Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Eriskummallisimmat härvelit

Aloittaja Tuusulan T-Bone, 21 lokakuu 09, 16:54:30

« edellinen - seuraava »

Juvakka

Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Hemuli

Veikkaisinpa että foorumilta löytyy jäseniä jotka pystyvät kertomaan mikä tämä on:

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Ihq kampikoneisto, pieni on kaunista EI päde tuohon.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Make

Oisko Wärtsilä-Sulzer-mutkarauta, Emma Marskista?

EDIT: Mä olinkin sen linkittänyt jo tähän ketjuun, mutta aikain saatossa menny linkki kehnoksi. On kyllä komeata mennä tikapuita pitkin kampikammiossa piipahtamaan  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Kaaleppi

Mulla on jossain kuva missä isäukko on valmistanu männänrengas puristimen, 200l tynnyristä... ;D

streamliner

Noilla äijillä on varmaan reteet jutut. Öljypropun magneetissa on taatusti pari sinkkiämpärillistä metallilastua.

Motomatti

Rakotulkin käyttökin on isojen miesten hommaa...

013

jos tuo lohkon pinta on jyrsitty niin kuinka iso mahtaa olla jyrsin ???
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Motomatti

Aikanaan olin töissä, -80 -luvun alussa, Linnavuoressa, jossa tehtiin vain "pieniä" merimoottoreita. Tosin niidenkin sylinterissä mahtui ukko olemaan ihan väljästi.
Työstökoneiden kokoluokka oli sellainen että koneenkäyttäjä kulki kajuutassa teräpään matkassa ja eväät mukana. Puolessa välissä lohkoa oli kahvitauot. Toisessa päässä lounastunti ja takaisin kun pääsi käytävän reunaan oli päivä täynnä.

Nuorelle miehelle sen hallin siltanosturin ajaminen olikin varsinainen koetinkivi ja unettomien öiden syy kun päällikkö oli sitä mieltä että noin rauhallinen ja hidasliikkeinen työmies sopii nosturikuskiksi parhaiten. Ajatelkaapa tuollaisten osien massaa roikkumassa pitkien vaijereiden varassa ja pitäisi vielä liikuttaa.

Hessu

Toi lohko on varmaan tehty paloista. Mutta funtsi, jos se olis tehty yhdestä palasta kuinka iso olis hiomakone millä on hiottu sen jyrsimen johteet, millä toi olis jyrsitty... Tätä aikoinaan ihmettelin, kunnes kävin Västeråsissa SMT:n työstökonetehtaalla. Siellä oli monta kymmentä metriä pitkiä tasohiomakoneita. Niiden rungot oli tehty paloista. Selvis sekin.

Eiköhän muuten toi kampurakin oo pätkistä. Eihän tollasia rohjoja saa hallista ulos eikä kuljetettua paikoilleen kokonaisina.

Sivu huomautuksen, Ruoholahdessa Elmun nykyiset tilat, on vanha Wärtsilän moottorihalli. Siinä talossa aukeaa koko katto, mistä motit nostettiin ulos.

Motomatti

Muita huomioita tuosta koneesta: kampikulmat näyttäisi olevan sellaiset että vain yksi mäntä on kerrallaan ykk:ssa.
Tuntematta merimoottorien filosofiaa on outoa nähdä tuollainen ratkaisu. Normaalistihan on pari mäntää ykk:ssa yhtä aikaa mutta vain toisella on painetta kannessa. 

streamliner

Kun jokaiselle savua ja ääntä tuottavalle laitteelle löytyy oma harrastajakuntansa, niin varmaan on noita merimoottoriharrastajiakin mailmalla. Jyräyttelevät niitä sitten autotalleissaan kännipäissään käyntiin. Eukko huutaa kun starttia painaessa korttelista himmenee valot.

erakko

Tarvii olla aika tehokas starttimoottori. Vai kaynnistetaanko noi rajayttamalla?
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Smokie

Joskus soittelin jonkun ruutihatun kanssa millä oli iänvanha maamoottori. Se kertoi notta siinä on ämpärin kokoinen mäntä ja sitä on kiva kännissä starttailla naapureiden iloksi ;D Noita isoja moottoreita tuskin kukaan kännipää saa käsiinsä.. On muuten hassua tekniikkaa.

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: erakko - 17 lokakuu 11, 12:28:10
Tarvii olla aika tehokas starttimoottori. Vai kaynnistetaanko noi rajayttamalla?

Paineilmallakin isoja moottoreita käynnistellään. Siis mäntien päälle painetta oikealla kohtaa.