ledvilkun kiinnitys

Aloittaja Jaska, 08 joulukuu 10, 20:00:25

« edellinen - seuraava »

valkama

Ite laitoin orkkis vilkkureleen tilalle Motonetistä 48-1886  Vilkkurele LED-vilkut 12V <30W. Hintaa oli  9.9e

Edessä kellermanin tangonpää vilkut halogeeni polttimolla ja takana ledivilkut. Komeesti toimii eikä tarvi vastuksien kanssa pelata :)

eedee

Itselle olen tässä yrittänyt selvittää LED-vilkkujen "kuorman tekevän" vastuksen ohmi-arvoja ja tehonkestoja.

Tuota PUIMURI-sääntöä olen yrittänyt käyttää ja sain tällaisen tuloksen:

Kuorman tekevä vastus olisi oltava esim. kaupasta löytyvä 4,7 ohmia koska:
Kahden hehkulampun watit on 42W ja siitä miinus kahden LED-vilkun watit 2W = 40W ja se jaettuna 13V = 3,07A. Taas 13V jaettuna 3,07A = 4,23 ohmia. Laskettu sillä P/U=I ja U/I=R menetelmällä.

Kuinka siten määritellään monenko watin vastus pitää olla? Meneex se niin että vastus pitäisi olla 40 wattinen koska P=UxI. Menikö oikein? Tuntuu julmetulta vastukselta…

Tehovastuksia näyttäis olevan 25W ja sitten 50W. Mutta kai tuo 25W kestäisi kun eihän ne vilkut yhtä soittoa pala?

Saisinko uskonvahvistusta viisaammilta vai olenko ihan pihalla?

ma^ko

Vaihda elektroninen vilkkurele ja unohda ne vastukset. Jos välttämäti haluat käyttää vastuksia niin osta ne muutaman euron valmiit ko käyttöön tarkoitetut vastukset. Pääsee oikeasti helpommalla.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

eedee

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 08 tammikuu 11, 23:03:16
Vaihda elektroninen vilkkurele ja unohda ne vastukset. Jos välttämäti haluat käyttää vastuksia niin osta ne muutaman euron valmiit ko käyttöön tarkoitetut vastukset. Pääsee oikeasti helpommalla.
Pyörä on vm. 2005 XL1200C jossa se HD:n oma vilkkurele/hälytin -moduli (integrated security, turn signal and bank angle sensor) joten pitää unohtaa vissiin tuollaiset vilkkureleet mitä ehdotit. Muuten menetän (?) automaattisen vilkunsammutus ominaisuuden joka on ihan sairaan hyvä kun se mittaa aikaa, nopeutta, kallistusta (?). Aivan ehdoton, sitä en luovu. Ja mahtaisko toimia hätävilkkuominaisuuskaan jos viritelee jotain vilkkureleitä tuollaiseen laiteeseen?

ma^ko

Noin uusist ei mitään kokemust, mun uusin prätkä on mun nykyinen '93. Mut 14,90â,¬ pari näkyy olevan vilkkuvastukset pari, yks per puoli ja rungon ja virran väliin.

http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/vilkut/vilkkutarvikkeet/32031/Vastukset-LED-vilkuille-82-Ohm-25-W
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.