itse en kyllä ihan samaa mieltä oo ;D

Öhlinsit on varmasti hyvät, mutta kun jokaiselle ei perus iskari suoraan paketista kelpaa. Crossilla varsinkin huomasin miten paljon ajoon on säädettävyydellä merkitystä ja kuinka paljon voi säädöt olla erillaiset kuskin välillä. Edellinen omistaja oli tehnyt melko jäykän alustasta ja minä taas tykkään enemmän pehmeän puoleisesta.

Mutta kyllä varmasti perus öhlärit kiinan iskarit pesee, mutta kyllä esim nuo bitubot on ihan laadukasta kamaa.

Raimo-Raato

No eikös nämä ne ihan kaikkein parhaat oo  ;D
No ei vaine. Tärkeintä lienee sporttiharrikassa että iskarit on pitkät ja suhkot löysät. Ai miksikö? No että saa paremmin heijattua keulan ees vähän ilmaan  ::)
A.K.A. Rambe