Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jalkakytkin (lukkiutuva rocker) apuja

Aloittaja mikjus, 01 maaliskuu 23, 13:48:40

« edellinen - seuraava »

mikjus

Mulla on projektina erikoinen välimalli eli 1985 FXSB evo tekniikka jossa 4-lovinen lehmänläjäloota kiksillä ja sähköstartilla. Enska on vakio alumiinikoppa jossa töröttää solenoidi. Runko on käytännössä shovelhead runko ja niin varmaan kaikki muukin paitti tietty evon sylinterit/kannet. Tarkoitus olisi tähän toteuttaa OEM rocker tyyppinen lukkiutuva jalkakytkin, käsivaihteet ja astinlaudat. Olen katsellut noita jalkakytkin settejä ja joissain niissä lukee ei astinlaudoille, tiedä sitten tarkoittaako vain jotain uudempia malleja. Esim. Zodiacin luettelosta löytyy Chrome rocker clutch kit (OEM 36810-65A) jossa lukee että käy 36-78 bigtwin ja 87 - 99 softail. Saakohan tuosta setistä soviteltua myös tuohon 85 runkoon? Jostain syystä tuossa on jätetty pois vm 79 - 86? Vaatii varmaan enskan takia spaceripalikan mutta tuleeko tuon kanssa jotain muita haasteita kun tarkoitus käyttää astilautojen kanssa (ne joutuu tähän varmaan sovittamaan omilla kiinnikkeillään)? Sähköstartin takia joutuu varmaankin kytkimen tangolta tuomaan vaijerin polkimelle, tanko ei liene toimi startin ollessa tiellä. Tarkoitus olisi tehdä kerralla oikein ja päästä mahdollisimman vähällä sovittamisella.

ranze

Mulla on pannussa tuo vanhempi versio. Piti sitäkin vähän shimmailla että sai sopimaan. Siinä tais tulla mukana kaksikin vipusysteemiä. Liekö shovelissa sitten erilainen? Pannuun piti vaihtaa kytkimen käyttövipu siihen rikrakin päälle pidempää mallia. Kun käsikytkimessä on pienempi liike.

Jotain kytkinasiaa tuolla mun projektisäikeessä http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=14331.0
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.