Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

Vuppe

Nippelit.fi

Toimittaa vaikka ruuvin kerrallaan, toimituskulut on pienet.

Vuppe

Tossa vähän osviittaa minkälainen pohja oli alunperin.

https://youtu.be/wv91oD-vcTE

Make

Esimerkiksi K-raudasta saa kromattua vesijohttoliittimiä. Ottaa T-kappaleen, niin saa kaikki kolme mutteria kympillä. Toki putkenpätkän joutuu itse askartelemaan.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

ranze

Hotbikesta lupasivat kaivella sopivat liittimet. Olishan tuo alkuperäistyylinen tankinpohja ollut bueno, kokeillaan nyt tuota omavalmistetta.

Nippeleistä oon joskus jotain tilannutkin. Ja https://www.zollshop.de/ tuolta. Silti ihmettelen ettei muka ole olemassa valmiita sarjoja tuumaisille UNC pikkuruuveille, lähinnä nyt alle 1/4":n eli #10 ja #8. Varttituumasta ylöspäin on aika monessa kioskissa.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Pekka äL

Mä olen WWAG:n sivuilta kattonu ja sit tilannut Sunrisen kautta, haluamani määrän.
Tossa, esimerkiksi:
https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2134042

HD Ultra Limited M8

ranze

Nuohan olikin jo oikein kromipinnattuja, zollshopista saa vaan sinkittynä tai mustana. Toki hintakin sitten ihan toinen.

Öljysäiliö on nyt kunnolla kiinni. Kytkin säädetty ja tuntui irrottavankin. Seuraavana kai mehumaijan ja nopeusmittarin kimppuun.

Nokkaa en taida vaihtaa ennen kuin oon ottanut tuosta välisavut. Yksi jenkkituttava tuumasi että strokerit tuppaa olemaan kankeita potkittavia. Väitti etten nokan vaihdolla kovin suurta kevennystä saa aikaiseksi. Vaikea sanoa paljonko ajettavuus muuttuu nokan vaihdolla.

Jack

Lainaus käyttäjältä: Pekka äL - 09 tammikuu 21, 12:17:34
Mä olen WWAG:n sivuilta kattonu ja sit tilannut Sunrisen kautta, haluamani määrän.
Tossa, esimerkiksi:
https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2134042

Ymmärrän halun tukea kivijalkaliikettä, mutta ne kulut on kympin ja paketti tulee ovelle...
Flatheads!!!

Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: Jack - 10 tammikuu 21, 10:25:49

Ymmärrän halun tukea kivijalkaliikettä, mutta ne kulut on kympin ja paketti tulee ovelle...

Tai sitten se paketti ei tule. Lukemattomia kertoja olen ollut kotona odottamassa ja pakettia vaan ei näy. Sitten tulee seurantaan merkintä toimitusyrityksestä ja ilmoitus, että saa hakea postista (tai jostain terminaalista lentokentällä) seuraavana päivänä. Ilmeisesti kaikki kuriirit vihaa tänne Uudenmaan laidalle ajamista.

Tilaan kaikki mitä vähänkin onnistuu paikallisen kauppiaan (HD Tykkitorni) kautta. Parissa päivässä tavara on noudettavissa, hinta on kohdallaan ja saa vielä kahvit kaupan päälle.

Vuppe

Paketti ei liiku yhtään sen nopeemmin vaikka sitä seurantanumeroo seurais 24/7

Pekka äL

Lainaus käyttäjältä: Veijo Esso - 11 tammikuu 21, 10:41:07
Lainaus käyttäjältä: Jack - 10 tammikuu 21, 10:25:49

Tai sitten se paketti ei tule. Lukemattomia kertoja olen ollut kotona odottamassa ja pakettia vaan ei näy. Sitten tulee seurantaan merkintä toimitusyrityksestä ja ilmoitus, että saa hakea postista (tai jostain terminaalista lentokentällä) seuraavana päivänä. Ilmeisesti kaikki kuriirit vihaa tänne Uudenmaan laidalle ajamista.

Tilaan kaikki mitä vähänkin onnistuu paikallisen kauppiaan (HD Tykkitorni) kautta. Parissa päivässä tavara on noudettavissa, hinta on kohdallaan ja saa vielä kahvit kaupan päälle.

Juuri sama juttu mulla ton Sunrisen kanssa, kun on samassa kylässä, niin tietty noudan sieltä. Ja juon kahvit kans! 😁
HD Ultra Limited M8

ranze

Tilasin lajitelman eri kannoilla ihan pieniä ruuveja sieltä Günther -sedältä, Zollshopista. Niillä on kohtalaisen hyvät sivut mistä valita ja se hintatasokin on bueno. Rahti UPS:n kautta 4,50â,¬. Ja paketilla painoa 0,4 kg. Seuraavaksi joku muovilokerikko niille vaikka Puuilosta niin pysyvät järjestyksessä.

Oon tilaillut viime aikoina Hotbikesta. Minusta on helkkarin hyvä että jollakulla on osia hyllyssä näihin vanhoihinkin. Ja ennenkaikkea tietämystä. Sen takia pakko tilailla soittamalla. Oon tuon pannuni kanssa samassa tilanteessa kuin TC sohvan kanssa olin 10 vuotta sitten. Outoa tekniikkaa niin hyvät neuvot tekee elämän helpommaksi.

ranze

Minimittari sujahti paikalleen. Kaveri leikkasi kiinnikkeen rosterista.

Putsarikin on kutakuinkin kuosissa. Ajatus alkuperäistyylisestä muuttui matkalla, löytyikin valmis kitti. Harmiksi alkuperäistyylisessä on hivenen pienempi koppa, ei mene tuon (K&N?) kannen tilalle. Imukaulan adapteria pitää hieman rälläköidä; ottaa hipsut rockercoveriin eli pannuun. Putsarikitissä tuli mukana tuet, jotka kutakuinkin bolt on. Asetelma tulee sen viitisen milliä liian ulos jos käyttää sössön eristebakeliittia adapterin ja imukaulan välissä. Pärjäisköhän tuo ilman? Imukaulalle on nyt tuki taempana ja putsarilla omat tuet.

Pikkuisen ottaa luomeen tuo putsari, mutta jospa seuraavana talvena..

Tuossa kuvassa on nuo tuet nuolella. Mikähän tuo nuolen osoittama yhde on tuossa kaasarin yläreunassa, siis bensaliittimen yläpuolella?

Vuppe

"Vent fitting. Do not plug"

ranze

Vaihdevipu etenee. Pystykorva -kiväärin pistin kävi lämpökäsittelyssä, jotta sitä pystyi taivuttamaan. Mallasin sitä paikoilleen, josko huomenna hitsaisi kiinni. Alkuperäiset puiset kahvat poistin ja tein epoksista valamalla kipsimuotissa säänkestävät. Sekaan ruskeaa spriiväriä, niin näyttää äkkiseltään samanlaiselta puulta kuin orkkis.

Mietin vielä että millä tuon käsittelisi? Vetääkö lakka pintaan? Ei tuota henno maalatakaan.  :o

Tarkoitus on pitää "konttori" mahdollisimman simppelinä. Kytkinkahva jo lähtikin ja mittari on tankin kupeessa. Viiskolmosessa ei ole pakko olla erikseen kaukovaloa, mutta piiloitin katkaisijan itse lamppuun. Siinä on sininen ledikin. Eihän tuota ihan helppo ole käyttää, mutta tokkopa paljon tulee ajettuakaan pimeällä.

Tuo Mikunin oma putsari tulee melko ulos. Mulla on se alkuperäistyylinen putsari joka ei helposti istunut Mikuniin. Pitänee värkätä siihen ajan kanssa kokonaan uusi pohjalevy. Sellainen joka vie kaasarin kurkkua putsarin sisään. Mut saa nyt sitten nähdä jääkö tuo Mikuni ylipäätään pyörään.  ;D

Vuppe

Mä en olis raaskinnu pistintä uhrata, komia se kyllä tuossa on. Sano nyt vielä että siinä oli visakoivuiset puut.  :o (suojeluskuntamalli)