Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S Moottorin tunnistus

Aloittaja Kuoppis, 29 tammikuu 14, 10:13:18

« edellinen - seuraava »

Kuoppis

Morjens

Kävin tossa ennen joulua hakemassa "uuden" pyörän itselleni. Pyörässä on S&S:n kone. Pienellä koeajolla huomasin koneen olevan varsin raikas :D

Koitin saada moottorista lisätietoja ja kirjoitin pikku mailin S&S:n tehtaalle. Ei vastannut mitään.

Liitin kuvan koneentunnisteista. (T0586 Super stock)

Osaisiko joku foorumin asiantuntijoista kertoa koneesta jotain lisää? (myyjä/välittäjä kertoi sen olevan 119cid?)

t.Kuoppis

Ps. Pyörä on -92 Softailin papereilla, ainoa orginaali osa on muokkaamaton runko. Onko mahdollista saada tuotua ns. nollaprossa pyöränä, muutokset on siis tehty jenkeissä?

Hemuli

Vaikea uskoa tuon olevan 119 cid  kun lohkon pinjonipuolella ei ole "SA" merkintää. Se kertoisi niiden olevan Special Application -lohkot joissa pinjonipuoli on puoli tuumaa leveämpi mahdollistaen isot sylinteriporaukset. Teoriassa tuollainenkin koko on mahdollinen jos vedetään kaikki ihan äärimmilleen - pistetään vaikka viiden tuuman isku ja 3 13/16" poraus joka vielä nippa nappa noihin lohkoihin menee. Lopputulos olisi silloin 114 cid. Mutta epäilen. Jos koneessa on sössön pytyt ja kannet niin vahva veikkaus on että kyseessä on 96 cid motti 3 5/8" porauksella ja 4 5/8" iskulla. Niitä on myyty jenkeissä todella paljon korvausmoottoreiksi evofillareihin. Ihan ripeä motti kyllä sekin.

Jos pyörä on 1992 Harley-Davidsonin papereilla niin silloin siinä on oltava yli 50% kyseisen pyöräyksilön tehdasasenteisia osia jäljellä. Muuten ei rekisteröinti onnistu Suomessa. Ulkomailla tehdyt muutokset vaikuttaa pyörän verotukselliseen puoleen mutta identiteetin kannalta tärkeintä on se 50% - jos se ylittyy pitäisi fillari katsastaa omavalmisteena jolloin sen pitäisi täyttää sen hetkinen tekninen vaatimustaso mikä on käytännössä mahdotonta nykypäivänä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kuoppis

Morjens

Kiitos Hemuli nopeasta vastauksesta.

Taitaa mennä sitten osia vaihtoon = palautus alkuperäiseksi.

Laitan tähän vielä tämän myyntilmoitustekstin. Jos siitä saisi vielä enemmän selvää. Näillä tiedoilla hain pyörän pois kuleksimasta. Lisäsin vielä kuvan moposta.


Harley Davidson Heritage 1992 14000mls US title verzollt Original rahmen GO
FAST BIKE über 135 PS 119" dragster engine S&S cases S&S racing fly wheel
dragcilinders dual coil hi-energy ignition 4 sparkplugs with compression
releases S&S super G carb air breather with K&N filter primo polished open
primary Vance and hines pipes jims 6 speed trans with rivera hydraulic
clutch custom PM alu wheels with matching rotor and pulley triple disc
brakes with 6 piston calipers PM hand controls braided stainless cables and
hoses robb simms custom swingarm.


t.Kuoppis

Hemuli

No joo, ei tuo ainakaan ysikutonen ole :o. Melkoiset kannet ja pytyt näyttäis olevan, olisi ihan mielenkiintoista tietää kenen valmistamat? Tuon kuvan nähtyäni en enää niin paljon epäile myyjän ilmoitusta kuutiotilavuudesta. Varmasti käyttäjäystävällinen katumoottori ;D.

Prossien kannalta on kyllä syytä tehdä muutamia osavaihdoksia ennen leimaa. Mitä tuosta pienestä  kuvasta äkkiä katselin niin alkuperäisinä voisi vielä mennä rungon lisäksi keulan ylä- ja alaputket, tankki ja satula alkuperäisistä muokattuina, takaiskareita voi väittää orkkiksiksi jos siellä nyt ei mitään ilmapumppuja ole. Tuolla päästäisiin jo 45 prossaan. Toki siinäkin jo vähän venytetään pykäliä, riippuu ihan leimamiehestä hyväksyykö osat muokattuina alkuperäisistä.

Tekniikkaan tuskin kannattaa kajota, joten vaihtolistalle päätyy todennäköisimmin vanteet.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kuoppis

Morjens

Koitan kaivaa noi pytty/kansi valmistajan tiedot kun käyn tallilla.

T.Kuoppis

the dog

Minulla oli S&S SA lohkoissa SA merkki merkki enskan puolella. Kannet näyttäisi ehkä olevan S&S B-1:set.

jkm

Noiden Hemulin mainitsemien vanteiden lisäksi kannattaisi ennen leimaa vaihtaa vaihdelaatikko. Se mokoma kun vie törkeät 10 prossaa. Ja se HD:n viislovinen on vieläpä ihan hyvä aski.

Kuoppis

Kävin tallilla ja en nähnyt mitään merkkejä kansissa/ sylintereissä. Katsoin samalla the dogin mainitseman SA merkin enskanpuolelta. Ei löytynyt :) koitin mitata lohkoa mutta enpä löytänyt mittaa. No uudelleen messubileiden jälkeen kun on taas enemmän tilaa. Askinvaihto voisi olla paikallaan ainakin katsastuksen ajaksi.


Sent from my iPad using Tapatalk

113 cid

B1 kannet tunnistaa helposti pakoputkien kiinnityslaipasta -> 4 pulttia kannessa
Samoin on B2 kansissa ja imusarjaa saa 2 tai 4 kiinitteisenä.
Muistini mukaan molemmissa minimi poraus pulttipiirin osalta on 4".
Ellei sitten pyydä täysin raakoja tai SA kansia.

Koska rivoitukset näyttävät noin pyöreiltä, oliko kyseessä 4 1/8 porauksellinen moottori.
Onko sylinterit terästä?

S&S :llä parikin mahdollisuutta tuossa koossa jotka souvat lähelle riippuen iskusta 4.375" tai 4.5".
Tällöin 117" tai 120"
If it don't thump hard enough, give it more C.I, put more fuel in it or just put a big ass blower on

Kuoppis

#9
Takas tallille, kevättä pukkaa...


Poistin tankin ja sain kannet paremmin esille. Löyty joku logo A. Laitoin kuvan liitteeksi.
Pakoputkenlaippa on 2 mutterilla kiinni.


Pytyt on terästä ja lohkojen leveys on noin 25cm l. 10 tuumaa.

Otin myyjään vielä yhteyttä ja hän kertoi koneen olevan rakennettu S&S:n palikoista, ainoastaan kannet on jonkun muun tehtaan tekemät. Kone on siis "itse" rakennettu ja tämän takia tehdas ei vastannut minun e-mailiin.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kuoppis - 12 helmikuu 14, 08:26:02
Poistin tankin ja sain kannet paremmin esille. Löyty joku logo A.

No Ness, no mess. - Vanha Tuusulalainen sananlasku
Long John Stroker

Kuoppis

Kiitoksia jäsen T-luu  :)

Onpas herra A:lla sekavat nettisivut, paitsi jos haluat "hienon" t-paidan  :(

t.Kuoppis

Hemuli

Niin siis tuossa ei ole muuta Arlen Nessiä kuin ne valtavan hienot billet-venttiilikopat. Kyseinen herra kun on erikoistunut lähinnä koristeosien valmistukseen, mitään hipo-moottoribiittejä on turha etsiä hänen sivuiltaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kuoppis

Ok

Täytyy siis raapia nuo "hienot" kopat pois jos sieltä sitten ilmestyisi jotain muuta. Kuten jo tossa aikaisemmin kerroin ihmettelin herra A:n nettisivuja. No onneksi Hemuli kertoi syyn :D

No onpahan illalla taas tallilla tekemistä

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Kuoppis - 12 helmikuu 14, 12:47:16...Täytyy siis raapia nuo "hienot" kopat pois jos sieltä sitten ilmestyisi jotain muuta...

Miksi? Tietysti jos ehdottomasti haluaa tietää mitä kone on syönyt niin eihän siinä muu auta kuin pistää pilkkeiksi mutta itse en välttämättä purkaisi toimivaa laitetta. Äkkiä käy niin että jos se onkin kasattu keskivertoa eksoottisemmilla osilla niin siellä voikin olla jotkut erikoistiivisteet joita ei ihan joka nurkasta löydy. Ja pääsääntöisesti osien tunnisteet on näkyvillä paikoilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957